יום לאחר החלפת המנכ"ל: HOT מודיעה על מעבר להפסד וירידה בהכנסות

החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 13 מיליון שקלים וקיטון של 2% בהכנסות לפחות ממיליארד ● במחצית הראשונה ירדו ההכנסות בשיעור דומה והרווח קטן ב-80% ● ב-HOT תולים את הסיבה לירידות בתחרות ובמשבר שירות הלקוחות שחוותה

אילן צחי, המנכ"ל הנכנס של קבוצת זאפ וקבוצת דפי זהב

תוצאות שליליות ל-HOT: יום לאחר שהודיעה על עזיבתו של המנכ"ל, אילן צחי, עקב חילוקי דעות ועל מינויה של טל גרנות-גולדשטיין לתפקיד, מדווחת החברה על ירידה בהכנסות ומעבר להפסד נקי ברבעון השני של השנה. במחצית הראשונה, ההכנסות קטנו והרווח הנקי ירד משמעותית.

HOT סיימה את הרבעון עם ירידה של כ-2% בהכנסות ל-996 מיליון שקלים אל מול עלייה של 9.56% בהוצאות ל-791 מיליון. הפער הזה פגע ברווחי החברה: הרווח התפעולי צנח ב-36% ל-87 מיליון שקלים, לאחר שההוצאות זינקו ב-49.67% ל-232 מיליון, והרווח הנקי של 37 מיליון שקלים ברבעון השני אשתקד הפך להפסד נקי של 13 מיליון ברבעון המדווח. ה-EBITA פחת ב-9% ל-429 מיליון שקלים.

במחצית הראשונה של השנה עלו ההוצאות הכלליות ב-43 מיליון שקלים ל-1.8 מיליארד, בעוד שההכנסות קטנו ב-44 מיליון שקלים, או 2%, ל-1.99 מיליארד. גם כאן הפער פגע ברווחיות: הרווח התפעולי ירד ב-31.3% ל-191 מיליון שקלים, הרווח הנקי צנח ב-80% ל-16 מיליון וה-EBIDTA פחת ב-7.63% ועמד על 860 מיליון.

עוד עולה מהתוצאות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות עלו ב-10% ל-319 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-6.62% ל-677 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 67.98%.

צחי אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן "מבטאות את החרפת התחרות בגזרות בהן פועלת הקבוצה וכן את השלכות משבר השירות שחוותה החברה לפני כשנה. קבוצת HOT שיפרה משמעותית את השירות והשקיעה מעל רבע מיליארד שקלים בתשתיות טכנולוגיות לטובת הלקוח. אנחנו מאמינים שהשיפור הזה, לצד שדרוג התשתיות, יציב את הקבוצה בעמדה טובה להתמודדות בשוק המאתגר".

בהתייחס לחילופי המנכ"לים הוא אמר כי "בתוך כך, החברה ערכה שינוי ארגוני המאפשר התמודדות נכונה יותר עם התחרות בשוק".

בנוסף, ציין צחי כי HOT Mobile גייסה ברבעון האחרון 43 אלף לקוחות וציין את העובדה שמספר לקוחותיה עולה על מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים