צינגוהה יוניגרופ תרכוש את מיקרון תמורת 23 מיליארד דולר

המהלך יחזק את תהליכי המיזוג בענף מצד אחד, ומצד שני יגדיל את יכולות הייצור הטכנולוגיות המקומיות של הסינים ● שוק השבבים בהחלט עובר לאחרונה לא מעט מיזוגים כאשר לא פחות מארבע חברות ביצעו בשנה האחרונה מהלכים כאלו

תפתח מפעל שבבים חדש בארה"ב. מיקרון

צינגוהה יוניגרופ (Tsinghua Unigroup), חברת טכנולוגיה סינית שפועלת עם מימון ממשלתי, מתכוונת לרכוש את יצרנית הזכרונות מיקרון (Micron). החברה הסינית מתכוונת להיפרד מ-23 מיליארד דולר תמורת היצרנית האמריקנית במהלך שיחזק את תהליכי המיזוג בענף מצד אחד, ומצד שני יגדיל את יכולות הייצור הטכנולוגיות המקומיות של הסינים.

מיקרון, שמתרכזת בעיקר בייצור זכרונות DRAM ו-NAND, סובלת מירידה בהכנסות וברווח הנקי. לפי החברה מדובר בבעיה שנוצרה עקב ההיחלשות החזקה בשוק ה-PC בעיקר, והתוצאה היא שבדו"ח הרבעוני האחרון שפרסמה החברה ההכנסות נפלו ב-3% במונחים של שנה לשנה ל-3.85 מיליארד דולר, ואילו הרווחים הנקיים מרבעון לרבעון נפלו ב-35% מ-941 ל-620 מיליון דולר.

צינגוהה הוקמה במטרה לבנות יצרנית שבבים שתוכל להתחרות בשוק הגלובלי וכדי לגרום ליצרניות סיניות להשתמש ברכיבים שמיוצרים במדינה ולא מחוץ לה. היא רכשה במהלך השנה האחרונה חברה לתכנון שבבים סינית בשם RDA Microelectronics וחברה בתחום התקשורת בשם Spreadtrum Communications תמורת 1.6 מיליארד דולר. כמו כן היא זכתה להשקעה מאסיבית של 1.5 מיליארד דולר מצד לנובו (Lenovo) שקיבלה תמורתם 20% מהחברה.

השנה החברה חתמה גם על הסכם שיתוף פעולה עם HP להקמת חברה חדשה בשם H3C שתעסוק בתחום השרתים, הרשתות, וטכנולוגיות ליצירת שירותים שונים. לצינגוהה 51% ממניות החברה החדשה, והיא העבירה תמורת העסקה הזו 2.3 מיליארד דולר ל-HP.

מיקרון לא אישרה את דבר ההצעה ולטענתה עוד לא קיבלה אותה בכלל. עם זאת יש להזכיר שבשנים האחרונות החברה סובלת מהירידה הכללית של הדרישה לזיכרונות PC מצד אחד, ומצד שני מהירידה של מחירי ה-NAND. בעקבות כך, כזכור, החליטה מיקרון לוותר על המפעל הישראלי בקרית גת, ובעקבות סגה תקשורתית לא קלה הוא נקלט בסופו של דבר באינטל (Intel) עם כ-800 מעובדיו.

שוק השבבים, כאמור, עובר לאחרונה לא מעט מיזוגים. NXP Semiconductor הודיעה במרץ על רכישת פריסקייל (Freescale) תמורת 12 מיליארד דולר, ויצרה חברה שהמחזור השנתי המשולב שלה מוערך ב-10 מיליארד דולר. קוואלקום (Qualcoom), מהמובילות בשוק המערכות על שבב המיועדים לשוק הטלפונים, רכשה לפני כתשעה חודשים את CSR הבריטית תמורת 2.5 מיליארד דולר. הרכישה הגדולה ביותר בתחום בוצעה בחודש שעבר עת Avago Technologies רכשה את Broadcom תמורת לא פחות מ-35 מיליארד דולר. גם אינטל (Intel) הייתה פעילה בתחום עם רכישת Altera תמורת 16.7 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים