ארז צור, EMC ישראל: "הממשלה צריכה לסייע לארגונים להגיע לענן מהר יותר"

"על המנמ''ר להשתנות, הוא צריך להיות שותף למימוש האתגרים העסקיים בארגון ולא המחשוביים", הסביר צור, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "פלטפורמת ה-IT היא דרך לייצר פתרונות שכאלה - ולא המטרה"

ארז צור, מנכ''ל EMC ישראל ויו"ר משותף של IATI

"מנמ"רים נדרשים להיערך לכניסה מסיבית יותר לענן בן כלאיים, על מנת לשרת את היעדים העסקיים של הארגון בצורה טובה יותר. הממשלה היא זו שצריכה לסייע לארגונים להגיע לענן מהר יותר", כך אמר ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל.

צור התראיין במסגרת סדרת מפגשים שעורכת מערכת אנשים ומחשבים עם בכירים בתעשייה. לדבריו, "המנמ"רים צריכים להכניס את הארגונים שלהם לענן, בגלל היתרונות הגלומים בתצורת מחשוב זו: התייעלות של שירותי ה-IT, ואספקה מהירה יותר ללקוחות הפנימיים והחיצוניים. עליהם להתגבר על החסמים השונים שבכניסה לענן – העדר רגולציות, רגולציית יתר, שמרנות של ההנהלה, ואתגרי אבטחת המידע".

צור מונה לתפקיד בפברואר השנה, לאחר שהמנכ"ל הקודם, דני נויברגר, הודיע על פרישתו בספטמבר 2014. לפני EMC, שימש צור במשך ארבע שנים כמנכ"ל קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence Design Systems) – חברת תוכנה אמריקנית שפועלת בתעשיית המיקרואלקטרוניקה והשבבים – והיה אחראי על הפעילות העסקית והשירותים המקצועיים של החברה בישראל. הוא עבד בקיידנס ישראל 12 שנים, וקודם לכן היה מנהל חטיבת מוצרי אחסון וגיבוי של HP ב-CMS ישראל.

יצוין כי צור הוא גם חבר מועצת המנהלים ויו"ר משותף של פורום החברות הבינלאומיות ב-IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, ארגון גג תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים. הפורום מאגד את מנהלי מרכזי המחקר והפיתוח של החברות הרב לאומיות המובילות בעולם שפועלות בישראל, ומטרתו לקדם ולעודד את האינטרסים המשותפים של החברים בו בארץ. ב-IATI יש 16 ועדות עבודה ולו 200 פעילויות שונות בערוצים שונים מול הממשלה. "יש לזכור שעל כל עובד היי-טק יש חמישה עד שבעה עובדים באקו-סיסטם סביב", אמר צור, "בהסעדה, ניקיון, רכב ונדל"ן. להיי-טק הגלובלי המקומי יש תרומה ישירה לתל"ג, לצד התרומה לקהילה, העולה על מאה מיליון שקל בשנה".

"לתחושתי, החברות הרב-לאומיות כבר לא שואלות האם מסוכן לבנות מרכז בישראל", הוסיף. "כך, לדוגמה, מרכז הפיתוח היחידי של אפל (Apple) מחוץ לארצות הברית – הוא בארץ".

שכפול הצלחות מהארץ לעולם

"החשיבות של EMC ישראל רבה יותר מאשר רק במכירות", מסביר צור. "באמצעות רכישות חברות בישראל, הצלחנו להביא לחדשנות החברה ברמה העולמית. עד כה החברה רכשה עשר חברות, והחיפושים אחר משנה המשחק הבא נמשכים. בעבודה משותפת, אנו מצליחים לייצר ארכיטקטורת פתרונות הכוללת טכנולוגיות לתחום הסייבר וה-Big Data, בשילוב אנשי הפיתוח שלנו, שניתן לשכפלם במקומות אחרים".

המנמ"ר לאן

"הדיון על תפקיד המנמ"ר נמשך בצורה דינמית", אומר צור. "על המנמ"ר להשתנות. הוא צריך להיות שותף למימוש האתגרים העסקיים בארגון – ולא המחשוביים. פלטפורמת ה-IT היא דרך לייצר פתרונות שכאלה – ולא המטרה".

"גם אנו ב-EMC ישראל צריכים להשתנות", ממשיך צור, "לכן, אנו מגייסים אנשי מכירות וקדם-מכירות שהרקע שלהם הוא תוכנה ולא חומרה. אם לקוח זקוק לאחסון של 50 טרה בייט, על השאלה להיות 'איזו אפליקציה גרמה לכך?' ולא 'מה המחיר'? התשובה צריכה להיות בהקשר העסקי, כשמענה התוכנה מאחור. האפליקציה היא שתגדיר את צורכי הפתרון ומפה תיגזר החומרה. פתרונות תוכנה מאפשרים ניהול נכון יותר של האחסון".

EMC, אמר צור, "נוטלת חלק חשוב בתהליך השינוי של ה-IT אל הענן. שילוב הפתרונות של חברות הפדרציה, EMCI, VMware, פיבוטל, עם שכבת אבטחת המידע העוטפת RSA ופתרונות הסייבר – מספק מענה טוב יותר ללקוח הארגוני. המודל מאפשר ללקוחות חופש בחירה, גמישות וערך מהאינטגרציה בין הטכנולוגיות. בישראל אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא של חברות הפדרציה, שאת פעילותה אני מרכז".

"הראייה שלי את השוק היא באופן טבעי שונה במקצת, מאחר ובעשור האחרון ניהלתי פעילות של חברת תוכנה בשוק המוליכים למחצה", אומר צור, "שם סיפקנו מענה לחברות שמייצרות עבור שוק האלקטרוניקה הצרכנית, המאופיין בשינויים מהירים יותר שמניע משתמש הקצה. עם זאת, יש כמה התפתחויות טכנולוגיות חוצות שווקים, כמו הענן, ה-Big Data, והאינטרנט של הדברים – שמשפיעות על שווקים שונים. ב-IT אנחנו רואים התפתחות מתמשכת בבנייה של מערכות תומכות, שנועדו להתמודד עם המידע המצטבר העצום בהיקפו, וברובו בלתי מובנה".

"הענן ההיברידי", מעריך צור, "ימשיך לנסוק ולמשוך למעלה את מכירות טכנולוגית הבסיס שלו, שהן רכיבי פלאש (Flash), אינטגרציה, ותוכנה. עסקים מכל גודל כבר מתחילים לבנות תשתיות המשלבות רכיבים של עננים פרטיים וציבוריים. כך, מכירות של מערכות הבנויות על רכיבי פלאש יצמחו אקספוננציאלית ב-2015. בנוסף לכך, מגמת המעבר לתוכנה תמשיך לצבור תאוצה השנה ובשנים הקרובות. פתרונות אחסון ומרכזי נתונים מוגדרי תוכנה ייצרו מכירות חזקות, והמגמה תתגבר ככל שיתרבו היתרונות בהיבטי העלות וקלות התנועה של הווירטואליזציה".

לצור, בן 44, תואר ראשון בתקשורת מחשבים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות ניהול סיכונים מאוניברסיטת הריוט וואט. ב-2008 הוא נבחר כאחד המנהלים המבטיחים של תעשיית ההיי-טק על ידי פרויקט G40 של גלובס. "החסרון המובנה שלי, שלא באתי מהתעשייה הוא היתרון שלי: אין לי דיעות קדומות על אחסון, לא צמחתי מתוך האחסון כדי להגן עליו", מסכם צור.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    הענן הציבורי משקיע סכומים כבירים לעמוד בדרישות אבט"מ מחמירות ששום ארגון, למעט בנקים, אינם מסוגלים לספק

  2. איציק

    מה הקשר לממשלה? הענן זאת עוד טכנולוגיה ותו לא, עוד טרנד שיתחלף בעוד 5 שנים. כשמחיר רישיון של Salesforce הוא 130/ $ לחודש עבור פונקציונאליות של מערכת CRM בסיסית אין הצדקה לאירגון גדול לעבור לענן, לשלם סכומי כסף מפלצתיים ולהסתכן בזליגת מידע כדי לחסוך 2 אנשי תשתיות בחלקיות משרה.. עדיף להישאר במודל on premise עם המערכות הקיימות.

  3. אריה

    הפוך: הממשלה צריכה להזהיר ארגונים גדולים מלהסתמך על ענן ציבורי, שהמידע בו חשוף ונתון לגישה מרגולטורים זרים.

אירועים קרובים