וולף ליכטנשטיין, SAS: "עם טיפול נכון במידע ניתן לחזות התפתחויות עתידיות"

עוד הוסיף ליכטנשטיין כי "ככל שיש יותר מידע וככל שנשכיל להבין אותו, לנתח אותו ולשלוף ממנו את התובנות החשובות, כך נהיה יותר מהירים בקבלת החלטות במקרי הונאה"

וולף ליכטנשטיין, סגן נשיא SAS לאזור EMEA & AP ומנהל אזור גרמניה, אוסטריה, שוויץ וישראל

הקידמה הטכנולוגית המדהימה של השנים האחרונות יוצרת עולם שבו למערכות הממוחשבות יש תפקיד הולך וגדל בכל פתרון בעיות, אך במקביל הן גם יוצרות בעיות ומחייבות פיתוח של עוד טכנולוגיות חדשות שמטרתן לטפל בליקויים שנוצרו.

בגלל הגידול בשימוש במערכות ממוחשבות, כמויות המידע שמצטברות הן במימדים עצומים שרק הולכים וגדלים. הגידול המתמיד בנתונים חייב את החברות לפתח טכנולוגיות אשר תוכלנה לטפל במידע, ובעיקר לנתח אותו. תחום ה-Big Data הוא חשוב לאין ערוך ומאפשר להבין תהליכים ולהגיע לפיתוחים חשובים, והוא עיקר עיסוקה של SAS, החברה הפרטית הגדולה ביותר בתחומה.

"אנחנו חברה טכנולוגית שבקריטריונים של חברות היי-טק היא חברה וותיקה מאוד, כיוון שהוקמנו בשנת 1976 על ידי ד"ר ג'ים גודנייט וג'ון סול כדי לטפל בתחום ה-Big Data", מסביר וולף ליכטנשטיין, סגן נשיא SAS לאזור EMEA & AP ומנהל אזור גרמניה, אוסטריה, שוויץ וישראל, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

תחום ה-Big Data צמח באוניברסיטת צפון קרולינה מתוך קונסורציום של שמונה אוניברסיטאות במרכז ארצות הברית. האוניברסיטאות ביקשו לפתח טכנולוגיה שתאפשר להם להכיל ולעבוד עם המידע הרב שזרם אליהם ממשרד החקלאות של ארצות הברית, שעבורו הם ביצעו מחקרים שונים. הקונסורציום נקרא Statistical Analysis System, ומכאן שם החברה- SAS ויסודותיה. "כיום, כמעט 40 שנה אחרי, יש לנו מחזור שנתי של כ-3.2 מיליארד דולר, 14 אלף עובדים ונוכחות בחמש יבשות. בישראל אנחנו פועלים כבר מאז 1980", אומר ליכטנשטיין.

אמרת שאתם חברה פרטית, לא בורסאית. זה קצת מוזר לחברה טכנולוגית גדולה, הלא כן?
"לא הייתי מגדיר את זה כמוזר, אבל בהחלט הייתי אומר שאין הרבה כאלו. אפשר לומר שהפילוסופיה של המייסדים היתה ונשארה להיות עצמאיים, וכראיה לכך אין לנו הלוואות מבנקים כלל. אנחנו ממנים את הפיתוחים שלנו מהמקורות שלנו. העובדה שאנחנו חברה פרטית נותן לנו עוצמות רבות בתחום המו"פ. ההשקעות השנתיות במו"פ נעות בין 25% ל-35%, וזהו שיעור השקעה שלא היה מתאפשר בחברה פרטית, כיוון שבעלי המניות היו דורשים את הדיווידנדים שלהם. כראיה להיקף ההשקעות ומדיניות החברה, ניתן להבחין כי כמעט כל פתרונות החברה מפותחים פנים ארגונית, וכמעט שלא נעשות רכישות חיצוניות של מוצרים".

למה עשיתם את זה?
"מול עיננו עומדים בעיקר צרכי הלקוחות שלנו, ולא צרכי בעלי העניין והאנליסטים הקיימים בחברות ציבוריות. עובדה זו מאפשרת לנו לקבל החלטות, אשר בטווח הקצר צורכות משאבים רבים, אבל בטווח הרחוק מייצרות יישומים מוצלחים אצל הלקוחות, עם החזר השקעה, הן לנו והן ללקוח".

דרככם התחילה כדי לטפל במידע הרב שזרם בתחום החקלאות. מה עכשיו?
"התוכנה שלנו היא פלטפורמה שניתן להתאימה לכל תחום, ואכן ניתן למצוא את הטכנולוגיה שלנו בכל תחום כמעט. ככל שמערכות המחשוב מתרבות, כמות המידע שזורם מהם רק גובר. ללא טכנולוגיה שתוכל לטפל במידע זה, לעבד אותו, לקטלג ולנתח אותו, היינו טובעים במידע. ריבוי המידע יוצר אתגרים טכנולוגיים, אך גם יוצר הזדמנויות, כיוון שבטיפול נכון ניתן לחזות התפתחויות עתידיות, בעיקר בתחום הטכני. אתן לך דוגמה, המידע שזורם מקו ייצור ממוחשב יכול לקבוע מתי הקו הזה יתקלקל וגם איזה חלקים ממנו יתקלקלו. המערכות הללו יכולות גם לסייע במניעת הונאות. הונאות בתחום הסייבר, הונאות כרטיסי אשראי, ביטוח, רפואה ועוד. ככל שיש יותר מידע וככל שנשכיל להבין אותו, לנתח אותו ולשלוף ממנו את התובנות החשובות, כך נהיה יותר מהירים בקבלת החלטות במקרי הונאה".

"אבל לא רק בהונאות אנו עוסקים. חלק גדול מהפעילות שלנו נובע מפתרונות ניהול לקוחות והבנת הפעילות השיווקית של חברות. בעזרת ניתוח חכם של מידע רב המגיע מפעילות לקוחות במגוון הערוצים הדיגיטליים הקיימים היום, חברה כגון בנק או חברת תקשורת, יכולה ללוות לקוח בחוויית הרכישה שלו, ולאפשר לתת לו את ההצעה הכי רלוונטית, בערוץ הכי רלוונטי בתנאים הכי רלוונטיים. למעשה, אין גבול למה שניתן לעשות בטכנולוגיות הללו, וככל שהזמן עובר, המידע רק גובר. תיקח לדוגמה את ענף האינטרנט של הדברים – הרי בעקבות הגידול בענף זה, כמות המידע שיזרום ברשת יגדל בצורה מהירה, ובמידע הזה מישהו צריך לטפל. מישהו צריך לנתח".

מה הצפי שלך לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות הבאות?
"אני סבור שאנחנו מתקדמים לעבר עידן של התאמת הטכנולוגיה לאדם הספציפי. כך לדוגמא, האדם הממוצע עושה שימוש בכ-20% אחוזים בלבד מהיכולות של מחשב או ציוד ממוחשב הקיים ברשותו, וזה בזבוז משווע של משאבים. בעזרת טכנולוגיות הענן, נוכל להגיע למצב שבו נעשה שימוש רק במה שאנו צריכים ובכך נחסוך הרבה כסף. וגם  יתאפשר לנו לפתח מוצרים שמתאימים לאדם הספציפי, למשל תרופות".

אתם קיימים משנת 1980, אך כל מה שאתם עושים זה לשווק וליישם את הטכנולוגיה של SAS . בניגוד לחברות אחרות אין לכם בישראל מרכזי פיתוח, או שיתופי פעולה. אתם לא מאמינים ביכולות הטכנולוגיות של ישראל?
"מתוך הפעילות שלנו בארץ זה 35 שנה, אנחנו בהחלט מודעים לרמה הטכנולוגית הגבוהה של ישראל, ובמידה רבה השוק המקומי משמש לנו גם כשוק ניסויי למוצרים חדשים. החשיבות של השוק הישראלי עבור SAS היא מעבר למימדיו הנוכחיים. לעצם שאלתך, אנחנו מחזיקים מרכזי פיתוח בארצות הברית, סין והודו.  בשלב זה אין לנו צורך במרכז פיתוח נוסף, ואין לנו כוונה לפתוח מרכז אחד – לא בישראל ולא בשום מקום אחר. לגבי שיתופי פעולה, יש אחד עם אמדוקס, ואנחנו תמיד מחפשים טכנולוגיות שיש להם סינרגיה עם עסקת הליבה שלנו. ישראל נחשבת למובילה בטכנולוגיות של סייבר, ויתכן שבעתיד, בתחום זה, כן נשתף פעולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים