אורקל נקנסה ב-10,000 דולרים בשל פרסום מטעה

ארגון Transaction Processing Council השית על אורקל את הקנס לאחר שפרסמה מודעה בעיתונים גדולים בארצות הברית ובה הבטיחה, כי מספר עסקאות ה-TPC-C לדקה שיושג בשילוב של מוצריה עם אלה של סאן גדול פי כמה וכמה מאשר זה של יבמ ● עוד הורה הארגון לאורקל שלא לפרסם את המודעות הללו שוב ● דוברת אורקל סירבה להגיב

המאמצים של אורקל (Oracle) לנסות ולשמור על לקוחות סאן (Sun), ולמנוע את זליגתם לחברות אחרות שמחזרות אחריהם, עלו לחברה בקנס של 10,000 דולרים בגין פרסום מטעה. כמו כן, נדרשת החברה שלא לחזור על פרסום זה.

הקנס הושת על החברה על ידי ארגון Transaction Processing Council, שאורקל חברה בו. ארגון זה קובע מדדים לביצועים של מסדי נתונים. הארגון שלח לאורקל מכתב ובו צוין, כי במודעות שפורסמו בעמוד הראשון של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), ב-27 באוגוסט וב-3 בספטמבר, וכן בעמוד האחרון של האקונומיסט (Economist), הייתה משום הפרה של הכללים לשימוש הוגן, המחייבים את חברי הארגון.

במודעה שפורסמה ב-27 באוגוסט טענה אורקל, כי השילוב בין מוצריה לאלה של סאן מעניק "XX מיליון עסקאות TPC-C לדקה", בהשוואה ל-"6 מיליון עסקאות TPC-C לדקה" שמעניק השרת המהיר ביותר של יבמ (IBM). ההוכחה תינתן ב- 14 באוקטובר, הובטח במודעה.

מייקל מג'דלני, מנהל הארגון, מאמין, כי אורקל תעמוד בהבטחתה לגבי התאריך. "אני מניח שהם החלו כבר לערוך את המבחנים", אמר. יצוין, כי מבחנים אלה נמשכים מספר ימים, ובחלק מהמקרים גם למעלה משבוע, וכי הספקיות עורכות את המבחנים בעצמן, אולם התוצאות חייבות לעבור ביקורת חיצונית.

עד כה נקט הארגון בצעדים משמעתיים נגד חבריו רק במקרים ספורים. הפעם האחרונה הייתה בשנת 2005, כאשר הארגון הטיל קנס של 5,000 דולרים על מיקרוסופט (Microsoft), בשל הצהרות לא מבוססות לגבי SQL Server.

ארגון Transaction Processing Council משמש כפורום נייטרלי להצגת התוצאות שהושגו במבחנים ועריכת השוואות. "במועד הפרסום לא הונח בפנינו שום ממצא" מסביר מג'דלני. משום כך, החליטו 20 חברי הארגון ברוב קולות כי אורקל הפרה את הכללים לשימוש הוגן והטילו עליה קנס בסכום של 10,000 דולרים. למעשה, אומר מג'דלני, ההחלטה להטיל את הקנס התקבלה ברוב של למעלה משני שלישים מחברי הארגון.

דוברת אורקל סירבה להגיב על הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים