מנכ"לית פייסבוק ישראל תובעת את עורך הדין שאיים לפרסם את פרטיה

עדי סופר-תאני מבקשת מבית המשפט להוציא בנוסף צו מניעה שיאסור עליו לעשות כן ● הנתבע בתגובה: "אני מנהל מחאה ציבורית ואין מנוס מהפעלת לחץ על הצד מושא המחאה"

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק (Facebook) ישראל, משיבה מלחמה: היא הגישה תביעה נגד עו"ד גיא אופיר, שאיים לפרסם את פרטיה האישיים מאחר שלדבריו, הרשת החברתית לא מפרסמת פרטים ליצירת קשר.

התביעה נגד עו"ד אופיר הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולצידה בקשה מבית המשפט להוציא נגדו צו מניעה קבוע, שיאסור עליו לפרסם את פרטיה האישיים, כפי שאיים לעשות בתחילת השבוע שעבר, ושיחייב אותו בכל הוצאות המשפט.

סופר-תאני (התובעת) מבקשת מבית המשפט לאסור על עו"ד אופיר (הנתבע) "לפרסם לציבור כל פרט אישי הקשור לתובעת ללא קבלת הסכמתה ורשותה, ובכלל זאת לא לפרסם מידע הנוגע לתעודת הזהות של התובעת, לכתובתה הפרטית, למספר הטלפון בביתה וכל מידע נוסף שברשותו של הנתבע".

בקשתה הגיעה על רקע דרישתו של עו"ד אופיר, שפנה לפייסבוק לפני כשבוע ומחה כי פייסבוק לא התייחסה כראוי כאשר נדרש ממנה מענה דחוף ומיידי. במכתב ששלח אליה הוא טען כי הרשת החברתית נמנעת מלפרסם דרכי יצירת קשר, ובעקבות זאת לא ניתן ליצור עם החברה קשר לטיפול דחוף ומידי במקרים שונים.

על פי כתב התביעה, עו"ד אופיר מאיים עליה לשווא – ומודע לכך. "טענותיו של עו"ד אופיר לפיהן פייסבוק לא מאפשרת לגולשים בישראל ליצור איתה קשר לבקשות דחופות להסרת תכנים פוגעניים אינן קשורות כלל לסופר-תאני", נכתב. "פייסבוק ישראל, בראשה עומדת התובעת, לא קשורה לשירותי הרשת החברתית ומשמשת בסך הכול כמשרד מכירת פרסומות שלה בישראל. על הפעלת הרשת החברתית עצמה בישראל אחראית פייסבוק אירלנד, שסופר-תאני לא קשורה אליה".

עו"ד גיא אופיר

עו"ד גיא אופיר

לטענת המנכ"לית, עורך הדין מודע לכך, שכן הוא תבע את החברה בעבר. עוד היא טוענת כי איומיו לחשוף את פרטיה האישיים הם "איומים מפורשים, בלתי חוקיים ובוטים. זו התנהגות בלתי חוקית, בלתי הולמת, בלתי נחוצה וכזו שבשום אופן לא ניתן להצדיקה".

"לפייסבוק אין גוף ואין נשמה"

עו"ד אופיר מסר בתגובה כי "איני מכיר אישית את גברת תאני, ובוודאי שאיני חפץ להעניש אותה. אני מנהל מחאה ציבורית וכדרכה של מחאה, אין מנוס מהפעלת לחץ על הצד מושא המחאה".

הוא ציין כי "לתאגיד פייסבוק העולמי והישראלי אין גוף ואין נשמה שאפשר ללחוץ עליהם. מדובר ביצור מלאכותי המורכב ומנוהל על ידי בני אדם, אחת מהם היא תאני. היא מנכ"ל פייסבוק ישראל, המנהלת והאחראית לפעילותה".

לדברי עו"ד אופיר, הוא מודע לאי הנוחות הנגרמת לסופר-תאני בעקבות המחאה שלו, אולם "ההחלטה שלא לפרסם את הטלפון, הפקס והמייל של פייסבוק ישראל הינה החלטה שלה".

"איני רואה פסול לנהל מערכה ציבורית במקביל למערכה משפטית, שהרי כידוע טחנות הצדק טוחנות לאט, כל שכן כאשר מדובר בתאגיד רב לאומי, עם מחזור הגדול מהתמ"ג של מדינת ישראל", סיכם עו"ד אופיר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צחי שמפו

    כרגיל, אנחנו הטיפשים. חברות שמנהלות את העולם, במקום להפך. ועושות צחוק מחוקים, מפרטים ומכל אחד מאיתנו בעבור שום דבר אחר מעבר לכסף,כסף ועוד כסף. לחוצפה ולניהול אין גבולות ואנחנו יושבים עצלנים על התחת ומצקצקים בלשון. תגידו, לא נמאס לכם לאכול xxx ולשתוק..?? תדברו כולכם את שפת המחאה ותבינו שאם תמשיכו לשבת ולשתוק הכל יהיה הרבה יותר גרוע ומהר

  2. אלף

    אחרי ההתאבדות של מר אריאל רוניס ז"ל, לא רק שצריך לדחות את תביעתה על הסף יש לסגור את משרד facebook בארץ. ההיתממות שלה כנציגה הבכירה של החברה בארץ הפכה אותה לאשמה העיקרית במותו של רוניס ז"ל. אני אישית הפניתי אליה בקשה בנושא שימוש בסמלים נאציים נגד גופים במדינה ונגד המדינה עצמה שצוות החברה סירב להסיר בטענה שאינם מפרים את הסטנדרטים של הקהילה. המינימום שנדרש לענות בנימוס ולהעביר את הפנייה לגורמים בכירים יותר, לא נעשה. יש מקום לנפגעי facebook להגיש נגדה תלונה במשטרה בהיותה היישות של החברה בארץ. אני קורא למשפחת רוניס בתום אבלם להגיש נגדה תלונה על סיוע לרצח של מר אריאל רוניס ז"ל.

  3. אני

    "עם מחזור הגדול מהתמ"ג של מדינת ישראל" - שטות גמורה. אפילו המחזור של אפל לא מגיע לתמ״ג של ישראל (אבל מתקרב). אבל סמסונג עברה את ישראל... ועוד כמה חברות נפט, ווולמארט.

אירועים קרובים