OpenWorld: אורקל ואומרון יציעו פתרון לניטור צריכת האנרגיה ופליטת פחמן דו-חמצני בחברות

היישום החדש שמפתחות שתי החברות מבוסס על שילוב של החיישנים של אומרון ומערכתOracle Manufacturing Operations Center ● היישום ממזג נתונים על צריכת האנרגיה בזמן אמת, הנאספים מחיישנים של אומרון וממדי-אנרגיה אחרים, עם נתוני ייצור הנאספים ממערכות בקרה וציוד ברצפת הייצור

18/10/2009 15:49

אורקל (Oracle) ואומרון (Omron) תשתפנה פעולה ביצירת פיתרון חדש, שיעקוב אחר צריכת האנרגיה ופליטת דו תחמוצת הפחמן ממתקני ייצור ואחרים – כך הכריזו החברות בכנס Oracle OpenWorld, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו. מאניש מודי – סגן נשיא לפיתוח באורקל העולמית, ומנהלים בכירים באומרון, הציגו את הפתרון החדש של השתיים וציינו, כי בעידן ה-"ירוק" חברות ממשיכות לחפש דרכים ליישום יוזמות בנות קיימא, להגן על הסביבה ולהפחית את עקבות הפחמן שהן יוצרות.

אומרון מתמחה בייצור חיישנים והתקני בקרה למפעלי ייצור. החברה מספקת ציוד, מערכות ופתרונות המקדמים תפעול ידידותי יותר לסביבה, בכך שהם מסייעים ללקוחות להמחיש לעצמם את ניצול האנרגיה שלהם. מפעלים המשתמשים בחיישנים ובהתקני הבקרה של אומרון מסוגלים לאסוף מידע על צריכת האנרגיה היישר מרצפת הייצור ועד לרמת יחידת הציוד או ההתקן הבודד. כלקוחה ותיקה של היישומים והטכנולוגיה של אורקל, אומרון תורמת לפיתוח הפיתרון ומתעתדת להתקינו באחד מאתריה בתקווה להמשיך ולפרוס אותו בכל מפעליה ומשרדיה.

היישום החדש שמפתחות שתי החברות מבוסס על שילוב של החיישנים של אומרון ומערכתOracle Manufacturing Operations Center. היישום ממזג נתונים על צריכת האנרגיה בזמן אמת, הנאספים מחיישנים של אומרון וממדי-אנרגיה אחרים, עם נתוני ייצור הנאספים ממערכות בקרה וציוד ברצפת הייצור. הפיתרון החדש נועד ליצור מאגר נתונים סביבתיים, שינוצל כמקור מידע מוסמך לחישובי פליטות פחמן וגזי חממה כמו גם ליוזמות ניהול אנרגיה.

יעדי הקיימוּת הסביבתית עשויים להכביד על חברות שאינן מצוידות במידע ומדדים של צריכת האנרגיה ופליטת גזי חממה על מנת לאפשר ניטור רצוף. מאידך, ניטור השימוש ומציאת הקשר בינו לבין מוצרים, מיוד ותהליכים ספציפיים  מספק את התובנות הדרושות להפחתת צריכת האנרגיה וחיסכון בכסף. ביישום החדש של אורקל, החיישנים של אומרון יאספו נתונים על צריכת החשמל של מכשירים, קווי ייצור, מיזוג אוויר ותאורה בכל פעולותיהם של הלקוחות. לאחר מכן ייצבר המידע וישולב בהקשר המתאים בנתוני הייצור בפיתרון החדש של אורקל.

חברות שישתמשו במוצר, יכולות לצפות להפיק תועלת ממאגר מאוחד של נתוני ייצור וסביבה המאפשר למשתמשים לנתח ולראות את המתאם בין צריכת האנרגיה לתנאי התפעול ולזהות תחומים הטעונים שיפור, לתכנן תוכניות אסטרטגיות להפחתת צריכת האנרגיה ופליטת הפחמן הנובעת מצריכה זו, להשתמש במחוונים תפעוליים עם אינדיקטורי ביצועים (KPI) הקשורים לצריכת האנרגיה ופליטת הפחמן לצד אינדיקטורים מקובלים של ביצועי ייצור כגון יעילות ציוד כוללת (Overall Equipment Effectiveness).

בדרך זו יוכלו המשתמשים לעקוב אחר צריכת האנרגיה בפועל בהשוואה לצריכה המתוכננת תוך שליטה על רמה מיטבית של הספק ייצור. כמו כן, החברות יוכלו להפחית את עלות הבעלות הכוללות הודות לחישובי אנרגיה והקצאות תקורה מדויקים יותר ולהשתמש במספר רב של שיטות לאיסוף נתונים. בנוסף להתחברות למדי אנרגיה וחיישני אנרגיה, הלקוחות יוכלו להזין את הנתונים ידנית או לייבאם מתבניות אקסל (Excel) וממקורות אחרים מצד שלישי. באתרים שבהם אין חיישנים, הפיתרון יספק ספריית אומדנים ונוסחאות הקצאה וצבירה לחישוב צריכת האנרגיה.

"בדומה להרבה חברות כיום המרגישות צורך להגן על הסביבה, גם אנו רוצים יותר מאשר יכולת מעקב אחר צריכת האנרגיה וכמות הפליטות. אנו רוצים להפחיתן באופן משמעותי. אנו מצפים להשיג את היעד הזה כאשר נטמיע את היישום החדש של אורקל", אמר מאסאקי טשיגהארה, סמנכ"ל בכיר של עסקי הפתרונות הסביבתיים של אומרון. "אנו נרגשים משיתוף הפעולה הקרוב עם אורקל באספקת פיתרון ייחודי זה לשוק ומאמינים שהוא יהווה את היסוד ליוזמות ניהול הקיימוּת הסביבתית שלנו. השילוב של הטכנולוגיה של אומרון והידע שלנו בהפחתת צריכת אנרגיה עם הפיתרון הירוק של אורקל יאפשר לנו לחסוך יותר מ-10% בחשבון האנרגיה השנתי שלנו".

"אורקל מחויבת לקידום יוזמות ירוקות ובנות קיימא של הלקוחות תוך כדי סיוע בהשגת חיסכון כספי", אמר ריק ג'ואל, סגן נשיא בכיר לפיתוח יישומים באורקל. "אנו יוצרים פיתרון חדש לגמרי שיחולל מהפך באופן שבו מפעלי ייצור ואחרים מנהלים את צריכת האנרגיה שלהם ומנהלים אותה. אנו צופים שלמוצר תהיה השפעה גדולה מאוד על לקוחותינו כמו גם על הסביבה".

המוצר מתוכנן לזמינות כללית בשוק ב-2010.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים