"הניסיון מלמד שבמעבר לענן לא הכל ורוד וצריך להיות זהירים"

מנכ"ל חברת WideLink סקר בכנס הענן של אנשים ומחשבים את השיקולים בעד ונגד המעבר לענן ואמר כי "אין מחלוקת על המגמה, אבל עדיין יש אתגרים וסיכונים"

"המעבר לענן כבר אינו שאלה כיום. לכולם ברור שזו המגמה המסתמנת, אבל עדיין יש אתגרים ולא מעט סיכונים. הניסיון מלמד שלא הכול ורוד ושצריך להיות זהירים", כך אמר אבי עסיס, מנכ"ל WideLink.

עסיס דיבר בכנס Cloud Today. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. הנחה אותו אבי שלום, יועץ מחשוב בכיר.

"על אף שאין מחלוקת על המגמה", אמר עסיס, "המציאות היא שחברות גדולות עדיין מהססות לעבור לענן. חברות בינוניות וקטנות וסטארט-אפים צעירים מבינים את התועלת במעבר לענן ועל ידי בחירת ספק מתאים הם פועלים בתחום בהצלחה".

בהמשך הרצאתו הוא מנה שלושה צעדים שעל מנמ"רים בארגון לקחת בחשבון בטרם הם עוברים לענן: "ראשית, צריך לענות על השאלה הבסיסית – האם אני צריך ענן באמת? לא תמיד התשובה היא כן. בוודאי שלא מעבירים את הכול לענן בבת אחת ולכן, הצעד השני הוא מה להעביר והצעד השלישי – איך מתחזקים את זה".

עניין פסיכולוגי

לדעת עסיס, שלב ההחלטה האם לעבור לענן היא סוגיה יותר פסיכולוגית ולא טכנולוגית. "עדיין יש לא מעט ארגונים שהמנמ"רים שלהם או מנהלי הסיסטם רוצים את המידע שלהם על שרתים קרוב אליהם כדי שיוכלו לגעת בהם בכל רגע." אומר עסיס וממשיך, "חסם שני הוא נושא אבטחת המידע. אין לזלזל בזה" הוא מדגיש ומוסיף "ההגיון של המנמ"ר הוא מאוד פשוט, במעבר לענן אני בעצם חשוף בתוך חוות שרתים שנתונה לאיומי פריצה ואז מי יגן עלי"? נקודה נוספת בתחום של ענן היא מידע הכולל רשימות ופרטים רגישים על לקוחות, "ארגונים חוששים להעביר את זה לענן וגם עמדת הרגולציה לא ממש ברורה אם כי לאחרונה בנק ישראל הוציא הנחיות שמאפשרות לבנקים למשל לעבור לענן", מציין עסיס.

לדעת עסיס קיים בלבול מושגים מוחלט בין מעבר לענן  בצורת אירוח (Hosting) לבין העברת יישומים שלמים ותהליכים לעבודה בענן. "אם השרת שלך בסך הכל נמצא בחוות שרתים כלשהי בדטה סנטר, זה עדיין לא אומר שעברת לענן, ולפעמים אין שם ענן בכלל." אומר עסיס ומוסיף "ובכלל הדטה  סנטר זו תצורה רגילה של  חדרי מחשב. הכנסת ענן לחלק מהשרתים משנה את כל התמונה. פתאום יש ריבוי ספקי יישומים כמו מערכות CRM, אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) ו-Salesforce, ולא תמיד זה תואם את התשתיות של חדרי המחשב", אמר עסיס. "בקיצור, יש כאן מגדל בבל אחד גדול שלא תמיד יודעים לנהל אותו".

הצעד השלישי קשור לדרך בה תעבור לענן ותתחזק אותו."כאשר החלטת לעבור לענן, השאלה החשובה היא איך בוחרים ספק. כאן חשוב מאוד הניסיון שלו בניהול יישומים בענן, כי יש את העניין של התאמה וזמני תגובה. הספק צריך לתת לך פתרונות למוצרים משלימים, לייעץ לך במורכבות השדרוג, לטפל בהיבטי הצפנה, גמישות מקסימלית בניהול, ובקיצור לתת למנמ"ר שקט נפשי", ציין עסיס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים