עשרות נעצרו בארצות הברית ובמצרים בחשד שגנבו פרטי לקוחות באמצעות אי-מיילים

הרשויות חושדות שמאה עברייני רשת גרמו ללקוחות של בנקים לתת את פרטיהם האישיים ואת הסיסמאות לחשבונות הבנק שלהם באמצעות אי-מיילים שנתחזו להודעות אותנטיות מהבנקים עצמם ● לא ברור מהו מספר העצורים במצרים, אולם נודע, כי בארצות הברית נעצרו 33 חשודים ● קייט ב. בלוקאר, בכיר ב-FBI: "ההונאה נעשתה בצורה טובה מאוד, אורגנה על הצד הטוב ביותר - וכל הקורבנות שילמו"

הרשויות בארצות הברית ובמצרים עצרו עשרות בני אדם במסגרת חקירה בינלאומית של אחת מפרשיות פשעי המחשב הגדולות ביותר אי פעם. על פי החשד, העצורים היו חברים ברשת שביצעה פישינג במטרה לגנוב פרטים של חשבונות בנק וסיסמאות מאלפי לקוחות בארצות הברית. בסך הכול, הם הצליחו להוציא מהלקוחות 2 מיליון דולרים, מ-2007 ועד לחודש שעבר.

מספר החשודים בארצות הברית עומד על 53, ו-33 מתוכם כבר נעצרו. הם מגיעים מדרום קליפורניה, נבדה וצפון קרוליינה. 47 בני אדם נוספים חשודים בפרשה במצרים, שם ממוקמים המחשבים שמהם בוצעה ההונאה, אולם לא נמסר כמה מהם נעצרו. הסעיפים שבהם מואשמים החשודים הם קשירת קשר לביצוע הונאת בנקים ופשעי מחשב, שהעונש המקסימלי עליהם מגיע ל-20 שנות מאסר.

בכתבי האישום נכתב, כי החשודים ניסו לשדל גולשים באינטרנט לתת להם את הפרטים. הקורבנות היו לקוחות של שניים מהבנקים הגדולים בארצות הברית – בנק אוף אמריקה (Bank Of America) וולס פארגו (Wells Fargo). לדברי קייט ב. בולקאר, המנהל בפועל של ה-FBI בלוס אנג'לס, החשודים שלחו אי-מיילים בתפוצה רחבה שהתחזו להודעות אותנטיות מהבנק. מי שלחץ על הקישור שצורף להודעה הגיע לאחד ממספר אתרי אינטרנט מזויפים, שהתחזו להיות אתרים של הבנק, שם הם נדרשו לתת את פרטיהם האישיים ואת פרטי חשבון הבנק שלהם. כך, גנבו החשודים כספים מחשבונות הבנק של הקורבנות לחשבונות שלהם ושל שותפיהם במצרים.

לדברי ה-FBI, מי שעמד בראש הרשת הוא קנת ג'וזף לוקאס בן ה-25. הוא קיבל עזרה מחברתו לשעבר, ניקול מרזי, ומחבר בשם ג'ון קלארק. השלושה יצרו קשר עם אחרים, וביקשו מהם למשוך את הכסף מהחשבונות של הקורבנות.

בולקאר אמר, כי ההונאה "נעשתה בצורה טובה מאוד, אורגנה על הצד הטוב ביותר – וכל הקורבנות שילמו". לא נמסרה תגובה מעורך דינו של לוקאס.

צ'ט וויניווסקי, יועץ בכיר לאבטחת מידע בסופוס (Sophos), אמר שייתכן שהמעצרים הנרחבים הללו לא ישפיעו על כמות ההונאות הבנקאיות המקוונות. "אני מעריך שישנן קבוצות מאורגנות רבות הפועלות בתחום זה", אמר. "אתה מועך פשפש אחד – ומייד צצים כמה פשפשים אחרים. אם יש דרך והזדמנות להרוויח כסף – תמיד יהיה שם מישהו לעשות קופה".

לפני ימים אחדים פורסם, כי משלוחי הפישינג הגיעו לממדים של מגפה. דו"ח של ארגון האנטי-פישינג העולמי APWG (ר"ת Anti-Phishing Working Group) העלה, כי מספר האי-מיילים שנשלחו במטרה לגנוב זהויות ו\או לעשות פישינג עלה במחצית הראשונה של 2009, וכי לקוחות של שירותי תשלום מקוונים, דוגמת PayPal, הפכו ליעד העיקרי למשלוח התקפות אי-מיילים שכאלה.

כמו כן דווח, כי בשנה שעברה היו השירותים הפיננסיים יעד עיקרי למשלוחי פישינג. במקום הראשון בין הארצות שבהן מצויים אתרי פישינג (כאלה המדמים עצמם לאתרים לגיטימיים) נמצאת שבדיה. היא הדיחה את ארצות הברית, שכיכבה כמי שיש בתחומה הכי הרבה אתרי פישינג בשנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים