מני ריבלו, המנכ"ל הנכנס של F5: "נמשיך לרכוש חברות ישראליות"

בראיון ראשון לתקשורת הישראלית מביע ריבלו התפעלות מהחדשנות המקומית ומדבר על המגמות המרכזיות בשוק

מני ריבלו, מנכ"ל F5

"ישראל תמשיך להוות עבורנו יעד לרכישות חברות. אני רואה בשוק הישראלי מקור בלתי נדלה לחדשנות ולאפשרויות צמיחה ל-F5", כך אמר מנואל (מני) ריבלו, המנכ"ל המיועד של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים, הראשון שהוא מעניק לתקשורת הישראלית.

לדבריו, "יש קסם מיוחד בהתנהלות הישראלים ב-F5, הודות ליכולתם לייצר כיווני מחשבה חדשים ולא שגרתיים". "אני אוהב את ה-'חוצפה' הישראלית", הוסיף. "אתם אנשים שלא מתביישים להגיד 'המלך הוא עירום' ולגרום לכולנו לחשוב מחוץ לקופסה. בעידן התחרותי של ימינו, זה הכרח שמאפשר לנו לשמור על מובילות טכנולוגית".

"יש לנו ניסיון מצוין עם רכישת חברות ישראליות", הוסיף. "דוגמה לכך היא הרכישה של Versafe, שפיתחה רכיבי תוכנה שהטמעתם באתר מאפשרת ללקוחות הארגוניים להגן על המשתמשים מאיומים מקוונים ברכיבי המחשוב השונים שלהם. הפתרונות של Versafe מאפשרים לוודא שהמשתמש שמגיע ליישום הארגוני לא נגוע ושלא מדובר בהונאה, וכל זאת ללא סוכן".

"באופן כללי", ציין, "ישראל מהווה חממה טכנולוגית נהדרת ליצירת פתרונות חדשניים בתחומים בהם אנחנו פועלים. מופלא בעיניי שמדינה כל כך קטנה מצליחה להיות גורם כה דומיננטי בתחום הזה. זו גם הסיבה לכך שהסניף הישראלי של F5 הוא השני בגדלו בעולם. ללא ספק, נמשיך לתור אחר חדשנות ישראלית ובמקומות בהם תהיה התאמה – יהיו רכישות".

ניסיון של 30 שנים בעולם הטכנולוגי

ריבלו, ששימש כסגן נשיא לפתרונות אסטרטגיים ב-F5, יחליף את המנכ"ל הוותיק, ג'ון מק'אדם, ב-1 ביולי. הוא מקבל לידיו חברה שתחת הנהגתו של מק'אדם גדלה להיקף של יותר מ-1.7 מיליארד דולר בשנה.

במהלך ארבע שנות עבודתו עד כה ב- F5, ריבלו היה אחראי על הפיתוח האסטרטגי, ניהול המוצר ואסטרטגיית השיווק הגלובלית של החברה. הוא הרחיב אותה מעבר לשורשיה בדטה סנטר. כיום היא מספקת היצע היברידי הכולל גרסאות וירטואליות, פתרונות ענן ותוכנה כשירות. בנוסף, ריבלו הוביל את בנייתה של ארכיטקטורת Synthesis, המאפשרת לאספקת יישומים להתפתח יחד עם החידושים בתחום, דרישות הלקוחות והחזון האסטרטגי של החברה.

יצוין כי ריבלו מביא איתו ניסיון של יותר משלושה עשורים – הן בתחום הטכנולוגי והן בתחומי הניהול, הפיתוח העסקי, המכירות והשיווק. "לפני שהצטרפתי ל-F5 שימשתי כסגן נשיא בכיר למערכות הנדסה ותפעול בסיסקו (Cisco)", ציין. "במהלך 19 שנותיי בה הייתי חבר בצוות הנהגת ההנדסה, ניהול המכירות הכלל העולמיות והתפעול ההנדסי. כמו כן, כיהנתי כראש ארגון הנדסת המערכות העולמי ועבדתי עם הארגונים הגדולים בעולם. בתפקידי החדש, אני נדרש להביא את כל הניסיון הזה לידי ביטוי ואני מקווה שכך יהיה".

מהם האתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים כיום בפני ארגונים?
"הם מבינים שהאפליקציות הארגוניות הן לב ליבו של הארגון והיכולת להנגיש אותן בצורה בטוחה היא המשימה המאתגרת ביותר. הארגונים חווים שינוי מהותי בדרך העבודה שלהם: דברים שהיו בעבר תחומים במסגרת הנוקשה והבטוחה של הארגון יוצאים החוצה, לענן, ופועלים תחת כללים חדשים לגמרי. ארגונים נאלצים להתמודד עם הצורך לאפשר למשתמשים לגשת למערכות שנחשבו בעבר לטאבו, ועוד לעשות זאת דרך מגוון מכשירי מובייל, שבעבר אסור היה אפילו להזכיר את שמם בכל הנוגע לגישה למערכות ארגוניות. העולם הופך למבוסס תוכנה במקום למבוסס תשתיות והארגונים נאלצים להעביר חלקים גדלים והולכים לענן בכדי להיות תחרותיים וכלכליים יותר. כל אלה מעמידים בפניהם אינסוף אתגרים חדשים".

לדברי ריבלו, הפתרונות של F5 מספקים מענה לאתגרים הללו. "הם מאפשרים ליישומים לרוץ על פני הרשת בצורה מהירה ומאובטחת יותר", אמר. "אנחנו מציעים פלטפורמה מקיפה, שמכסה את כל טווח הצרכים של הלקוחות".

"F5 מציעה ללקוחותיה את ארכיטקטורת הסינתזה F5 Synthesis, שמשלבת אספקת שירותי יישומים מוגדרים בתוכנה (SDAS) בסביבות היברידיות, מרכזי נתונים וענן", הוסיף. "כל אחד ובכל זמן יכול להשתמש באמצעותה בשירותי שכבת היישומים, ללא אילוצים ומגבלות ובצורה מהירה, יעילה וחסכונית. למעשה, הפתרונות של F5 מרחיבים את טווח ההגעה של מערכות המידע. בנוסף, אנחנו מספקים הגנה מפני מתקפות DDoS, יום אפס ומתקפות ברמת היישום, כמו גם הגנה מפני תוכנות רובוטיות (Bots)".

ריבלו דיבר בהמשך על תחום הענן, הרותח בשוק, ואמר כי "טכנולוגיה זו מהווה חלק בלתי נפרד מהפתרון שלנו – וזה אחד היתרונות המרכזיים שאנחנו מספקים ללקוחות. בסופו של דבר, כל ארגון מחפש להנגיש את האפליקציות בצורה שתהיה כמה שיותר נוחה למשתמש, זריזה ומהירה יותר. במקביל, הוא רוצה לוודא שהמשתמש נמצא באזור בטוח – ואותו הדבר לגבי הארגון".

הוא ציין כי "המעבר לענן פתח בפני ארגונים את היכולת להגדיל את המשאבים שהם מעמידים מול הלקוחות שלהם, לפי הצורך". כדוגמה הוא הביא ארגון מדיה שבחר להשתמש בפתרון של F5. "יש לארגון מערך שרתים שבאמצעותו הוא מספק תוכן למשתמשים. ברגע שיש עלייה פתאומית בכמות המשתמשים, הוא מפעיל במקביל את אותה אפליקציה גם מהענן – ובכך מספק מענה בלתי מוגבל לצריכה מבלי להגדיל את סביבת המחשוב שלו. אנחנו מספקים את המענה הזה בצורה וירטואלית לגמרי גם בסביבת הענן".

"אנחנו מאפשרים לארגונים לעשות את הצעדים המתבקשים קדימה מבחינה טכנולוגית מבלי לחשוש שהם מסכנים את הביזנס", אמר ריבלו. "למשל, חלק ניכר מעלות הבעלות הכוללת על מרכזי מחשוב הוא עלות התחזוקה, שמגיעה בחלק מהמקרים ל-80%. המעבר לענן מאפשר להקטין אותה דרמטית, אבל כדי שהוא יתבצע בבטחה, חייבת להיות טכנולוגיה כמו שלנו. אנחנו מספקים פתרון מקצה לקצה, שכולל בתוכו גם אפשרות להתפתחות עתידית".

מי המתחרים שלכם?
"יש לנו מספר מתחרים מסורתיים כמו סיטריקס (Citrix) או Radware הישראלית, אבל יש לנו עוד עשרות מתחרים שממוקדים בתחומי נישה שונים בהם גם אנחנו פועלים. נראה שכל אחד מהמתחרים הללו מסוגל לפעול בצורה טובה למדי בנישה בה הוא פועל, אך לעת עתה, אנחנו היחידים שמספקים מענה מקצה לקצה, לכל טווח הפעילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים