לנובו מפטרת 10% מהעובדים – בעקבות ירידה תלולה ברווחיות

החברה תשלח לביתם 3,200 עובדים בתפקידי הניהול, השירות והמכירות, לאחר שהרווח הנקי שלה ירד ב-51%

אוסף של בעיות לא נעימות. לנובו. צילום: bfishadow, ויקיפדיה

לנובו (Lenovo) עומדת לפני פיטורין של 10% מהעובדים בתפקידי הניהול, שירות ומכירות (לא ייצור), אחרי שהמכירות של מכשירים ניידים של מוטורולה נפלו בשליש, מה שמעיב על התחזית של הענקית הסינית לגבי המותג האמריקני אותו קנתה בסכום של שלושה מיליארד דולר. מדובר בחדשה לא נעימה נוספת לחברה, אחרי החשיפה כי התקינה במחשביה תוכנה שהסרתה כמעט בלתי אפשרית.

מניית לנובו, יצרנת המחשבים הגדולים ביותר בעולם, נפלה היום (ה') בכמעט 9%, אחרי שהיא הודיעה על שהרווח הנקי שלה ברבעון האחרון נחתך ב-51% ל-105 מיליון דולרים. חטיבת המובייל הפסידה כמעט 300 מיליון דולרים.

לנובו הודיעה שהיא מתכננת לבטל בסביבות 3,200 משרות – בעלות חד פעמית של 600 מיליון דולר. הפעולה צפויה, לפי החברה, להוביל לחיסכון של כ-1.35 מיליארד דולר לשנה.

מנכ"ל לנובו, יאנג יואנקינג, הסביר כי "החברה ניצבת מול אווירת השוק הקשה ביותר בשנים האחרונות. אני עדיין מאמין שהמובייל זה עסק בו לנובו חייבת לנצח". האמירה באה על רקע הרצון של הסינים להשתוות לאפל (Apple) וסמסונג (Samsung), המובילות בתחום בלי עוררין: "לדעת הרכישה של מוטורלה הייתה ההחלטה הנכונה, מלבד אפל וסמסונג אין עדיין שחקן שלישי גלובלי חזק, וזה המקום שאותו תתפוס בסופו של דבר לנובו".

ההכנסות של החברה עלו ברבעון ב-3% ל10.7 מיליארד דולרים, אבל פספסו את תחזית האנליסטים שעמדה על 11.29 מיליון דולר, לפי סקר אנליסטים שביצעה ת'ומסון רויטרס סמארטאסטימייטס (Thomson Reuters Smartestimates). מצד שני, נפילת הרווחים ב-51% קטנה דווקא מתחזית האנליסטים, שעמדה על 59%. עוד נקודה שיכולה לשמור על אופטימיות מנהלי ומשקיעי לנובו, יא העובדה שלמרות הפיחות בשער היואן הסיני, לא צפויה להיות לכך השפעה על החברה, גם מפני שהיא מגודרת כראוי, וגם כי היא מבצעת את עסקיה בדולר האמריקאי, להבדיל מהמטבע הסיני.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים