איילת שקד נלחמת בשיימינג: הקימה ועדה ל-"צמצום בריונות המקלדת"

בראש הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט העליון בדימוס עדנה ארבל, ולפי שרת המשפטים, מטרתה היא "לבדוק את הגבולות שבין חופש הביטוי לחופש השיסוי"

שרת המשפטים, איילת שקד. צילום: ניצן חרמוני, מתוך ויקיפדיה

שרת המשפטים, איילת שקד, הכריזה על הקמת ועדה על מנת להילחם באחת הרעות החולות של הרשת בתקופה האחרונה: תופעת השיימינג – אותה הפניית אצבע מאשימה על ידי מאות ואלפי גולשים ברשתות החברתיות.

בראש הוועדה תעמוד עדנה ארבל, שופטת בית המשפט העליון בדימוס ולשעבר פרקליטת המדינה. החברים הנוספים בה יהיו פרופ' אסא כשר, הח"כ לשעבר פרופ' אריה אלדד, העיתונאי חגי סגל – עורך מקור ראשון ומגיש בערוץ הכנסת, ד"ר ענת פלג, ד"ר נמרוד קוזלובסקי ויואב סגלוביץ', לשעבר ראש אח"מ (ר"ת אגף חקירות ומודיעין) במשטרה.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה כתבה השרה שקד כי הוועדה "תבדוק את הגבולות שבין חופש הביטוי לחופש השיסוי".

לדבריה, "אנחנו נמצאים בתקופה בה היד מאוד קלה על ההדק וכל אדם שחש כי נעשה לו עוול מעמיד את האחר למשפט פומבי, ללא יכולת התגוננות או יכולת לטהר את שמו".

"מילים הורגות. ההכפשות וההשתלחות הפומבית יכולות להוביל, וכבר הובילו, לקורבנות בנפש. ההשתלחויות הללו פוגעות בציבור הרחב ובנבחרי ציבור. הן לא מבדילות בין מגדר או מגזר", ציינה שקד.

תופעת השיימינג הולכת וצוברת תאוצה ברשת הישראלית בחודשים האחרונים, כששיאה היה בכמה מקרים, בהם התאבדותו של אריאל רוניס, בכיר ברשות האוכלוסין, שככל הנראה נבעה מפוסט בו האשימה אותו אזרחית שהגיעה לקבל שירותים מהרשות בגזענות. דוגמאות אותן נתנה שקד בפוסט ובהודעתה הן "קמפיין אגרסיבי ואלים שמתנהל באחרונה כלפי חרדים מתגייסים", התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה והשתלחויות ברשת בשופטים.

"כולי תקווה שהוועדה תגבש מסקנות שיעזרו לנו למגר את התופעה ולהילחם באלימות באינטרנט", סיימה שרת המשפטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים