השר כחלון יעלה לאישור הממשלה את תיקון חוק האנג'לים

במסגרת התיקון תציע הממשלה הטבות מס לחברות שישקיעו בסטארט-אפים ויגדל מספר המסלולים לצורך קבלת ההטבות ● כן תובא בפני השרים הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור

שר האוצר, משה כחלון, יעלה ביום א' הקרוב את תיקון חוק האנג'לים לאישור הממשלה, מתוך מטרה לעודד השקעות בחברות היי-טק צעירות. התיקון כבר אושר בממשלה הקודמת, ביוזמתם של שר האוצר דאז, יאיר לפיד, ושר הכלכלה דאז, נפתלי בנט, אולם המשך הליך החקיקה הוקפא עקב הבחירות – ועתה יש לאשר את התיקון מחדש.

ממשרד האוצר נמסר כי מטרות התיקון לחוק הן להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בסטארט-אפים ולשמר את היתרון היחסי של ישראל בענף ההיי-טק. התיקון מאפשר לממשלה לתת תמריצי מס לחברות שיסייעו לסטארט-אפים לפתח רעיונות חדשניים, עד לביסוסם כחברות גדולות במשק.

יצוין כי כדי לקבל את התמריצים, על החברות המשקיעות להיות "חברות מטרה" שאושרו על ידי המדען הראשי. התיקון יאפשר להפחית מהכנסותיהן של החברות המשקיעות והחייבות במס את הסכומים שהושקעו.

במסגרת התיקון צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות, לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. על פי משרד האוצר, המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בסטארט-אפים על ידי יצירת ודאות למשקיע והפחתה של הביורוקרטיה שעוברת כיום חברה המבקשת לקבל הטבות מס.

בהודעת המשרד נכתב כי "חברות צעירות רבות, המצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (Seed), זקוקות למימון בכדי להתפתח. ממשלת ישראל מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות צעירות, על מנת שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית".

בתוך כך, שר הכלכלה, אריה דרעי, הודיע כי יביא ביום א' הקרוב לאישור הממשלה את הרפורמה בלשכת המדען הראשי, במסגרתה תוקם רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים