מנכ"ל אורנג' מתנצל – בפרטנר לא קונים את הדברים

סטפן רישאר אמר כי הוא "מצטער על הסערה שנוצרה" וכי "החברה כאן כדי להישאר" ● בפרטנר לא מקבלים את ההתנצלות, טוענים כי הוא "ממשיך לפגוע במותג" ונערכים ליום שלאחר סיום ההתקשרות בין החברות

התנצלות אמיתית? סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג' העולמית. צילום: עמוד הטוויטר שלו

מנכ"ל פראנס טלקום, סטפן רישאר, מתנצל על דבריו מהשבוע שעבר ואומר כי "אנחנו נמצאים בישראל כדי להישאר בה". זאת בניגוד להודעה של החברה מיום ה', לפיה היא עתידה להפסיק את קשריה עם פרטנר. בחברת התקשורת הישראלית לא מקבלים את התנצלותו של רישאר וטוענים כי הוא ממשיך לפגוע במותג.

רישאר התראיין בסוף השבוע לסוכנות הידיעות הצרפתית, בעקבות דבריו מיום ד' לפיהם הוא מעוניין לנתק את הקשרים עם פרטנר "כבר מחר בבוקר". הוא אמר בראיון כי "אני מצטער מעומק הלב על הסערה שנוצרה". רישאר חזר על התנצלותו בכמה הזדמנויות נוספות, בהן בראיונות לכלי תקשורת ישראליים.

עם זאת, כאמור, בפרטנר לא מקבלים את התנצלותו של המנכ"ל וטוענים כי הוא זורה חול. "הצהרותיו האחרונות הן לא יותר ממסך עשן שמטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם", נמסר אמש (ש') מהחברה. "אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה".

בחברה אף טוענים כי עד כה לא קיבלו כל פנייה רשמית מפראנס טלקום בנוגע לפרשה, ובכלל זה לא הודעה על רצונה לסיים את ההתקשרות בין החברות, וכי הם מצפים לדו-שיח ישיר עם רישאר עצמו.

פרטנר נערכת לפרידה מהמותג הכתום ונראה כי הסיכוי שהיא תתעקש להמשיך בהסכם עם פראנס טלקום נמוך. עם זאת, היא תרצה לצאת מההתקשרות עם פיצוי גבוה ככל הניתן, וכבר שלחה מכתב לאורנג' העולמית, בו היא מתרה בה כי היא עלולה לתבוע אותה. לא ברור האם לאחר ההיפרדות בין החברות תאמץ פרטנר את שם החברה כמותג החדש שלה, תאמץ מותג אחר או שתבנה אחד חדש.

בחברה הצרפתית טוענים כי ההתנתקות מפרטנר לא נובעת ממניעים פוליטיים אלא מרצונה שלא לפעול במדינות בהן היא לא הספק. אלא שמסמך שפורסם בסוף השבוע בעיתון הצרפתי לה מונד חושף כי ההחלטה של פראנס טלקום על סיום ההתקשרות עם פרטנר נתקבלה מאחר שזו פועלת "בשטחים הכבושים".

בתוך כך, נמשכת ההתעסקות בפרשה גם במישור המדיני: שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, אמר כי "צרפת מתנגדת לכל חרם נגד ישראל". עם זאת, לדבריו, החברה היא זו שקובעת את האסטרטגיה העסקית שלה – אמירה ממנה משתמע כי על פי השלטון הצרפתי, פראנס טלקום יכולה לנתק את הקשרים עם פרטנר, אם היא רוצה בכך. יצוין כי ממשלת צרפת מחזיקה ברבע ממניות פראנס טלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים