שירותי בריאות כללית הטמיעו את כלי האינטגרציה של TIBCO
"חיפשנו כלי שייתן לנו מענה לצורך פיתוח מהיר וביצוע פריסה פשוטה לסביבות שונות בקונפיגורציות שונות - די שמערכת אחת לא תקבל נתונים מאחרת - בכדי לשבש תהליך שלם", מסביר לודוויג אברהם,מנהל טכנולוגיות מערכות המידע בארגון
שירותי בריאות כללית, ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, הטמיע את כלי האינטגרציה של TIBCO אשר מיוצגת על ידי קבוצת יעל. לודוויג אברהם,מנהל טכנולוגיות מערכות המידע בארגון, מספר על הצורך הארגוני ועל הפתרון המתקדם שנבחר עבורו.
ספר לנו קצת על הצורך הארגוני שהביא לבחירה ב-TIBCO.
"כשמדברים על שירותי בריאות כללית יש צורך לקחת בחשבון כי מדובר בארגון עצום. הכללית היא למעשה המעסיק האזרחי הגדול במדינה: למעלה מ-40 אלף עובדים ופריסה ארצית של סניפים ב-12 בתי חולים ובכ-1,400 מרפאות בכל הארץ. כל אלה מחוברים זה לזה ברשת ממוחשבת, המעבירה מליוני טרנזקציות ביום על בסיס מאות תהליכים. יחידת ה-IT בשירותי בריאות כללית הינה הגדולה בארץ ומונה למעלה מ-400 אנשי מקצוע המטפלים בלמעלה מ-100 מערכות תפעוליות המצריכות בין היתר תהליכי אינטגרציה. עבודת האינטגרציה החיונית הזו מאפשרת למערכות לתקשר זו עם זו, למרות שהן פועלות בסביבות שונות ולמטרות שונות ופותחו בכלים שונים".
איך האינטגרציה הזו באה לידי ביטוי בתפעול השוטף של הארגון?
"ניקח לדוגמה אדם שמבצע צילום רנטגן, המבוצע בצורה ממוחשבת-דיגיטלית במערכת שנקראת PACS. הפענוח של הרופא מבוצע במערכת שנקראת RIS ולאחר מכן, תהליך הפענוח והתוצאות צריכים להיות משודרים לתיק הרפואי של החולה ולהגיע אל הרופא המטפל, דרך מערכות שונות של תיקים רפואיים. כל זרימת האינפורמציה הזו נעשית על ידי תהליכי אינטגרציה שאחראים על העברת הנתונים בין המערכות הללו שפותחו על ידי חברות שונות ובסביבות שונות. זו עבודה אינסופית וענפה מאוד של מערכות קריטיות שמעבירות ביניהן נתונים, ועל כן הכרחי שהיא תהיה מהירה ומיידית".
איך הפתרון של TIBCO נותן לכם את המענה שהייתם זקוקים לו?
"לחברה פתרון לניהול תהליכי האינטגרציה המורכבים הללו. חיפשנו כלי שייתן לנו מענה לצורך פיתוח מהיר וביצוע פריסה פשוטה לסביבות שונות בקונפיגורציות שונות. לאחר בדיקה וסקירת השוק בחרנו בכלי המתאים ביותר לצרכים שלנו בארגון. TIBCO הוטמע אצלנו בשלב מוקדם יותר, על ידי קבוצת יעל, שהינה נציגתה של החברה בישראל מזה 16 שנה. ההטמעה נעשתה בפרויקט גדול בשם "עידן" – מערכת מבוטחים של הכללית שפותחה ונעשה בה שימוש רחב ב-TIBCO. בעקבות פרויקט "עידן" וההצלחה שחווינו, החלטנו על הטמעת הפתרון הזה גם ככלי אינטגרציה לשימוש רוחבי בכל הפרויקטים בארגון".
איך ניתן לתמצת את שיפור הביצועים שחוויתם בעקבות ההטמעה הזו ?
"את עיקר השינוי ניתן לראות בפעולות של תהליכי תזמון או של העברת נתונים, שקודם בוצעו דרך כלים קיימים והיום נעשות בתהליכים קצרים בהרבה. במקומות מסוימים אפשר לדבר על צמצום זמנים של עשרות אחוזים מאורך זמני הפיתוח כפי שהיו קודם. היום התהליכים הללו מנוהלים אצלנו בידי כלי מתקדם וחדיש בעל יכולות גבוהות יותר מאלה של כלים מקבילים הקיימים היום בשוק. כרגע אנחנו נמצאים בשלבי ההתקנה וההטמעה של הכלי על גבי השרתים שלנו ובתחילת ביצועם של מהלכים ראשוניים. התכנון הוא להגיע למצב בו TIBCO יהפוך בשנה הקרובה לכלי עיקרי בשימוש צוות אינטגרציה של שירותי בריאות כללית. הוא יחליף תהליכים ישנים בארגון שעדיין מצויים ומתוחזקים בצורה ידנית. הפתרון יאחד תהליכים המצויים במספר כלים ופיתוחים למקום אחד".
"בסופו של יום, אנחנו ארגון שמנהל פעילות עצומה, חשובה ורחבת היקף. מיליוני טרנזקציות מתבצעות אצלנו בין המערכות השונות מדי יום. זו פעילות רחבה, חשובה וקריטית הנמצאת תחת אחריותנו. די שמערכת אחת לא תקבל נתונים מאחרת – בכדי לשבש תהליך שלם. אלה תהליכים קריטיים ברמה הארגונית וגם ברמת הלקוח. ועל כל אלה להיות מנוהלים בדרך הטובה ביותר. TIBCO מאפשר לנו להגיע לזה".
תגובות
(0)