האם Windows 10 חטטן יותר ממה שחשבנו?

מיקרוסופט מכעיסה לא מעט אנשים עקב עדכון חדש שהוציאה ובו נאמר כי היא יכולה לגשת לקבצים אישיים של המשתמש ● אמנם החברה מתעקשת שזה לא נכון וכל מידע שנאסף הוא לשיפור השימוש בלבד, אבל לכו תדעו על מי לסמוך בחום הזה

Windows 10. עוד תקלה

אמנם יותר מ-14 מיליון מכשירים מריצים Windows 10, אבל יחד עם זאת מוצאת את עצמה כעת מיקרוסופט (Microsoft) תחת אש עקב איסוף מידע על משתמשים.

החברה הכעיסה רבים כששלחה עדכון הצהרת פרטיות ובו נאמר שהיא יכולה לגשת לאימיילים פרטיים, ספרי כתובות וקבצים נוספים. כעת דו"ח מצביע על כך שהמערכת אפילו תשלח מידע מזהה למיקרוסופט אם משתמש יפעיל את ההגדרות ההגנה על הפרטיות ויכבה תכונות מסוימות אחרות לחלוטין.

החברה לעומת זאת מתעקשת כי "שום נתוני מידע כאלה ואחרים נשלחים למיקרוסופט, בהתאם להגדרות הפרטיות שבחר הלקוח".

מיקרוסופט כבר אמרה בעבר כי היא לא אוספת מידע ללא הסכמת המשתמשים, אך דו"ח מראה על כך ש-Windows 10 עדיין יוצר קשר עם החברה גם כאשר תכונות מסוימות המסתמכות על האינטרנט, כמו בינג (Bing) ו-Cortana, כבויות.

לדוגמא, למרות הורדת ממשק האריחים החיים מדף הבית של המערכת, החוקרים מצאו כי Windows 10 מוריד מידע משירות החדשות של MSN. קורטנה למשל עושה שימוש במידע כמו אל מי המשתמש מתקשר, בנוסף לנתונים מהאימיילים ומהודעות טקסט, לוח שנה ואנשי קשר, כמו גם היסטוריית חיפוש ומיקום.

החברה אמנם טוענת כי מידע נאסף כדי לספק למשתמשים שירות יותר אישי עם זיהוי טוב יותר לגבי אופי המשתמש. אך באותה מידה המידע הזה גם עשוי להישלח ולהיות משותף עם צד שלישי.

דובר מיקרוסופט מסר בתגובה כי "כחלק מהאספקה של Windows 10 כשירות, ייתכן כי עדכונים יישלחו כדי לספק תכונות חדשות למנוע החיפוש בינג, הנוגעים לחזותיות, סטייל, ולקוד החיפוש".

עוד הוסיף הדובר, "כדי לספק ביעילות את המערכת כשירות, מיקרוסופט אוספת מידע על ביצוע, אבחון ושימוש, שעוזר לשמור על תפעול תקין של המערכת והיישומים. מיקרוסופט משתמשת במידע הזה כדי לזהות בעיות ולפתח תיקונים".

עם זאת, הבדיקה הזאת הביאה את האנליסיטים לחשוש, כי Windows 10 = חדשות רעות בכל הנוגע לפרטיות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    כשרכשתי מחשב עם ווינדוס 8.1 ידעתי מייד שכדאי לשדרג לווינדוס 7 (ככן לשדרג !) ואתם חשבתם שהשידרוג לווינדוס 10 מגיע בחינם , מתי תבינו שהשידרוגים של מייקרוסופט נועדו בכדי להפיק תועלת עבורה וכל תועלת שמגיעה למשתמש מקרית לחלוטין .

אירועים קרובים