בפעם הראשונה מזה כשנתיים: נתח השוק של חלונות ויסטה ירד; חלונות 7 עלתה ב-0.3%

ויסטה רשמה בספטמבר ירידה של 0.2% בנתח השוק שלה, שהגיע ל-18.6% ● מדובר בירידה הראשונה מאז ינואר 2008 ● נתח השוק של חלונות 7 עמד על 1.52%

נתח השוק של חלונות ויסטה (Windows Vista) ירד בחודש ספטמבר ב-0.2%, והגיע ל-18.6% – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר Net Appications. מדובר בירידה הראשונה בנתח השוק של חלונות ויסטה מזה כמעט שנתיים, לאחר שבינואר 2008 היא רשמה ירידה של 0.3% בשטח השוק שלה.

בשוק עולה בימים אלה השאלה האם נתונים הללו מסמנים את סוף דרכה של מערכת ההפעלה הזו. ייתכן שהתשובה תינתן רק לאחר ההשקה הרשמית של חלונות 7 (Windows 7), שתתקיים ב-22 באוקטובר. עם זאת, ייתכן שהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט (Microsoft) תנגוס דווקא בנתח השוק הגדול למדי (למעלה מ-71%) של חלונות Windows XP) XP).

יצוין, כי חלונות 7 עצמה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה, ובספטמבר רשמה את הקפיצה הגדולה ביותר בתולדותיה הקצרות – עלייה של 0.3% לעומת אוגוסט. עתה, עומד נתח השוק שלה על 1.52%. מדובר בתוצאה ישירה של העובדה שלקוחות רבים למדי של מיקרוסופט בתחום ה-IT, פיתוח התוכנה והעסקים כבר קיבלו לידיהם עותקים סופיים של מערכת ההפעלה.

עוד עולה מהנתונים של Net Applications, כי מיקרוסופט רשמה ירידות אף במנוע החיפוש שלה – בינג (Bing) – שהגיע ל-3.39% – ושל אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), שעמד על 65.71%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים