יוסי פרנקל, AllCloud: "העולם הולך לענן – חד וחלק!"
בראיון לאנשים ומחשבים מתייחס נשיא הקבוצה להתפתחויות בעולם הענן, לרכישת בלאט לפידות ולכוונותיה העתידיות של AllCloud
"עולם ה-IT הארגוני הולך לעבר מחשוב ענן. זה משהו ברור וחד משמעי – ואנחנו רוצים להוביל אותו בישראל", כך אמר יוסי פרנקל, נשיא קבוצת AllCloud.
פרנקל התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות ההודעה על רכישת הקבוצה את בלאט לפידות יישומים ארגוניים, המספקת שירותי ייעוץ ויישום פתרונות מבית Salesforce, ומובילה את התחום בארץ.
לדבריו, "החזון שלנו הוא להקים חברה לפתרונות ענן מקצה לקצה, ולספק לארגונים את כל מה שהם רוצים ונדרשים לו בתחום. אין לנו עניין לספק פתרון נקודתי".
הוא ציין כי "אחד מעמודי הפעילות המרכזיים שלנו בענן הוא תשתיתי, על בסיס הרכישה של Emind באוקטובר האחרון. החברה מספקת פתרונות ושירותים מקצועיים לענן של אמזון (AWS), גוגל (Google) ומיקרוסופט Azure. היא מונה כ-30 עובדים, רובם ארכיטקטים המתמחים בענן. לצידה, רצינו לצרף חברה מובילה בתחום ה-CRM, וזה היה המניע לרכישת בלאט לפידות".
"AllCloud מונה כיום קרוב ל-100 מומחי מחשוב ענן", ציין פרנקל. "בכוונתנו להתרחב: נרצה לגדול משמעותית גם בפעילויות הקיימות וגם בכניסה לפעילויות חדשות. זה יקרה הן על ידי רכישה אפשרית של חברות הפועלות בתחום והן באמצעות צמיחה אורגנית".
הוא הדגיש כי "אנחנו לא מקימים חוות שרתים משלנו: לעולם נעבוד על עננים ציבוריים שונים – של גוגל, Salesforce ואמזון. מומחי הענן שלנו יכולים לייעץ גם על עננים פרטיים, אבל לא נקים אותם. את זה אנחנו מותירים לשחקנים אחרים בשוק".
"AllCloud לא עושה דבר במודל הרישוי המסורתי, כל הפעילות של החברה היא בענן", ציין פרנקל. "אין לנו מתחרים, אנחנו שונים, אנחנו חברה של מומחים לפתרונות ענן – תחום שמצריך מומחיות ייחודית. ענן זה משהו מאוד מורכב ולא טריוויאלי. הוא שונה טכנולוגית וגם מכירתית. יש לנו מודל עסקי ועימו נרוויח. נרחיב את פעילותנו על מנת להביא ללקוחות בכל המגזרים את יתרונות הענן".
כל הסיפור של Salesforce הוא באז שיווקי. אפליקצית CRM טובה וקטנה שבנויה בעיקר לשוק הלקוחות הקטנים אבל נמכרת במחיר מטורף...מחיר שלא מצדיק את המגבלות המובנות של הענן....קיימות הרבה חברות שיישמו SF ולאחר שהבינו את מבנה העלויות ויתרו על ה"התענוג" .....