אסור לעצום עין – היכונו לסערת הנתונים!

החברה הכריזה באירוע בניו-יורק על מתאם אית'רנט בקצבים של 25 ו-50 ג'יגה-ביט לשנייה עבור מרכזי נתונים גדולים, ועל מתג בקצב של 100 ג'יגה

22/06/2015 16:11
אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) הכריזה בכנס שהתקיים באחרונה בניו-יורק על שני מוצרים: ConnectX-4 Lx – מתאם אית'רנט חדש בקצבים של 25 ג'יגה-ביט לשנייה ו-50 ג'יגה-ביט לשנייה עבור מרכזי נתונים גדולים דוגמת ענן ו-ווב 2.0, ועל Spectrum – מתג בקצב של 100 ג'יגה-ביט לשנייה, שאף כולל אפשרות ל-Open Ethernet.

ההכרזה בוצעה באירוע שנערך במתחם ה-World Trade Center, תחת הכותרת "Discover the Unbelievable" – "גלה את הבלתי יאומן".

"מלאנוקס היא הראשונה שמציעה לחברות עתירות ביצועים, כמו פייסבוק (Facebook) ומיקרוסופט (Microsoft), מענה לאתגרי הקישוריות הפנימית מולם הם נדרשים להתמודד בהווה ובעתיד, תוך העצמת היכולות שלהן והפחתת עלויות נטוורקינג ב-40%", אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אנחנו היחידים בתעשייה שמציעים פתרונות בקצבים של 25, 50 ו-100 ג'יגה-ביט לשנייה, וצוותי הפיתוח של החברה כבר עובדים על קצב העברה של 200 ג'יגה-ביט לשנייה. בהמשך אף 400Gb/sנעבוד על 400 ג'יגה-ביט לשנייה. הדרך לקצבים עתידיים אלה כבר ברורה לנו, השאלה היא רק כמה מהר נוכל להביא אותם לשוק לפני המתחרים".

משתתפים באירוע של מלאנוקס בניו-יורק

משתתפים באירוע של מלאנוקס בניו-יורק

וכמו כדי להדגים את הקצבים הגבוהים שמאפשרים פתרונות מלאנוקס דיברו באירוע חוקרים שתמכו במגמות השוק שהציג וולדמן. הראשון היה רוהיט מירה, סגן נשיא לתשתיות תקשורת ב-IDC. לדבריו, הביצועים המצופים כיום מהדטה סנטרים הם חסרי תקדים. "לדטה סנטרים של הענן מהדור הבא נדרשים פתרונות תשתית בעלי גמישות וסקלביליות, כדי לנהל את כמות הנתונים העצומה, תוך שמירה על עלות ואפקטיביות, בפרט בהוצאות התפעוליות". הוא הוסיף כי לקישוריות יש תפקיד מכריע ביצירת דטה סנטרים בעלי יכולות הייפר-סקייל. "בקרוב, מרכזי נתונים לא יוכלו להסתפק עוד בקצבי העברה של 10 ו-40 ג'יגה-ביט לשנייה כדי להיכנס לעידן החדש", התריע מירה.

וולדמן אמר בהקשר זה כי "עם הפתרונות החדשים שלנו, דטה סנטרים יכולים להעביר נתונים בקצב של 25 ג'יגה-ביט לשנייה, שהוא ה-10 ג'יגה החדש, ובקצב של 50 ג'יגה, שהוא ה-40 ג'יגה. יש גם את מהפכת ה-100 ג'יגה, שמלאנוקס מציעה בראשונה בשוק". לדבריו, המתאמים החדשים תומכים בטכנולוגיית Multi-Host, שמאפשרת קישור של שרתים ואמצעי אחסון רבים למתאם יחיד, תוך שמירה על רמות ביצוע גבוהות והפחתת ה-CAPEX וה-OPEX בדטה סנטרים. "המתאמים עליהם אנחנו מכריזים עתה, בשילוב עם מתג ה-Spectrum החדש, מאפשרים למלאנוקס להציע פתרון את'רנט מקצה לקצה עבור מרכזי נתונים, סביבות ענן, Data analytics ובינה מלאכותית", ציין.

סיפור לקוח: הבורסה בלונדון

פטריק מאליני, ארכיטקט פתרונות בבורסה בלונדון, אמר כי פתרונות מלאנוקס מתאימים לארגון כמו שלו, שמתעסק עם נפח נתונים עצום. "יש בפתרונות החדשים של מלאנוקס הבטחה גדולה עבורנו, כי כדי להשיג מהירות וביצועים גבוהים יותר אנחנו צריכים טכנולוגיות שמאפשרות להעביר יותר מהפונקציונליות של היישומים לכיוון הקישוריות הפנימית. אם הקישוריות הפנימית לא משולבת עם היבטים נוספים בסביבת ה-Big Data, צווארי הבקבוק ואזורי החנק פשוט עוברים ממקום למקום והנתונים לא מעובדים באותו הקצב של התנועה שלהם. הקישוריות עתירת הביצועים תלויה במידה רבה ביכולות מתאמים ומתג מתקדמות".

לדברי וולדמן, ניתן לאמץ בקלות את מתאם ConnectX-4, כיוון שהוא לא דורש שינויים בתשתית, בחיבורים ובתוכנה. עוד הוא התייחס לנושא האחסון בעידן החדש של דטה סנטרים עתירי ביצועים. "גישה מהירה יותר לנתונים היא עניין חשוב ביותר. נדרשת גישה סופר זריזה כדי לאחסן את כמויות הנתונים ההולכות וגדלות, לנתח אותן בזמן אמת ולאחזר אותן".

לדבריו, מיקרוסופט (Microsoft), לקוח מרכזי של מלאנוקס, מציבה דרישות עצומות מהמערכות שלה, שמצריכות תמיכה בכמות משתמשים הולכת וגדלה והעברת מידע במהירות הולכת וגוברת. "מלאנוקס מאפשרת ל-Azure לעשות את הנדרש בקישוריות של 40 ג'יגה-ביט לשנייה, תוך הפחתה ניכרת של כוח עיבוד במערך המחשוב".

סטפן סאנדרס, מייסד ומנכ"ל פורטל Light Reading, ציין כי "המודל הנפוץ בדטה סנטר של המאה ה-20 היה עבודה עם מספר מועט של ספקים: אחד לתוכנה ואחר לחומרה, ושניהם נותנים שירות ותמיכה מבלי יכולת לשלב ספקים ופתרונות אחרים. לעומת זאת, סטנדרטים ומערכות פתוחות משמעותם טכנולוגיית כלכלת שוק פתוח שמאפשרת למנהלי מרכזי נתונים ורשתות לאמץ גישת Best of Breed ולפנות לספקים שעונים על צרכי העסק באופן הטוב ביותר".

את'רנט פתוח

וולדמן הדגיש בדבריו כי העולם נע לכיוון אית'רנט פתוח, כיוון שהוא מאפשר את הגמישות והחדשנות שמחפשים הארגונים. "מלאנוקס לוקחת חלק פעיל במערכת מוקדמת זו של אקו-סיסטם שדוגל באית'רנט הפתוח. החברה הקדישה משאבי מחקר ופיתוח משמעותיים כדי לספק ללקוחות שלנו פתרונות פתוחים שמאופיינים בביצועים גבוהים יותר. אין לי ספק כי הרשת של העתיד תתבסס על מודל פתוח", אמר.

אחרון הדוברים היה סרגיס מושל, מנהל מחקר בגרטנר (Gartner). הוא אמר כי "ארכיטקטורת אית'רנט פתוחה הולכת ותופסת מומנטום. מדובר בארכיטקטורה שתאפשר להביא ביצועים גבוהים יותר, תוך צריכת כוח נמוכה יותר". מושל נשאל על ידי וולדמן אם הוא רואה בעתיד יכולות של שימוש בחומרות שונות, תוך שילוב תוכנה כצד שלישי לצורך ניהול והקצאה של מערך הקישוריות הפנימית במרכז הנתונים. הוא השיב: "לא צפוי שיהיה מודל עסקי אחד שימומש בעתיד. הרעיון הוא לא מודל אחד שעדיף על פני אחר, אלא היכולת של הלקוח לבחור מה נותן לו מענה באופן המוצלח ביותר".

לסיום אמר וולדמן כי "לקוחות ענן, Big Data ושווקים אחרים יוכלו להפיק תובנות בזמן אמיתי מהנתונים שלהם בדרך שלא הייתה אפשרית לפני כן. לדבריו, מלאנוקס היא החברה היחידה שמציעה פתרונות אית'רנט מקצה לקצה. כל הפתרונות המתקדמים שלנו – מתאמים, מתגים, כבלים ותוכנה – שמים אותנו במקום טוב בשוק הקישוריות הפנימית שמוערך בשבעה מיליארד דולר".

הכותב היה אורח החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים