שר הכלכלה, אריה דרעי, אישר את הרפורמה במבנה המדען הראשי

שר הכלכלה אמר כי מטרות הרשות הן "לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, לעודד את הצמיחה ולהגדיל את הפריון" ● התוכנית אמורה להיכלל בחוק ההסדרים

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

שר הכלכלה, אריה דרעי, אישר היום (ג') את הרפורמה במבנה לשכת המדען הראשי ויפעל לקדמה. לדבריו, התוכנית עתידה להיכנס לחוק ההסדרים.

על פי התוכנית, תוקם רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית, שתתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה. ההצעה נידונה בעבר, עברה את כל שלבי האישור והייתה אמורה להיות מיושמת כחלק מחוק ההסדרים – אלא שאז הגיעו הבחירות.

ממשרד הכלכלה נמסר כי "לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, לעודד את הצמיחה ולהגדיל את הפריון".

הקמת הרשות גובשה לאחר עבודת מטה יסודית של משרדי הכלכלה, האוצר והמשפטים. היא זוכה לתמיכתו של המדען הראשי, אבי חסון, אולם לביקורת מצד אנשי מקצוע רבים, שטוענים שהקמתה תיצור מצב בו המדינה תידרש לתפקד כמו קרן הון-סיכון – דבר שלטענתם היא לא יכולה לעשות.

על פי משרד הכלכלה, "הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההיי-טק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק למנוע צמיחה זה".

דרעי אמר כי "הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה מחויבת בכדי לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם. לשכת המדען פועלת ומעמידה כלי תמיכה לרשות קהלים שונים ומגוונים בתעשייה הישראלית, תורמת משמעויות למשק ומחזקת את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים