בית הדין להגבלים עסקיים: בזק תוכל להגדיל אחזקתה ב-יס

עם זאת, בית הדין הטיל מספר מגבלות על בזק, במידה וזו תבחר לקיים את המיזוג ● עמדת הממונה על ההגבלים, כפי שצוטטה בפסק הדין, קובעת שעדיף שבזק לא תהיה בעלת שירות טלוויזיה רב ערוצית, משום שהדבר ישאיר את מספר המתחרים על שניים - יס והוט ● בזק ולשכת הממונה: אנו בוחנים את פסק הדין

בית הדין להגבלים עסקיים קיבל הבוקר (ד') את עתירתה של בזק כנגד סירוב הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאפשר לה להשקיע בחברה הבת, יס (yes), ולהעלות את שיעור מניותיה בחברה מ-49.8% ל-58.4% ולמעשה להפוך לבעלת השליטה בה. בזק היא בעלת המניות הכי גדולה בחברה כיום, ואחריה יורוקום – עם 32% מהמניות. בכך תמו למעשה מספר שנים של אי ודאות, בהן גם בזק וגם יורוקום לא יכלו לשנות את מצב הבעלות שלהם על יס.

עם זאת, בית הדין הטיל מגבלות על בזק, במידה וזו תבחר לקיים את המיזוג. ראשית, עליה להקים רשת ציבורית נייחת רחבת סרט שתאפשר מתן שירותי שידורי טלוויזיה למיניהם, כולל VOD, איכות מובטחת שמפעילי שידורים יוכלו להגיע באמצעותה אל מנוייהם. תוך שלוש שנים עליה לכסות ברשת זו 80% ממשקי הבית במדינה.

תנאי נוסף הוא של בית הדין הוא, שכל עוד אין לפחות מתחרה אחד (לא כולל יס) המעביר שידורי טלוויזיה על תשתית בזק ואשר צבר לפחות 100 אלף מנויים פעילים, תוכל יס לספק את השירותים האינטראקטיביים על גבי התשתית של בזק. כמו כן, בזק תאפשר לכל גוף העומד בתנאי ההסדרה לגוף משדר שידורי טלוויזיה גישה פתוחה לתשתית שלה, בתנאים ובדמי שימוש אחידים וסבירים. עוד קבע בית הדין, כי תישמר הפרדה מבנית בין בזק ל-יס, בתנאים הקבועים כיום. בזק לא תספק או תקבל שירות או מוצר ל-יס או ממנה, אלא אם החלטה לגבי קבלתו או נתינתו תתקבל לפחות ברוב של 75% מחברי הדירקטוריון של יס.

עמדת הממונה על ההגבלים, כפי שצוטטה בפסק הדין, קובעת שעדיף שבזק לא תהיה בעלת שירות טלוויזיה רב ערוצית, משום שהדבר ישאיר את מספר המתחרים על שניים – יס והוט, בעוד שעדיף ש-יס תהיה בבעלות אחרת ושבזק תשמש מתחרה שלישית באמצעות שירות ה-IPTV.

"התנגדות הממונה למיזוג מבוססת על דוקטרינת המתחרה הפוטנציאלי", כתבה הממונה על ההגבלים העסקיים. "ניתוח השוק מראה, כי קיימת סבירות גבוהה מאוד שבזק תקים תשתית לטלוויזיה רב-ערוצית וכי תיכנס לשוק השידורים הרב-ערוציים. שני שווקים אלה מתנהלים כיום במבנה של דואופול, הכולל את יס ואת הוט. על כן, כניסתה של בזק כמתחרה עצמאית עדיפה לאין שיעור מכניסתה כבעלת השליטה ביס, שכן יש בכך בשורה תחרותית של ממש. בהתאם, הפיכתה לבעלת השליטה ביס יוצרת חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ובציבור".

מבזק נמסר בתגובה, כי "בשלב זה, החברה לומדת את פסק הדין".

מלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים נמסרה תגובה זהה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים