הייתכן ש-AMD עומדת בפני פירוק?

על פי דיווחים נשכרו שירותיו של משרד ייעוץ שייבחן מה ההשלכות האפשריות של פיצול או מכירת חלקים מיצרנית השבבים ● החברה, לעומת זאת, מכחישה כל קשר לנושא

לפני פירוק? AMD

האם יצרנית השבבים AMD עומדת להתפצל בקרוב, למכור חלקים בחברה או אולי בכלל לבצע מהלך פירוק? על פי דיווחים שהתפרסמו בסוף השבוע, המנכ"לית החדשה, ליסה סו, שוקלת מהלכים כאלה במטרה לנסות להוציא את החברה מהבור הכלכלי בו היא נמצאת. החברה למעשה נאבקת על קיומה כבר מספר שנים ולמרות כל המהלכים שביצעה עד היום, כולל מכירת מפעלי הייצור שלה לחברת ההשקעות הקאטארית שהקימה את GlobalFoundries, היא לא מצליחה להגיע לאיזון כספי. בדו"ח האחרון היא רשמה ירידה נוספת של 26% בהכנסות והגדילה את ההפסד התפעולי שלה.

על פי הדיווחים, שכרה החברה שירותי משרד ייעוץ שיבחן מה יכולה החברה לעשות כדי להפוך לרווחית וכן מה ההשלכות האפשריות של פיצול או מכירת חלקים ממנה.

גורם מקורב סיפר כי AMD שוקלת הפרדה בין עסקי הגרפיקה והרישוי לעסקי השרתים שלה. מצבה של החטיבה הגרפית של החברה, שרכשה לפני מספר שנים את ATI הקנדית, יחסית טוב, אבל עסקי המעבדים של AMD, שלא צפתה ולא נכנסה לתחום המעבדים לטאבלטים ולטלפונים חכמים, בכי רע. כמו כן יש לציין שהרישוי של החברה לייצר מעבדי x86 יכול להסתיים אם החברה תתפרק לחברות שונות.

בנוסף הכחישה היצרנית שבכוונתה להתפצל או לבצע מהלך שישנה את המהות הנוכחית שלה, או שאפשרויות כאלה נמצאות בכלל בבדיקה. "AMD מודיעה באופן רשמי שהיא לא שכרה שירותים של משרד חיצוני כדי לבדוק את פיצול החברה או מכירת חלקים ממנה. אנו נשארים מחויבים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו שאותה פרסמנו בחודש מאי ביום האנליסטים הכלכליים שלנו, והיא עוטפת את כל החלקים של העסק", מסרה בתגובה דוברת החברה, שרה יאנגבאוור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים