טום גורג'נס, מנכ"ל נט-אפ – הולך הביתה, ג'ורג' קוריאן מונה זמנית

החברה הודיעה כי בכוונתה לפטר 500 עובדים, כמעט שנתיים לאחר פיטורי 900 עובדים, נתון המהווה כמעט רבע מעובדי החברה בסאניווייל

הולך הביתה. טום גורג'נס, מנכ"ל נט-אפ

טום גורג'נס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp), עוזב את תפקידו, כך הודיעה ענקית האחסון אמש (ב'). במקום גורג'נס מונה לתפקיד, באופן זמני, ג'ורג' קוריאן, ששימש עד כה סגן נשיא בכיר לתפעול מוצרים.

"השינויים האלה נועדו להאיץ את התנועה של החברה לשלב הבא של חדשנות וצמיחה", מסר מייק נבנס, דירקטור בנט-אפ שמונה ליו"ר ההנהלה, "למרות שאנו מתכוונים לערוך חיפוש לתפקיד המנכ"ל, יש לנו את הביטחון המלא ביכולת של ג'ורג' להוביל את החברה. זאת, בהתחשב בידע המעמיק שלו בנט-אפ, ובתמיכה החזקה שיקבל מצוות ההנהלה". יצויין כי בהודעה לא היו מצורפים, כנהוג בדרך כלל, דבריו של גורג'נס. דוברות נט-אפ סירבה לבקשה לתגובה נוספת להודעה, ולא הכריזה על שיחת ועידה כדי לדון בשינויים. כלל סימנים אלו מעידים כי גורג'נס בעצם פוטר.

השינוי, שהוא ככל הנראה הדחה, מגיע פחות משבועיים לאחר שגורג'נס הודה כי "אנחנו לא מרוצים מהביצועים הפיננסיים של החברה" עם פרסום תוצאותיה.

החברה הודיעה כי בכוונתה לפטר 500 עובדים, כמעט שנתיים לאחר פיטורי 900 עובדים, נתון המהווה כמעט רבע מכלל עובדי נט-אפ במטה החברה בסאניווייל.

נט-אפ היא החברה המדורגת 16 בגודלה בקרב החברות השוכנות בעמק הסיליקון, ונסחרות בבורסה. הכנסות ענקית האחסון ירדו ב-2.5% בשנתה הכספית 2014, בה בעת שהחוב של החברה צמח ב-50% ועומד על כמעט 1.5 מיליארד דולר. החברה קצצה את הוצאותיה ביותר מ-15%, צמצמה את עלויות כוח האדם שלה והפחיתה במשאבים המוקצים לטובת והמחקר והפיתוח שלה. שווי המניה שלה פחת ביותר מ-20% במהלך 2015.

אנליסטים ציינו כי ענקית האחסון מתמודדת זה יותר משנתיים עם ההאטה במכירות, שנגרמת בחלקה בשל ירידה בביקוש למערכות אחסון מסוכנויות הממשל הפדרליות בארצות הברית.

בשנת 2013 ענקית האחסון הייתה שרויה בלחץ מצד קרן הגידור אליוט (Elliott Management), בראשות המיליארדר פול סינגר. אליוט אוחזת בחלק משמעותי ממניות החברה, וסינגר דרש כי היא תניב יותר ערך לבעליה. לכן, אותה שנה החברה הודיעה על פיטורי 900 מעובדיה, אולם למרות זאת – הצמיחה בוששה לבוא.

עוד ציינו האנליסטים כי החברה ערכה שינוי בקווי המוצרים שלהם, וכתוצאה מכך עוכבו שדרוגים במערכות האחסון של חלק מהלקוחות הגדולים ביותר שלה. ייתכן, ציינו האנליסטים, כי שינוי זה הניע את מתחרותיה לפעולה, שהיו זריזות יותר באספקת תכונות ומוצרים חדשים ללקוחות הארגוניים. כך, למשל, ציינו, EMC וחברות קטנות וחדשות, הופיעו בשוק עם מערכות חדשות וזולות, מבוססות פלאש (Flash).

עוד ציינו האנליסטים את התחזקותה של מגמת האחסון בענן, מגמה שהשפיעה לרעה על הירידה במכירות של כלל ספקיות האחסון, ונט-אפ בתוכן. נט-אפ השכילה להתמודד מול המגמה החדשה, והוציאה מוצרים לתחום: הענן הפרטי שלה ל-AWS של אמזון (Amazon) ול- Azure של מיקרוסופט (Microsoft). למרות זאת, כתב אחד מהאנליסטים: "לאחר כמה שנות צמיחה, ייתכן כי נט-אפ אינה ערוכה דיה להתמודדות בעידן האחסון מבוסס ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים