רונית רובין, פרטנר: "האתגר בעולם הטלקום – החיבור בין ה-IT לעסקים"

"שיתוף הפעולה והשילוב של עולם מערכות מידע עם מחלקת העסקים תורם תרומה חשובה לשני הצדדים ומגדיל את התפוקה שלהם", הסבירה רובין, סמנכ"לית החטיבה העסקית בחברת התקשורת

רונית רובין, מנכ"לית אולקלאוד. צילום: קובי קנטור ז"ל

"החיבור בין עולם מערכות המידע לביזנס הוא אחד האתגרים החשובים שעומדים כיום בפני מגזר הטלקום", כך אמרה רונית רובין, סמנכ"לית החטיבה העסקית בפרטנר.

רובין השתתפה בפאנל בנושא מגמות במגזר הטלקום, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, במסגרת הכנס החצי שנתי של המנמ"רים. הנחו את הפאנל שמעונה נווה, יועצת בכירה בשטראוס אסטרטגיה, ושמעון הרץ, מנמ"ר פלאפון.

שמעונה נווה, יועצת בכירה בשטראוס אסטרטגיה. צילום: קובי קנטור

שמעונה נווה, יועצת בכירה בשטראוס אסטרטגיה. צילום: קובי קנטור

"שיתוף הפעולה והשילוב של עולם מערכות המידע עם מחלקת העסקים תורם תרומה חשובה לשני הצדדים ומגדיל את התפוקה שלהם", הוסיפה רובין.

רובין נכנסה לתפקידה בחודש פברואר השנה, בעקבות שינוי ארגוני שנערך בפרטנר ובמסגרתו הוקמו שתי חטיבות: לקוחות ועסקים. לפני כן היא כיהנה במשך ארבע שנים כסמנ"כלית מערכות המידע בחברה, והובילה שורה של תהליכים ופרויקטים חוצי ארגון.

"הקישור בין שתי החטיבות מייצר מצב לפיו קודם כל אנשי מערכות המידע יבינו את הביזנס ויוכלו לתת להם מענה טוב יותר", אמרה רובין. "זה לא מובן מאליו, כי עד לא מזמן שררה מעין מחיצה וירטואלית בין החטיבות, וזה היה מצב לא בריא. כיום אנו מחברים ביחד את אנשי המכירות ואנשי מערכות המידע ונוצרת סינגריה מעולה ביניהם, וכמובן שבסופו של דבר הכל  מתנקז לשירות טוב יותר ללקוח".

הרץ דיבר על אתגרי המנמ"ר במגזר הטלקום ואמר כי "העולם שלנו מחייב אותנו לייצר דור של מנהלים טובים  שמסוגלים להיות גמישים, לא פוחדים לקבל החלטות ולעמוד כל הזמן על המשמר כדי לשפר את מצב המערכת. במשך כל השנים שאני בפלאפון, עסקתי בטיוב ההון האנושי שלי לצד טיוב המערכות. יצרתי סביבי קאדר של מנהלים ואנשים שאני יכול לסמוך עליהם". הוא סיפר כי במסגרת הדגש שפלאפון נותנת לנושא שימור ההון האנושי, הוא מקפיד מאוד על  שקיפות ושיתוף פעולה עם כל העובדים שלו כדי שירגישו שותפים. "מעבר לזה, אני סבור שמנהל טוב הוא בין היתר זה שיודע להקשיב לכל עובד, לטפל גם בנושאים של רווחה שקשורים אליהם, ולייצר סביבת עבודה שיתופית ונוחה ככול האפשר", אמר הרץ.

שמעון הרץ, מנמ"ר פלאפון. צילום: קובי קנטור

שמעון הרץ, מנמ"ר פלאפון. צילום: קובי קנטור

אמיר שטרן, שותף מנהל בקומגו (ComGu), ציין כי החברה שהוא מייצג מציעה פתרונות טכנולוגיים שמטרתם לסייע לארגונים להוזיל את עלויות התפעול והרישוי שלהם, וזה נכון גם לחברות טלקום. "אנו מציעים לארגונים שירות שיכול לחסוך להם עד 25% מעלויות הרישוי והתחזוקה של ספקי תוכנה ארגוניים מובילים כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP) ואורקל (Oracle)", אמר שטרן.  לדבריו, השירות מבוסס על שיתוף פעולה בין קומגו לבין שתי חברות אמריקניות: Miro Consulting‏ ו-Spinnaker .שתיהן מיוצגות על ידי קומגו ולשתיהן רקורד עשיר של הצלחות בקרב מאות חברות גדולות בעולם, שהצליחו להוזיל את עלויות הרישוי והתפעול שלהם.

קומגו נוסדה בתחילת 2013 על ידי איתן אידלסון ושטרן. שניהם עבדו בחברות בינלאומיות גדולות. "למדנו למדנו להכיר מקרוב את שיטות העבודה של החברות המובילות בעולם, ויחד עם ההיכרות מעמיקה עם השוק הישראלי אנו יכולים לייצר היום ממשק הדוק בין החברות אותן אנו מייצגים לבין קהל לקוחותינו בישראל", אמר שטרן.

אמיר שטרן, שותף מנהל בקומגו. צילום: קובי קנטור

אמיר שטרן, שותף מנהל בקומגו. צילום: קובי קנטור

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי, סיפר על חוות השרתים החדשה שהחברה העמידה לרשות השוק הארגוני, כולל שוק התקשורת, וזאת בנוסף להשקת הכבל התת ימי. "אנו משקיעים גם לא מעט משאבים באנליטיקה וניתוח זמן אמת כדי לשקף למנהלים את המציאות כפי שהיא מתרחשת כיום, ובכך לאפשר להם לקבל החלטות נכונות", אמר קוזו'ך.

שגיא קוזו'ך,  סמנכ"ל טכנולוגיות מידע, בזק בינלאומי. צילום: קובי קנטור

שגיא קוזו'ך, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע, בזק בינלאומי. צילום: קובי קנטור

אורלי הוברמן, מנמ"רית גילת. צילום: קובי קנטור

אורלי הוברמן, מנמ"רית גילת. צילום: קובי קנטור

אורלי הוברמן, מנמ"רית גילת, הפועלת בשוק הלוויני, ציינה כי "הארגון משקיע רבות ביצירת שפה אחידה בין כל מרכיבי הארגון שהוא רב לאומי, ובכניסה לתהליכי עבודה שמותאמים למציאות המורכבת שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים