פיירפוקס משתדרג ומגן על מעמדו

אתמול שוחררה גרסה חדשה של הדפדפן שמותאמת לעבודה ב-Windows 10, כאשר דווקא אחד הדברים הבולטים ביותר בא בעקבות זעמו של מנכ"ל מוזילה - הוראות כיצד להפוך את הדפדפן לברירת המחדל במערכת ההפעלה

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

מוזילה (Mozilla), הארגון שעומד מאחורי דפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס (Firefox), שחרר אתמול גרסה חדשה של הדפדפן, גרסה 40, שמותאמת לעבודה ב-Windows 10. הגרסה החדשה מציעה בעיקר שינויי ממשק שמתאימים יותר לשפת העיצוב של מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft), וכן משאירה קצת יותר מקום לצפייה בדפי האינטרנט אליהם גולש המשתמש.

אחד הדברים הבולטים ביותר, מבחינת מוזילה, מתגלה מייד לאחר התקנת הגרסה החדשה של הדפדפן והפעלתו הראשונית, בין אם מדובר בשדרוג או בהתקנה חדשה: על המסך מוצגות הוראות כיצד להפוך את פיירפוקס, ולמעשה כל דפדפן אחר, לדפדפן ברירת המחדל ב-Windows 10. כזכור, בעת התקנת Windows 10 הופך Edge, הדפדפן החדש של מיקרוסופט, לדפדפן ברירת המחדל, ומנכ"ל מוזילה אף התלונן על כך בקול רם.

אחת הסיבות להדגשת הנושא הזה היא שפיירפוקס הוא כיום דפדפן שנלחם על מעמדו בשוק. בסוף יולי צנח נתח השוק העולמי שלו ל-12% בלבד, תוך שהוא מאבד כ-4% במהלך השנה האחרונה, ואף יותר מ-6% אם משווים את מצבו כיום למעמדו באמצע 2013.

עוד היבט קטן בקרב הזה בא לידי ביטוי לאחר התקנת פיירפוקס 40, בעת ביצוע חיפוש ברשת משורת המשימות. אם פיירפוקס הוא דפדפן ברירת המחדל, כל החיפושים משדה החיפוש המסוים הזה ישתמשו במנוע החיפוש שמוגדר כמנוע ברירת המחדל בפיירפוקס. בכל המקרים האחרים התוצאות שיוצגו יגיעו מבינג (bing), מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

פיירפוקס 40 גם מרחיב את ההגנה של הדפדפן כנגד הורדת קבצים זדוניים מהרשת, וכן מפני גישה לאתרים שידועים כבר ככאלה שמכילים קבצים כאלה. במקרה כזה מופיעה הודעה אדומה וגדולה על המסך, שדומה להודעות האזהרה בגרסאות הקודמות של הדפדפן המתבססות על מנוע הגלישה הבטוחה של גוגל (Google), אך הפעם מתייחסת לכך שהאתר מכיל תוכנה לא רצויה.

הארגון הוסיף גם כמה שינויים בממשק של מסך חסימת האתרים וכן במסך ניהול התוספים. כן חיזק עוד יותר את ההגנה מפני התקנת תוספים זדוניים, וכן הודיע שהחל מהגרסה הבאה של הדפדפן לא ניתן יהיה להתקין תוספים של יזכו לאישור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים