אגד תעבורה החלה להפעיל מערכת כרטוס חכם בקווי האוטובוסים שלה; ההשקעה: מיליוני שקלים

האשכול הראשון בו פועלת המערכת הוא בעיר נתניה, שם מפעילה החברה כ-100 אוטובוסים ב-20 קווים שונים, vהמקיימים כ-800 אלף נסיעות בחודש ● בעזרת "רב-קו" יוכלו נוסעים לטעון סכומי כסף לכרטיס החכם, ובקרוב להשתמש בו גם בקווים של מפעילים אחרים, שלאגד תעבורה יהיו הסכמים איתם ● המערכת פותחה בשיתוף עם מלם-תים

חברת האוטובוסים וההיסעים אגד תעבורה, שבשליטת קונצרן תעבורה וחברת אגד, החל להפעיל בימים אלו מערכת "רב-קו", הכוללת כרטיס חכם שפותח על ידי אגד תעבורה וחברת מלם-תים, בהשקעה של מיליוני שקלים. בעזרת המערכת החדשה, יוכלו נוסעים לטעון סכומי כסף בכרטיס ואז להשתמש בו כאמצעי תשלום תמורת נסיעה בקווי האוטובוס השונים של אגד תעבורה.

האשכול הראשון שבו החלה השבוע לפעול המערכת הוא נתניה – בקווי האוטובוסים הפנימיים המופעלים בעיר על ידי אגד תעבורה. המדובר בכ-20 קווים שונים, המופעלים על ידי כ-100 אוטובוסים ומשרתים כ-800 אלף נסיעות בחודש. מערכת ה-"רב-קו" משתלבת עם פרויקט הכרטיס החכם בחברה, שמיושם גם בתחנות עצמן, ומספק חיווי מדויק על זמני הגעת האוטובוסים, מאפשר ניהול ובקרה חכמים ועוד.

אגד תעבורה פועלת באופן עצמאי ומפעילה קווי אוטובוס במרכז ובדרום הארץ – בעיקר קווים שהוצאו למכרז על ידי משרד התחבורה במסגרת מדיניות הפרטת התחבורה הציבורית בה החל משרד התחבורה.

מנכ"ל אגד תעבורה, ניצב בדימוס מיקי לוי, אמר, כי בקרוב יורחב השירות גם ליתר האשכולות בהם פועלת אגד תעבורה. בנוסף, ציין, כרטיסי ה-"רב-קו" יותאמו לשימוש גם בקווים של מפעילים אחרים, ובמהשך גם ברכבת. לדבריו, אגד תעבורה עומדת לחתום בקרוב על הסכמים כאלו עם נתיב אקספרס – שזכתה בקווי השירות מתניה לתל אביב, עם חברת קווים – המפעילה כרטיס "רב-קו" משלה בגוש דן, ובעתיד גם עם אגד.

לאחר חתימת ההסכמים הללו, תממש אגד תעבורה תוכנית אב שקיימת מזה שנים במשרד התחבורה, שעיקרה הוא הפעלת כרטיס חכם אחד בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. כל המאמצים ליישם את התכנית נכשלו עד כה, בעיקר בגלל העדר היכולת להקים מסלקה מרכזית אחת, שתסדיר את החיובים הכספיים בין המפעילים. כעת, בעקבות היוזמה של אגד תעבורה, מקווים במשרד התחבורה, כי ניתן יהיה לקדם את הרעיון ולצרף אליו גם את אגד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פראנואיד?

    רק שלא יחיבו אדם להשתמש בכרטיס חכם על מנת לעלות לאוטובוס. אין הצדקה לכך שאגד תוכל לעקוב אחרי נוסעי הקווים בלא דרך להמנע ממעקב. היות שאגד היא זכיינית של אזורים רבים בארץ - יש בעיה למצוא חלופות ולכן זה חמור עוד יותר. לדעתי יש לאסור עליהם לשייך את הכרטיס לאדם המחזיק בו, זאת על ידי מחיקת פרטי הנוסע או ערבוב פרטי התשלומים עם הכרטיסים מה שיקשה על מעקב.

אירועים קרובים