"יש ארגונים בארץ שעבורם אבטחת מידע זה רק אנטי-וירוס"

"מעט מדי ארגונים בישראל משקיעים את המשאבים הנדרשים על מנת לאבטח כיאות את מערכי ה-IT שלהם", אמר אנג'ל בטקס השקת משרדי סימנטק החדשים, בפארק אזורים בפתח-תקווה ● "אנו בישראל נמצאים במקום לא טוב בהיבט אבטחת מידע של ארגונים - לעומת העולם", הוסיף, "ארגונים פשוט לא משקיעים מספיק בנושא"

"מעט מדי ארגונים בישראל משקיעים את המשאבים הנדרשים על מנת לאבטח כיאות את מערכי ה-IT שלהם, והם מוגנים היטב. ככלל – ההגנה על המידע של ארגונים רבים בישראל מתבססת רק על אנטי-וירוס"; כך אמר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, ששוחח עם עיתונאים אתמול (ג') בטקס השקת משרדי סימנטק החדשים, בפארק אזורים בפתח-תקווה. לאחריו, התקיים אירוע השקה של הבניין החדש, בהפקת ThePeople, בו נכחו עשרות השותפים העסקיים של הסניף, לקוחות נבחרים, ומפיצים.

לדברי אנג'ל, "המצב הזה, בו ארגונים רבים נמצאים בפעילות תוך כדי חוסר הגנה של מערך ה-IT שלהם, הוא מדאיג ואף מתמיה: זאת, כי כמות האיומים הולכת וגדלה ללא הרף. כך, וירוס שמשתולל ברשת בימים האחרונים, פיתח לעצמו 60 מוטציות שונות תוך פרקי זמן קצרים במיוחד". הוא ציין, כי מהיכרותו המעמיקה את השוק, "אנו בישראל נמצאים במקום לא טוב בהיבט אבטחת מידע של ארגונים – לעומת העולם. ארגונים פשוט לא משקיעים מספיק בנושא".

בהתייחסו להיבט הגיבוי, אמר אנג'ל, כי "מבצע 'עופרת יצוקה' היווה הוכחה חיה לכל מי שמתעלם מנושא הגיבוי וההיערכות לקראת אסון. מי שמערכות ה-IT שלו היו מוגנות, סבל פחות. ארגונים בעולם, כמו גם בארץ, נמצאים במצב חמור בהיבט DRP". אנג'ל הזכיר בדבריו דו"ח שהוציאה סימנטק לפני כמה שבועות, ממנו עולה, כי למרות שיפורים אשר חלו בקרב מערכי IT בארגונים בהיבטי התאוששות מאסון, ארגונים עדיין מפגרים משמעותית בתחום ה-DRP, והדבר עלול להסב להם אסונות כבדי משקל מבחינה עסקית.

לגבי היבט מימוש מדיניות האבטחה הארגונים, אמר אנג'ל, כי "גם פה, לצערי, יש מה לשפר: ארגונים רבים לא טרחו לממש את כל תחום מדיניות אבטחת המידע. כל מה שהם עשו זה לרכוש פתרונות אבטחה. מעבר לכך – אין להם שום מדיניות אבטחה". הוא הוסיף, כי "סוג נוסף של ארגונים הוא כזה שבו כן נקבעה מדיניות אבטחת מידע, אלא שהיא נרשמה, ולאחר מכם שמו את הנהלים הללו בתוך קלסר, ואותו שמו בארון. מאז – המדיניות הזו אינה מיושמת".

הוא הזכיר את המשבר העולמי, ואמר, כי "אין ספק שחלה עליה ברמת הסיכון של המידע הארגוני, בשל חשש מפעילויות שונות שמפוטרים יעשו לו".

"רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור למיחשוב ענן", אמר. למרות זאת, העריך אנג'ל כי מגמת ה-SaaS – תוכנה כשירות – תצמח. "זו מהמגמות המשפיעות ביותר בעולם התוכנה כיום. חלקו המשוער של המגזר מכלל שוק התוכנה נאמד ב-5.71 מיליארד דולרים ב-2007 והוא צפוי להגיע ל-16.98 מיליארד דולרים עד 2012, עם קצב גידול שנתי מצטבר של 24.4%, כך לפי נתוני IDC". הוא ציין, כי על מנת לחזק את פעילותה בתחום, רכשה סימנטק לפני כמה חודשים את מסג'לאבס, אשר פועלת בשוק אבטחת המסרים.

לדברי אנג'ל, "השילוב של מסג'לאבס בצוות ההגנה על הרשת של סימנטק, יוצר את אחת המשפחות החזקות ביותר של שירותי תשתית למיחשוב ענן, ומהווה יסוד מוצק, אשר אפשר להמשיך ולגדול מממנו בתחום. כך, אנו מספקים מבחר גדול במיוחד של שירותים מקוונים לאבטחת מידע ולניהולו. בנוסף, אנו מספקים את המגוון הרחב ביותר של שירותים לשוק אבטחת המסרים לרבות תוכנה, התקנים ושירותי מיקור חוץ".

אנג'ל ציין, כי אנשי הסניף הישראלי אחראים גם למכירות מוצרי החברה בקפריסין ובמלטה. הוא סיכם בציינו, כי בעזרת המשרדים החדשים שהושקו, סימנטק ישראל תוכל להגדיל את היקף עסקיה הכולל לשוק הישראלי, בין השאר בשל הדגמות חיות שייערכו במקום ללקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים