נקודת השפל של אינטרנט אקספלורר: נתח השוק שלו הגיע בספטמבר ל-65.71% בלבד
הדפדפן של מיקרוסופט ירד בחודש שעבר ב-1.26% לעומת אוגוסט, והגיע לנתח שוק של 65.71% - כך עולה מנתונים של Net Applications ● מאז נובמבר 2008 ירד נתח השוק של אינטרנט אקספלורר ב-6% ● נתח השוק של פיירפוקס עלה ל-23.75%, וגם ספארי וכרום רשמו גידול ● העלייה בשימוש באקספלורר 8 קטנה מהירידה בנתח השוק של גרסאות 6 ו-7 של הדפדפן
אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ממשיך לאבד גובה: לפני נתונים של Net Applications, הדפדפן של מיקרוסופט (Microsoft) אמנם עדיין שולט בשוק ביד רמה, אולם הנתונים שלו ממשיכים לרדת. בספטמבר הוא הגיע לנקודת שפל, כאשר נתח השוק שלו ירד בחודש זה ב-1.26% לעומת אוגוסט והגיע ל-65.71%. מאז נובמבר 2008 ירד נתח השוק של אינטרנט אקספלורר ב-6%.
לעומת זאת, פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) הגיע בספטמבר לנתח שוק של 23.75%, קרוב מאוד לשיא שלו מאפריל 2009, שעמד על 23.84%. הנתון הנוכחי של פיירפוקס מראה על עלייה של 0.77% לעומת החודש שעבר – מהעליות הגדולות ביותר בנתח השוק של דפדפן זה בשנה האחרונה.
ספארי (Safari) של אפל (Apple) רשם עלייה ל-4.24%, כרום (Chrome) של גוגל (Google) עלה אף הוא – ל-3.17% – ואילו נתח השוק של אופרה (Opera) עמד על 2.19%. עבור כרום וספארי, מדובר בנתחי השוק הגדולים מאז השקתם.
ניתוח של הדפדפנים לפי גרסאות מגלה שהעלייה בשימוש באינטרנט אקספלורר 8 אכן קטנה מסך הירידה של השימוש בגרסאות 7 ו-6 של הדפדפן. הירידה המשמעותית יותר היא בשימוש בגרסה 7, שנתח השוק שלו עומד על 19.39% בלבד. גרסה 6 ירדה בכמעט אחוז ל-24.42% מהשוק. הנתח של אינטרנט אקספלורר 8 עלה מ-15.1% ל-16.84%. נתח השוק של פיירפוקס 3.0 ירד ל-9.62%. לעומת זאת, פיירפוקס 3.5 עלה מ-8.88% ל-12.65% מהשוק.
ומה בישראל? לפני נתוני StatCounter, ירד בספטמבר נתח השוק של אינטרנט אקספלורר בארץ מ-85.72% ל-82.9%. השימוש בפיירפוקס עלה מ-9.77% ל-11.35% – הקפיצה המשמעותית ביותר עד כה. הנתח של כרום בשוק הישראלי עלה מ-3.31% ל-4.42%.
הנתונים של StatCounter אינם מכסים בצורה טובה את השוק, ובמיוחד את השוק הישראלי, מאחר והם מודדים רק אתרים שמשתמשים במונה שלהם, ורק קמצוץ אתרים קטנים עושים בו שימוש. אני ממליץ להסתמך על נתונים קצת יותר אמינים, כגון אלו של Net Applications למשל.