גלית פיין, STKI, בעקבות עסקת זירוקס-ACS: "מיקור-החוץ בישראל לא הצליח להביא לשינוי"

פיין, המכהנת כסגנית נשיא ואנליסטית בכירה ב-STKI, ציינה, כי שוק מיקור החוץ המקומי כבר רווי בשחקנים פעילים ● היא העריכה, כי בעקבות העסקה, אחד הספקים המקומיים ישמש כנציג בארץ של ACS או של פרו סיסטמס - שנרכשה על ידי דל בשבוע שעבר ● לדבריה, "המשבר הכלכלי הביא לפריחת תחום מיקור החוץ בעולם, אך בישראל משהו 'לא עבד'"

"שוק מיקור-החוץ המקומי נחלש בשנתיים האחרונות", אמרה לאנשים ומחשבים גלית פיין, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה ב-STKI, בעקבות רכישת ACS על ידי זירוקס (Xerox). לדברי פיין, "בשנה החולפת כמעט ולא היו עסקאות מיקור-חוץ גדולות של הוצאת כל ה-IT, למעט עסקאות בודדות במגזר הציבורי".

השוק המקומי רווי שחקנים בתחום מיקור-החוץ, ציינה פיין. לדבריה, הרכישות של דל (Dell) וזירוקס עשויות להשפיע על השוק המקומי בשני אופנים. האחד, הסביר יותר לטעמה, הוא תרחיש שבמסגרתו אחד הספקים המקומיים ישמש כנציג של פרו (Perot Systems) או ACS בארץ, במסגרת הסכם שפרטיו אינם ידועים. התרחיש השני, הסביר פחות בעיניה, הוא ש-פרו או ACS, או שתיהן, תיכנסנה לשוק המקומי. "מדובר בהשקעה עצומה. אשמח אם תרחיש זה יתממש", אמרה פיין. "הוא יבא לכניסת מתודולוגיות בינלאומיות ולהצבת רפים חדשים בתחום. יהיה מעניין".

לדברי פיין, המשבר הכלכלי העולמי הביא לפריחת תחום מיקור החוץ בעולם, ואילו בישראל "משהו 'לא עבד'. ספקיות מיקור-החוץ לא הצליחו להעתיק ולהטמיע את המתודולוגיות הבינלאומיות היטב". לדבריה, ארגוני ענק בעולם ניצלו את יתרון הגודל, שלא קיים בארץ, ומנגד, ספקיות מיקור-החוץ העסיקו את אותם עובדים שבעבר היו שייכים ללקוחות מבלי שנוצר ערך כלשהו ממיקור-החוץ. השיפור שחל אצל הלקוחות, הסבירה פיין, היה ברמת המדדים והסכמי השירות, SLA.

כניסת זירוקס לתחום מיקור-החוץ, כמו גם כניסתן של דל ו-HP לתחום, אמרה פיין, היא המשכה של מגמה עקבית – ירידה ברווחיות בעולמות ההדפסה והחומרה, והבנה שהרווחיות הגבוהה מצויה בעולמות התוכנה והשירותים. שלושת החברות, אמרה פיין, תנצלנה את בסיס הלקוחות שלהן ושל הנרכשות על מנת להחדיר "על הדרך" את מוצריהן, וכך תוכלנה להגדיל את הרווחים שלהן. התופעה, לדברי פיין, החלה לפני כעשור, עם הקמת IGS, זרוע השירותים של יבמ (IBM). מאז, שחקניות רבות בעולם ה-IT מחקות מהלך זה.

פיין סיימה באומרה, כי לא מעט ארגונים בוחנים בימים אלה מחדש את חוזי מיקור-החוץ שלהם, ושוקלים להחזיר פנימה חלק מפעילויות שהוצאו בעבר למיקור-חוץ. לדבריה, אפשרות נוספת שאותה שוקלים הארגונים, היא פיצול ה-IT: השארת הטיפול בתשתיות במודל מיקור-חוץ, וטיפול ביישומים ובליבה העסקית המיחשובית של הארגון על ידי עובדי ה-IT הפנימיים. "מיקור-חוץ בישראל לא הצליח להביא ללקוחות שינוי מהותי", סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים