כי מציון תצא תורת האחסון

אינפינידט הוא סטארט-אפ ישראלי אשר הוקם על ידי משה ינאי ● החברה עוסקת באחסון נתונים וערכה גדל מרבעון לרבעון השנה ב-500% ● סאבו דיאב, מנהל השיווק הבינלאומי של החברה, עושה לנו היכרות ● מערכת אנשים ומחשבים משיקה מדור חדש, בו נסקרים סטארט-אפים שפונים לארגונים

סאבו דיאב, מנהל שיווק בינלאומי ב-Infinidat

"לקחנו את כל היתרונות הקיימים בעולם האחסון, ושמנו אותם בקופסה אחת, עם ניהול אחד", אומר בראיון לאנשים ומחשבים סאבו דיאב, מנהל שיווק בינלאומי, אינפינידט (Infinidat).

אינפינידט היא חברה ישראלית, אשר הוקמה על ידי משה ינאי, המשמש כמנכ"ל שלה. הקוד שלה החל להיכתב ב-2008 והיא הוקמה ב-2011. ינאי עבד במילניום הקודם ב-EMC, ועד פרישתו ממנה הוביל את פיתוח החומרה והתוכנה של מוצר הדגל של החברה, סימטריקס – מוצר שהוא הגורם העיקרי להפיכת EMC לחברת ענק. ינאי הוביל ומימן את הקמתו של הסטארט-אפ הישראלי XIV, המפתח מערכות אחסון מבוססות מחשוב גריד. הוא נרכש על ידי יבמ (IBM), תמורת 300 מיליון דולר, בסוף 2007. זמן קצר לאחר מכן, באפריל 2008, רכשה יבמ חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה, דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים.

אז הקים ומימן ינאי חברת סטארט-אפ נוספת – אינפינידט, העוסקת אף היא באחסון נתונים. היא גייסה גיוס ראשוני של 80 מיליון דולר, ובאפריל 2015 גייסה החברה 150 מיליון דולר, לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. כך, ערך החברה גדל מרבעון לרבעון השנה ב-500%.

אינפינידט, אמר דיאב, "מספקת פתרונות אחסון יעילים ועתירי ביצועים, הניחנים ביכולת לאחסן נפחים גבוהים בשטח קטן ובזמינות גבוהה". לדבריו, "פתרון הדגל של החברה, ה-InfiniBox, הוא מוצר חומרה ותוכנה משולב, אשר מציע נפח אחסון שימושי בקיבולת של כ-2 פטה-בייט בארון בודד". דיאב מציין כי למוצר יש זמינות של "שבע תשיעיות" – 99.99999%, משמע נפילה של לכל היותר שלוש שניות בשנה. הביצועים של המוצר הם בסדר גודל של יותר מ-850 אלף IOPS, עם יכולת להזרמת נתונים בקצב של עד 12.5 ג'יגה-בייט בשניה. "הפתרונות שלנו יעילים אנרגטית באופן מיוחד ומנצלים מקסימום של KW 3-8 בעומס מלא", אמר דיאב.

גישה מהירה ומיידית למידע –  חיוני להישרדות

"אצלנו הכל בקופסה אחת", מסביר דיאב. "ביצועים, אחסון אחוד של SAN ו-NAS, עלויות נמוכות וזמינות גבוהה, והכל בניהול אחד". באחרונה, ציין, "הרחבנו את משפחת פתרונות InfiniBox לארגונים גדולים. אנו מציגים פתרון אחסון אחוד, בהיקף של פטה-בייט מרובים, הכולל שדרוג תוכנת NAS ללא עלות, אשר אינו מפריע לעבודה השוטפת. אנו מציעים תמיכה אחודה באחסון מבוסס בלוקים ומבוסס קבצים – במסד בודד, פתרון חדש בסדר גודל בינוני, עם יכולת שעתוק כמעט-סינכרוני".

"עסקים תלויים ביכולתם לגשת באופן מהיר ומיידי למידע שלהם, שכן מידע זה חיוני להישרדותם" אמר דיאב. "כאשר קצב הגידול של המידע הדיגיטלי עולה על קצב הגידול של קיבולת האחסון, שוק האחסון ממשיך לגדול במהירות. יחד עם זאת, העלות והמורכבות של האחסון מאלצים את הלקוחות להתפשר". על מנת לפתור בעיה זאת, ציין דיאב, "אנו מציעים דור חדש של פתרונות אחסון – אמינים, בעלי יכולת הרחבה, מהירים, יעילים וחסכוניים".

עד היום רשמה כבר החברה יותר מ-100 פטנטים בתחום התוכנה והאחסון. אינפינידט החלה לספק את פתרונותיה בסוף 2013, ומאז התקינה בקרב יותר מ-100 לקוחות ארגוניים בארץ ובעולם, יותר מרבע אקסה-בייט של קיבולת אחסון בסביבת ייצור ובדטה-סנטרים של ארגונים גדולים. לקוחות החברה כוללים חברות מרשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500) בתחום הפיננסים והבנקאות, הממשל, הבריאות, האנרגיה ושירותי הענן. בארץ נמנים על לקוחותיה בנק לאומי, החברה לאוטומציה מבית One1, בזק בינלאומי, מכון וייצמן והטכניון, טריפל סי, כל-מוביל, בית ההשקעות מיטב-דש ועוד.

החברה מעסיקה כ-300 עובדים בישראל – כ-180 מתוך 200 אנשי הפיתוח יושבים בארץ, "מה שנותן לנו יתרון בקבלת משוב מהלקוחות המקומיים ובמענה מהיר לדרישות שלהם. ישראל היא אתר הייצור שלנו, לקוחות מכל העולם מתקשרים לפה. כך, אנו נותנים מישראל מענה לפיתוח הגרסאות הבאות של המוצר ולמימוש החזון של החברה. זאת, לצד מענה לפיתוח של רכיבים מיוחדים שיש להם דרישה", הסביר. דיאב סיכם באומרו כי "המערכת שלנו מסוגלת 'לדבר' ישירות עם המערכות, בלא לערב את אנשי התשתיות. אנו יודעים על הבעיה לפני שהלקוח הארגוני יודע עליה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים