ניצחון לפיראטים: בית המשפט הסיר את החסימה מעל פופקורן טיים

ספקיות האינטרנט לא יחויבו עוד לחסום אתרים שמאפשרים את הורדת תוכנת הצפייה בסרטים וסדרות ● בהחלטתו כתב בית המשפט כי "יש תועלת מועטה, אם בכלל, בחסימת האתרים"

הפיראטים חוגגים. פופקורן טיים

בשורה משמחת לפיראטים: בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט להסיר את החסימה מעל אתרים שמהם ניתן להוריד את תוכנת פופקורן טיים, המאפשרת צפייה פיראטית בסרטים ובסדרות. בכך הוא ביטל את הצו הזמני שנתן לפני כחודשיים. בהחלטתו כתב בית המשפט כי "יש תועלת מועטה, אם בכלל, בחסימת האתרים".

הצו ניתן בחודש מאי במעמד צד אחד, לבקשת ארגון זיר"ה, HOT ,yes, זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, יונייטד קינג ונגה תקשורת, שמפעילה ערוצים שונים בכבלים ובלוויין. בית המשפט נעתר אז לבקשה והורה לספקיות האינטרנט לחסום תשעה אתרים, בהם עמודים בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter). עתה, כאמור, ביטל השופט מגן אלטוביה את הצו, לאחר שהספקיות, ובמיוחד בזק בינלאומי, ערערו עליו ונלחמו נגדו. כמו כן, הוא הורה למבקשות לשלם הוצאות משפט בסך 40 אלף שקלים.

בהחלטתו העביר השופט אלטוביה ביקורת על המבקשות ופסק כי הן "השתהו בהגשת הבקשה", שכן האתרים האלה גלויים ופתוחים מזה זמן רב. לכן, הוא לא קיבל את הטענה לפיה יש דחיפות במתן הוראה לחסימת האתרים.

כמו כן, השופט ציין כי לא ניתן לאתר את מי שכתב את התוכנה ולכן ממילא אי אפשר למנוע במאת האחוזים את המשך ההפצה שלה.

באשר לבקשת העותרות כי ספקיות האינטרנט יחסמו אתרים דומים שייפתחו בעתיד כתב השופט כי למעשה, הן דורשות שהספקיות ישמשו צנזור מטעמן וכי הדבר ידרוש מהן הקצאת משאבים נוספים. "בכלל חשבון יש להביא את גודלו הבלתי ידוע של קרחון חסימה זה, העשוי להטביע את התחרות החופשית, את חופש הביטוי וכיוצא באלה", צוין בהחלטה. "המחיר הערכי של ספקיות האינטרנט למעין צנזור ברשות בית המשפט הור מחיר שקול לפחות, אם לא כבד יותר, לפגיעה בזכות הקניין הרוחני", כתב השופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים