בלקברי קונה את גוד תמורת 425 מיליון דולר במזומן

החברה הודיעה כי הרכישה נועדה להגביר את יכולתה לעזור ללקוחות ארגוניים לנהל טלפונים חכמים, הפועלים על מערכות הפעלה שונות

מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

בלקברי (BlackBerry) קונה את גוד (Good Technology) תמורת 425 מיליון דולר במזומן, כך הודיעה הרוכשת הקנדית בסוף השבוע.

גוד מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן. הנרכשת עונה על המצב הקיים כיום בארגונים, בו הטלפונים החכמים של העובדים הם לא אחת פרטיים, ולכן נדרשת הפרדה בין הסביבה הפרטית במכשיר לבין הסביבה הארגונית-עסקית. ההפרדה הזו מטרתה כפולה: לשמור על פרטיות העובד – לצד הצורך להגן על המידע הארגוני, שבמקרים רבים הוא מסווג עסקית.

הארכיטקטורה של הנרכשת מבוססת על הפרדה מלאה בין הסביבה הפרטית לסביבה העסקית. בסביבה הפרטית התוכנה של גוד לא מתערבת, והמשתמש ממשיך לעבוד בה ללא שינויים, סיסמאות או תוספות. לעומת זאת, הסביבה העסקית מוגנת בתוך "מיכל" מופרד, מעין כספת מאובטחת, מוצפן ומוגן סיסמה, אשר מוגדרת לפי מדיניות האבטחה בארגון וניתנת לאכיפה. אותה כספת מוצפנת, חסומה לכניסה של יישומים בלתי מורשים ומוגנת מפני נוזקות. כך ניתן לשמור על המידע הארגוני. אם המכשיר אבד או נגנב – הכספת ניתנת למחיקה מרחוק.

הפתרון של גוד עונה על הצורך להיות מחובר תמיד לארגון ומכל מקום – אבל בצורה מאובטחת, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש של בעל המכשיר.

בלקברי הודיעה כי הרכישה נועדה להגביר את יכולתה לעזור ללקוחות ארגוניים לנהל טלפונים חכמים, הפועלים על מערכות הפעלה שונות.

הכנסות של 160 מיליון דולר

העסקה עשויה לסייע לבלקברי לזכות בלקוחות חדשים לעסקי השירותים שלה: החברה הסיטה את המיקוד שלה מייצור מכשירים מאובטחים, לעבר ניהול מכשירים ניידים בארגונים (EMM). יותר ממחצית המכשירים הפועלים עם מערכות של גוד הם מכשירי אפל (Apple) ובראשם iPhone.

בלקברי הודיעה כי היא צופה הכנסות של כ-160 מיליון דולר בשל הרכישה, כבר בתוך שנה ממועד סגירת העסקה, בסוף נובמבר.

בשיחה עם אנליסטים ומשקיעים, ג'ון צ'ן, מנכ"ל בלקברי, נשאל על שריפת המזומנים של החברה בראשותו בשל העסקה. צ'ן הבטיח כי תזרים המזומנים של החברה יישאר חיובי.

כריסטי ווייט, מנכ"לית גוד, עד זה מכבר יריבתה של בלקברי,  אמרה כי "אנו בשוק מאד תחרותי, אנו רואים בשוק הניידות הארגוני יעד משותף וחשוב, ויש לנו לקוחות משותפים רבים. הציפיות שלנו מהשוק הזה דומות. בסופו של יום, העסקה הגיונית".

לגוד יש שתי מתחרות עיקריות בשוק ניהול מכשירים ניידים בארגונים. הראשונה, איירווטש (AirWatch), המיוצגת בישראל על ידי מוביסק. בינואר 2014 VMware רכשה את איירווטש תמורת 1.54 מיליארד דולר. השניה היא MobileIron, המיוצגת בישראל על ידי אקסטנד (Extend).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים