אורקל תציע 10 מיליון דולרים למי שיוכיח שבסיס הנתונים שלה לא רץ על גבי סאן במהירות כפולה

חמש שנים לאחר שהציע מיליון דולרים למי שיצליח לפרוץ את בסיס הנתונים של אורקל, חוזר מנכ"ל ומייסד החברה להציע סכומי כסף למי שיצליח להוכיח כי הוא טועה ● "גם יבמ מוזמנת לנסות את מזלה", אמר לארי אליסון בחיוך, בכנס הענק Oracle OpenWorld שנערך השבוע בסן פרנסיסקו

13/10/2009 16:36

אורקל (Oracle) תשלם 10 מיליון דולרים למי שיצליח להוכיח שבסיס הנתונים שלה רץ על מחשבי סאן (Sun) במהירות הפחותה מפי שניים – כך הכריז לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד החברה. אליסון אמר את הדברים בכנס הענק Oracle OpenWorld שנערך השבוע בסן פרנסיסקו, ארה"ב. בדבריו על הבמה, הציע אליסון ב-"נדיבותו" גם ליבמ (IBM) לנסות את מזלה ולהגיש מועמדות.

לפני חמש שנים, בהרצאת הפתיחה שנשא בכנס השנתי, הכריז אליסון שייתן פרס בסך מיליון דולרים למי שיצליח לפרוץ את בסיס הנתונים של החברה. היה זה אחד משיאי מסע הפרסום ההיסטוריים של בסיס הנתונים, תחת הכותרת "Unbreakable". עד כה לא ידוע על מישהו שזכה או בכלל הגיש את מועמדותו. מסע הפרסום המדובר היווה תגובת נגד בעיקר למיקרוסופט (Microsoft), שהרימה ראשה וטענה שבסיס הנתונים שלה, SQL Server, שווה בעוצמתו לזה של אורקל. מאז, אורקל רק הגדילה את נתח השוק שלה – גם מול יבמ ו-DB2 שלה.

הפרס החדש, בסך 10 מיליון דולרים, היווה את שיאה של מצגת מלאת השקפים, שהדגישה את הביצועים של מוצרי אורקל וסאן על פי מבחני איגוד TPC-C. סביר להניח שאורקל, כהרגלה, תפרסם רבות את מודעת הפרס, בביטחונה שלא ימצא מי שיוכל לגבות אותו. בין היתר, כי קשה מאוד למדוד תוצאות מבחנים כאלה ועוד להשוותם בתנאים זהים, מה גם שהגדרת המבחן עצמו קשה ביותר. לא לחינם הסכימו הספקים ביניהם לסמוך על איגוד TPC (ר"ת Transaction Processing Performance Council) כזה שרק מבחניו ותוצאותיו יקבעו מי "יותר" ממי ובכמה.

אליסון לא שכח להזכיר בדבריו גם את הקנס שאורקל שילמה באחרונה, בגין פרסום מטעה בוול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) אודות ביצועי סאן ואורקל. במודעה הבטיחה אורקל שיפורים לעומת מחשבי Power 595 של יבמ. המודעות והאתר, שבינתיים הוסרו, טענו לקיומם של תוצאות מבחני TPC-C טובות יותר משל יבמ. כזכור, יבמ התלוננה על שימוש לא הוגן בכללי האיגוד, שהסכים איתה וטען שבעת הפרסום לא היו קיימים נתוני ה-TCP-C המדוברים, שיפורסמו רק מחר (ד'). אליסון סיים את דבריו בחיוך, כשאמר "בסך הכל הקדמתי את המאוחר. הרי היה ברור שנשיג את התוצאות האלו, ואכן השגנו אותן".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים