תא"ל אייל זלינגר, הקשר"ר: "הלחימה הרשתית שיפרה את אפקטיביות הצבא בקרב"

"בצוק איתן הבנו שאין ברירה ובפעם הראשונה פיתחנו ועדכנו מערכות מבצעיות במהלך הפעילות שלהן כדי להתאים אותן לאיומים ולשמור את הרלוונטיות של המערכות תוך כדי תפעולן", כך אמר אמר תת-אלוף אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי

תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי. צילום: ניב קנטור

"הלחימה הרשתית שיפרה באופן דרמטי את האפקטיביות של הצבא בלחימה. בעבר, המידע הרלוונטי לא היה מגיע לרמה הטקטית, לכוחות בשטח – אלא נשאר ברמה המט"כלית ולכן הוא היה לא אפקטיבי", כך אמר תת-אלוף אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי.

תא"ל זלינגר דיבר אתמול (ג') בבה"ד 7 בצריפין, שם נערך יום עיון למנמ"רים במשרדי הממשלה. תא"ל זלינגר דיבר על הקישוריות והשלוביות בקרב המשולב בראי צוק איתן. במהלך יום העיון נחשפו עשרות המנמ"רים הממשלתיים למערכות ה-IT הצה"ליות ולעשייה של אגף התקשוב של צה"ל.

"במבצע צוק איתן הייתה זו הפעם הראשונה שהמג"ד קיבל למערכות ה-IT שלו את המידע בזמן אמת וכך ידע מה יש בכל בית", אמר תא"ל זלינגר, "אם הוא עמד להיכנס לבניין, ולדוגמה, הוא היה מקבל התרעה שהבניין ממולכד אז הוא לא היה נכנס אליו וכמה דקות לאחר מכן הבניין התפוצץ".

לדברי הקשר"ר, "אנחנו מתמודדים היום עם אויב דינמי. לא מדובר בעוצבות שריון – אלא בכוחות מהירים. זמן החיות של כל מטרה הוא מצומצם מאד: הם מעמידים משגר, מכוונים אותו באמצעות iPad ובורחים. המהלכים הללו דורשים התאמות מבחינתנו ומבחינת כלל הצבא. ההיכרות של הכוחות הללו עם השטח, מקשה על הפעילות, עקב הקירבה למבנים אזרחיים וציבוריים. בסופו של דבר, האויב משתמש באוכלוסיה כמגן אנושי באמצעות אמבולנסים, מסגדים, חצרות בתי ספר ועוד מבני ציבור".

"כדי להתמודד עם האתגרים הללו", סיכם הקשר"ר תא"ל זלינגר, "היה עלינו לבצע שינויים משמעותיים בשדה הקרב. אם בעבר הייתה תפיסה לפיה לא נוגעים במערכות המבצעיות תוך כדי לחימה, הרי שבצוק איתן הבנו שאין ברירה. בפעם הראשונה פיתחנו ועדכנו מערכות מבצעיות במהלך הפעילות שלהן. זאת, כדי להתאים אותן לאיומים ולשמור את הרלוונטיות של המערכות תוך כדי המבצע".

מתעניינים במחשוב צבאי? רוצים לשמוע עוד? הרשמו לכנס C5I 2015

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אין שם

    על איזו אפקטיביות הוא מדבר?! מה עושים בשביל להצדיק את בזבוז כספי הציבור.

אירועים קרובים