האיחוד האירופי החל לחקור האם מיקרוסופט פגעה בתחרות בכך שהטמיעה את אקספלורר בחלונות

נציבות האיחוד תפנה, החל מיום ו', ליצרניות מחשב, חברות תוכנה ולקוחות במטרה לשאול אותם מה דעתם על ההצעה של מיקרוסופט לאפשר ללקוח שמתקין את חלונות לבחור איזה דפדפן הוא רוצה ● אם התשובה תהיה חיובית, ייתכן שהאיחוד יקבל את ההצעה ויבטל את הקנס בסך 1.7 מיליארד יורו שנפסק נגדה

האיחוד האירופי הודיע היום (ד'), כי החל בחקירה במטרה לבדוק האם מיקרוסופט (Microsoft) פגעה בתחרות בכך שהטמיעה את הדפדפן מתוצרתה, אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), בחלונות (Windows), כך שכל מי שיתקין את מערכת ההפעלה – יקבל גם את הדפדפן. במסגרת החקירה, הודיע האיחוד, כי הוא יפנה ליצרניות מחשב, חברות תוכנה ולקוחות, במטרה לבדוק מהי תגובתם להצעה של מיקרוסופט, שלפיה יוכלו משתמשים המתקינים את חלונות 7 (Windows 7) לבחור באיזה דפדפן הם רוצים להשתמש, מתוך 12 דפדפנים שיוצעו. האיחוד יחל לפנות לגופים אלה מחרתיים (ו').

האיחוד ידרוש מהנמענים שהם יפנו אליהם לענות בתוך כחודש. אם התגובות יהיו חיוביות, ייתכן שהאיחוד יקבל את הצעתה של מיקרוסופט, ויבטל את הקנס בסך 1.7 מיליארד יורו (2.5 מיליארד דולרים) שנפסק נגדה.

נילי קרוס, נציבת האיחוד האירופי לתחרות עסקית, אמרה, כי "יכול להיות שההתחייבויות של מיקרוסופט יענו על הדרישות שלנו בכל הנוגע לתחרות", וכי "תהיה להן השפעה מיידית וישירה על השוק".

נציבות האיחוד האירופי קיבלה ב-2004 החלטה ולפיה בכך ש-"הכריחה" את מתקיני חלונות להתקין מוצרים שלה יחד עם מערכת ההפעלה, הפרה מיקרוסופט את תנאי התחרות בשוק. כמו כן, פסקה הנציבות, כי על מיקרוסופט להציע גרסה של חלונות שלא תכלול את מדיה פלייר (Windows Media Player) – נגן המדיה שלה. כמו כן, אילצה הנציבות את מיקרוסופט לספק למתחרים שלה מידע רב יותר על חלונות, כדי שיוכלו לפתח את התוכנות שלהם כך שיהיו מותאמות לחלונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים