איגוד התקשורת העולמי: המשבר לא גרם לירידה בביקוש לשירותי ICT

מדו"ח שפרסם האיגוד במסגרת כנס Telecom World 2009, שמתקיים בימים אלה בז'נווה, עולה, כי ממשיכה הצמיחה במגזרי הפס הרחב במספר שווקים חשובים ברחבי העולם, לרבות ברזיל, סין וארצות הברית ● לפי הדו"ח, תפוצת הסיבים האופטיים עד הבית (FTTH) צפויה להמשיך לגדול בחמש השנים הקרובות, בקצב קבוע של 30% בשנה ● בנוסף, ענף הלוויינים צפוי לצמוח במהלך העשור הקרוב ב-50%

המשבר הכלכלי העולמי לא פגע קשות במגזר ה-ICT, וספקי הסלולר וספקי שירותי תקשורת לוויינים הוכחו כחסינים מפני מיתון. בנוסף, הביקוש בדרישה לשירותי קווי התקשורת הנייחים המהירים וקישור האינטרנט הנייד לא ירד בעקבות המשבר. אלה ממשיכים לתדלק את הצמיחה במגזרי הפס הרחב במספר שווקים חשובים ברחבי העולם, לרבות ברזיל, סין וארצות הברית. נתונים אלה עולים מדו"ח שפרסם איגוד התקשורת העולמי (ITU) אודות התפקוד של ה-ICT בתקופת המשבר. הדו"ח פורסם השבוע במסגרת כנס Telecom World 2009, המתקיים בימים אלה בז'נווה.

ממצא נוסף שעולה מהדו"ח הוא שתפוצת הסיבים האופטיים עד הבית (FTTH) צפויה להמשיך לגדול בחמש השנים הקרובות, בקצב קבוע של 30% בשנה. ענף הלוויינים צפוי לצמוח במהלך העשור הקרוב ב-50%, עקב הדרישה לבידור ולשירותים פיננסיים.

חמדון טורה, מזכ"ל ITU, אמר, כי "הכלכלנים עדיין מתלבטים באשר לצעדים הנדרשים למלחמה במיתון. כך או כך, אנו מאמינים שלהשקעות בתחומי ה-ICT והפס הרחב יש תפקיד חשוב בכל תוכנית האצה. הם מבטיחים החזר שולי גבוה ואפשרות להשיג פרודוקטיביות גבוהה יותר מאשר כל סוג אחר של תשתיות".

לדבריו, "הממשלות, הרגולטורים והשחקנים בתעשייה הנאספים בז'נווה יכולים לשקול את היישומים של דוח זה ולנסח אסטרטגיות כדי להביא את מדינותיהם לא רק בחזרה לדרך של שיקום כלכלי אלא למסלול היי-טק, הכולל פיתוח חברתי וכן מספק תועלות לדורות הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים