דני דנון, שר המדע: "הטכנולוגיה יכולה ליצור קשרים של שלום"

באחת מהופעותיו הראשונות בתפקיד, הבטיח דנון לפעול לקידום מיעוטים, חרדים ונשים בתעשיית ההיי-טק הישראלית

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, שר המדע, דני דנון, והתלמידים עושים סלפי. צילום: אפרת סער

"הטכנולוגיה יכולה ליצור קשרים של שלום ומציעה הזדמנויות מדעיות חדשות. יהודים וערבים יכולים לשתף באמצעותה פעולה", כך אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, באחת מהופעותיו הראשונות בתפקיד. הוא ציין כי יפעל לקידומם של מיעוטים, חרדים ונשים בתעשיית ההיי-טק.

דנון אמר את הדברים בטקס סיום השנה השלישית של פרויקט "תלמידים מגשרים לשלום", שנערך היום (ב'). בפרויקט, שמתקיים בשיתוף מרכז פרס לשלום, רשת אורט וגוגל (Google), משתתפים תלמידים שעובדים יחדיו באמצעות טכנולוגיה של ענקית הרשת. 500 מהם נכחו בטקס.

לדבריו, "מה שאנחנו רואים פה הוא תמונה מדהימה של החברה הישראלית בשעתה היפה. אנחנו רואים שכל הבנים והבנות, מכל המגזרים, מקבלים הזדמנות שווה ללמוד, להעמיק, לחקור, לחלום, להגשים ולהצליח. התוכנית החשובה הזו מוכיחה כמה רחוק החברה שלנו יכולה להגיע".

"כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל שרק לפני שבועיים נכנס לתפקיד, אני בימים אלה לומד, מכיר ומתרשם", אמר דנון. הוא ציין כי "אני רואה חשיבות עליונה בשילוב מיעוטים, חרדים ונשים בהיי-טק הישראלי. לא מספיק נשים משולבות בעולמות המדע והטכנולוגיה. הן מהוות רוב בחברה הישראלית אבל צריך להגדיל את מספרן באוניברסיטאות ובמרכזי הפיתוח. אני מתכוון לעסוק בכך בצורה רצינית מאוד".

"למדע אין גבולות"

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, אמר באירוע כי הוא פועל להפיכת "תלמידים מגשרים לשלום" לתוכנית לאומית. לדבריו, "למדע אין גבולות, אין גדרות ואין שנאות. במדע אין הבדלים, אין בו שונים, כולנו בו בני אדם". עם זאת, הזהיר, "המדע הוא מסוכן, הוא יכול לשרת דברים טובים ודברים רעים".

פרס קרא לתלמידים "לחיות בשלום. לא צריך לכעוס אחד על השני, לשנוא אחד את השני או לירות זה על זה. יכול להיות שמה שאנחנו, הפוליטיקאים, לא הצלחנו לעשות – להביא שלום, אתם, הצעירות והצעירים, תצליחו".

צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט, ציין כי "באני מאמין שלנו חייב להיות שוויון הזדמנויות לכל נער ונערה אזרחי מדינת ישראל. ילדים ערבים, דרוזים, בדואים, חילוניים, דתיים וחרדים חייבים לקבל את אותו שוויון הזדמנויות. במידה שניתן הזדמנות שווה לכולם, מדינת ישראל תיראה אחרת".

דורון אבני, מנהל תחום מדיניות ציבורית בגוגל אפריקה, המזרח התיכון, טורקיה וישראל, ציין כי "'תלמידים מגשרים לשלום' הוא הפרויקט שאני הכי גאה שאנחנו משתתפים בו. אנחנו בגוגל מאמינים שהאינטרנט מאפשר לגשר על פערים תרבותיים, כלכליים וחברתיים. הוא זה שאיפשר, גם כאן, את יצירת הקשר בין בני הנוער, ובאמצעותו הם יכולים לעבוד ביחד. יש לזה חשיבות עצומה במדינה כמו שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים