פרסום גזעני בפייסבוק הסתיים בפיטורים

תגובות גזעניות לפוסט ברשת החברתית הופצו באמצעות ההאשאג hisnameiscayden שסייע לסיפור המקומם להפוך לוויראלי ● שני המגיבים הגזענים פוטרו ממקום עבודתם

כל מה שאסור לומר. גזענות בפייסבוק

כשג'רוד רות', שנוהג לכנות את עצמו ברשת בתחכום יתר ג'ריס הילטון, העלה סלפי לפייסבוק (Facebook) שלו ב-16 בספטמבר, לא היה לו מושג שהדבר יעורר תגובות שיביאו לתוצאות מרחיקות לכת בעבורו, ולפחות בעבור עוד אחת ממגיביו. בתמונה הצטלם רות' עם פעוט כהה עור, בנה של סידני, קולגה שעובדת עם רות' בקבוצת השיווק פולאריס (Polaris).

על פרסום התצלום הגיבו מספר גולשים, כולל רות' עצמו, תגובות גזעניות לכאורה הומוריסטיות. בין השאר כתב המגיב גראהם הנסן: "סמבו???" ומשתמשת בשם אמילי אירין רד הגיבה: "לא ידעתי שיש לך עבד". "הוא פראי", ענה רות' עצמו בשביעות רצון.

היו מי שראו את ההתכתבות המבישה והחליטו לתבוע את כבודו האבוד של הילד שהונצח בתמונה, ששמו קיידן. תמונות מסך של השיחה הופצו ברשת החברתית, כשהן מתויגות בכיתוב "שמו-קיידן" והסיפור הפך לוויראלי ולמעשה לקמפיין חברתי נגד גזענות בכלל ותגובות גזעניות ברשת החברתית בפרט. בעקבות הסיפור נולד עמוד פייסבוק חדש GoFundMe, שמטרתו גיוס מלגת קולג' בעבור קיידן.

בעקבות מעשיו ולאחר ההתעסקות החברתית בנושא פוטר רות' מפולאריס וה-Atlanta Black Star טוען שגם אמילי אירין רד כבר אינה מועסקת במקום שבו עבדה, בעת פרסום התגובה. נשיא פולאריס העלה הודעה לפייסבוק ובה סיפר שהתגובות על הצילום עם קיידן דחו אותו, וציין כי: "PMG (פולאריס) סיימה את העסקתו של העובד האחראי לפרסום, ותבטיח כי האיש לא יעבוד עם חברות שאיתן קשורה פולאריס מבחינה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים