רמי מנחם, SAP Business One: "מגמות מחשוב בכל מקום ישפיעו על העסקים הקטנים והבינוניים"

"התפקיד שלנו כחברת אפליקציות עסקיות, הוא לצפות עשר שנים קדימה ולבצע את ההשקעות הנכונות היום כדי לספק את הצרכים של הלקוחות עשור מעכשיו", אמר מנחם, סמנכ"ל מכירות SME, שותפים עסקיים ו-OEM בסאפ ישראל

רמי מנחם, ראש תחום SME ו-OEM בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"ישנן ארבע מגמות שישפיעו בשנים הקרובות על כל ארגון, כולל ארגונים קטנים ובינוניים", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל מכירות SME, שותפים עסקיים ו-OEM בסאפ (SAP) ישראל. ארבע המגמות הן: מחשוב בכל מקום, האינטרנט של הדברים, הדפסה תלת ממדית זולה ובינה עסקית בזמן אמת.

מנחם אמר את הדברים במסלול SAP Business One, שנערך אתמול (ד') באווניו שבקריית שדה התעופה, במסגרת כנס ISUG של סאפ ישראל. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים.

בכל הנוגע למחשוב בכל מקום, "ב-2015 קיימים בעולם ארבעה מיליארד מכשירים בעלי יכולת חישוב. ב-2020 יהיו בין 20 ל-25 מיליארד מכשירים כאלה. מדובר במהפכה דיגיטלית חסרת תקדים. הדבר מחייב בין היתר ממנהלי העסקים חשיבה רב ערוצית. ערוצי התקשורת עם הלקוח מתרבים, אבל אי אפשר לנהל כל ערוץ בנפרד – CRM WEB, מובייל – הלקוח צריך לקבל חוויה אחידה", אמר מנחם.

באשר למגמת האינטרנט של הדברים, "החיבור של מכשירים לאינטרנט ילך ויתגבר. זה התחיל עם הטלפונים שהיו פחות חכמים והפכו לכאלה כשהתחברו לאינטרנט – מקרר, מכונות כביסה, לכל דבר יהיה שבב שיאפשר לאסוף נתונים ולעבד אותם. מלבד יישומים טריוויאליים כגון הפעלת המזגן מרחוק, העצמים המחוברים ברשת יהפכו את הבית או המשרד ליצור דיגיטלי חכם בעל מודעות עצמית. חברות ביטוח, חברות תשתית כמו חשמל ומים ושירותי בריאות יוכלו לחסוך כסף באמצעות איסוף מידע בעזרת המערכות החכמות והן יהיו הכוח שידחוף את הנושא קדימה", ציין.

הוא הוסיף כי "מגמות נוספות שיפיעו על העסקים הקטנים והבינוניים הם כאמור הדפסה תלת מימדית זולה, בינה עסקית וניתוח נתונים בזמן אמת. מערכות אנליטיקה עם ניתוח נתונים מובנים ולא מובנים יובילו ליצירת מכונות חכמות כגון רכבים אוטונומיים ויועצים  וירטואליים באינטרנט".

עוד אמר מנחם כי "סאפ חזתה את הכיוון הזה והשקיעה במשך שבע שנים בפיתוח פלטפורמת HANA, המאפשרת עיבוד וניתוח נתונים בהיקף עצום בזכרון. דוגמה לשימוש מוצלח ביכולת זו היתה בשימוש בשבבים בנעליים של שחקני גרמניה ובמערכת שחזתה מהיכן כדאי להם לתקוף בכל רגע נתון. היום אנו מעסיקים צוות שכל עיסוקו זה האינטרנט של הדברים. אנחנו יושבים עם הלקוחות, בוחנים את ההיבטים העסקיים ורק אחר כך עוברים לארכיטקטורה ולטכנולוגיה".

"התפקיד שלנו כחברת אפליקציות עסקיות, הוא לצפות עשר שנים קדימה ולבצע את ההשקעות הנכונות כיום כדי לספק את הצרכים של הלקוחות עשור מעכשיו", סיכם מנחם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    לנבא 10 שנים קדימה נראה לי קצת מוגזם , מה גם שהמספרים שאתה זורק אינם נכונים: מי בדיוק ייצר 15 מיליארד מכשירי חישוב? ולמי הם ייצורו ? לסינים ש 90% מהאוכלוסייה אינה חיה באינטרנט של הדברים.... לאירופאים שממש לא מתחברים לעולם שאתה מציג? לאזרחי ארה"ב שמחוברים לאפליקציות חברתיות? נראה לי שהמילים גבוהות , ויכולות ניבוי ניתנו ל ......

אירועים קרובים