"החדשנות מתחילה באנשים שלא פוחדים להיכשל"

"שאלת מיליון הדולר היא איך למצוא את העובדים המתאימים", אמר אורי לנדאו, מנהל הפיתוח של eBay ישראל ● לדבריו, "חדשנות אינה רק טכנולוגיה כי אם גישה פורצת דרך שבסופו של דבר מביאה תוצאות"

אורי לנדאו, מנהל הפיתוח של eBay ישראל. צילום: רמי זרנגר

"החדשנות מתחילה באנשים שלא פוחדים להיכשל ויכולים להביא את החברה למקומות שלא הייתה בהם קודם", כך אמר אורי לנדאו, מנהל הפיתוח של eBay ישראל.

לנדאו השתתף בשולחן עגול שיזמה מערכת אנשים ומחשבים, שעסק בחדשנות בקרב חברות מקומיות וחברות רב לאומיות המפעילות מרכזים בישראל. הנחה את האירוע ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה לענייני חדשנות וטכנולוגיה.

eBay פתחה את השלוחה הישראלית שלה ב-2006. היא ממוקמת בתל אביב ובנתניה, ומעסיקה 250 עובדים מתחומים שונים. מרכז הפיתוח של החברה בארץ מתמקד בבניית קטלוג מוצרים וביצירת מידע מובנה על מוצרים שהיא מוכרת. כמו כן, הוא עוסק בפיתוח יוזמות בתחום המסחר החברתי, פיתוח פעילות עסקית ותרומה לקהילה.

לדברי לנדאו, "אנחנו יודעים איזה פרופיל של אנשים אנחנו מחפשים, ושאלת המיליון דולר היא איך אנחנו מוצאים אותם".

"אני שותף לדאגה של שר החינוך, נפתלי בנט, לגבי איום המחסור במהנדסים. זה איום שקיים כבר שנים וחוויתי זאת עוד כשהייתי בחיל האוויר", סיפר לנדאו.

לדבריו, כמדיניות, eBay שואפת להגדיל את שיעור הנשים בחברה. "התמהיל הנוכחי הוא 60% גברים ו-40% נשים, ואנחנו רוצים לשפר את המצב".

רפי שלום, מנהל מרכז החדשנות של קיו לוג'יק. צילום: פלי הנמר

רפי שלום, מנהל מרכז החדשנות של קיו לוג'יק. צילום: פלי הנמר

לנדאו סיכם באמרו כי "חדשנות אינה רק טכנולוגיה. זו גישה פורצת דרך שבסופו של יום מביאה תוצאות".

"האתגר: שיווק החדשנות"

רפי שלום, מנהל מרכז החדשנות של קיו לוג'יק, סקר את פעילות החברה והמרכז שלה. "המרכז שלנו קטן יחסית ומעסיק 60 עובדים. זה מאפשר לנו לבחור את האנשים בקפידה. בנוסף, האווירה בו משפחתית ומאפשרת לנו לייצר חדשנות טוב יותר", אמר.

קיו לוג'יק עוסקת בעיצוב, פיתוח וייצור שבבים ורכיבי אחסון לתשתית רשתות, מוצרי I/O, מתגים אופטיים ומנהלי ממשקים. קו המוצרים שלה כולל שבבי בקרה ושבבים מובנים לניהול יחידות.

"מרכז הפיתוח שלנו אחראי על פיתוח מנוע הצמיחה העיקרי של החברה – כרטיס רשת תומך בקישוריות בקצבים של עד 100 ג'יגה-ביט בשנייה, המאפשר ניצול טוב יותר של השרת או מערכת האחסון", ציין שלום.

לדבריו, "האתגר במימוש חדשנות הוא שיווק הרעיונות ושכנוע האנשים שהמוצר עובד עד שהוא עולה לאוויר".

"למצוא את העפרונות הכי מחודדים בקלמר"

דובר נוסף ברב השיח היה חיליק פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בישראל. הוא ציין כי "אנחנו מייצרים פתרונות תשתית שמשרתת את השוק הארגוני וזה מחייב אותנו למצוא את העובדים הטובים ביותר, את העפרונות הכי מחודדים בקלמר".

חיליק פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בישראל. צילום: פלי הנמר

חיליק פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בישראל. צילום: פלי הנמר

המרכז מעסיק 200 מהנדסים, שחלקם עבדו בחברות שהיא רכשה בשנים האחרונות.

לדברי פז, החדשנות בחברה באה לידי ביטוי "בתמיכה ובעבודה משותפת וצמודה עם סטארט-אפים שמספקים לנו את החדשנות".

פז ציין כי לעתים, VMware משקיעה בסטארט-אפים רק בגלל ההון האנושי שמצוי בהם, עד כדי כך ש-"אנחנו מבקשים מהם לשים את המוצר בצד ולהתקדם למשימות הבאות. זה עובד יפה מאוד".

עוד הוא אמר כי החדשנות בחברה כמו VMware באה לידי ביטוי לא רק בהמצאת דברים חדשים אלא גם בשיפור תהליכים ומערכות קיימות. פז אמר כי "באו אלינו נציגי חברה צעירה שזיהו אצלנו דברים לא נכונים, לדעתם. הם ביקשו שניתן להם הזדמנות כדי להציע שיפורים – וכך עשינו. זו רק אחת הדוגמאות".

להקשיב לאנשים

ערן יניב, מנכ"ל ומייסד פרפקטו מובייל, אמר כי "החדשנות אצלנו מגיעה משלושה מקורות: אנשים שממציאים דברים חדשים, הלקוחות שמזרימים לנו רעיונות והאנשים שלנו – המקור החשוב ביותר".

ערן יניב, מנכ"ל ומייסד פרפקטו מובייל

ערן יניב, מנכ"ל ומייסד פרפקטו מובייל

"החברות צריכות לשים את העובדים במקומות המתאימים להם, הם יעשו את המוטל עליהם ובמקרים רבים, הם ייתנו את הערך המוסף, משהו מעבר. שצפוי מהם. מה שצריך לעשות הוא להקשיב לעובד וללקוחות – וללמוד".

פרפקטו מובייל נוסדה ב-2007 על ידי יניב ויורם מזרחי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. היא מספקת תמיכה לאלפי רשתות ומכשירים של ארגונים באמצעות מעבדה מבוססת ענן. החברה מעסיקה 230 עובדים, 100 מהם בישראל. קהל היעד שלה הוא ארגוני אנטרפרייז ובשלב זה, לדברי יניב, מנהליה לא מחפשים לעשות אקזיט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים