אריאל אפרתי, מנכ"ל טלקו סיסטמס: "ה-NFV עושה לסוויצ'ינג את מה שה-iPhone עשה לסלולר"

חברות הטלקום הפכו בהדרגה לצינור פשוט להעברת תקשורת ובאמצעות טכנולוגיית NFV הן יכולות לחזור וליטול לידיהן את הובלת השוק, אמר אפרתי, המשמש גם כמנהל התפעולי הראשי של קבוצת באטמ

30/04/2015 13:28
אריאל אפרתי, מנכ"ל טלקו סיסטמס והמנהל התפעולי הראשי של קבוצת באטמ. צילום: פלי הנמר

"עולם הטלקום ממציא את עצמו מחדש בכל 10 שנים, וזה כבר המחזור השלישי שלי בו. עכשיו זה קורה עם הפונקציונליות ברשתות התקשורת, NFV (ר"ת Network Functions Virtualization). בגלל הצורך של ארגונים לעבוד חכם ומהר יותר, השוק עובר לשם ולמודל עבודה של רשתות תקשורת מיתכנתות", אמר אריאל אפרתי, מנכ"ל טלקו סיסטמס והמנהל התפעולי הראשי של קבוצת באטמ.

אפרתי אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "ספקי התקשורת שיקדימו להשלים את המעבר יזכו ביתרון תחרותי בדמות הרחבת סל השירותים המוצע ללקוחותיהם תוך הפחתת עלויות התפעול".

אחת הבעיות המטרידות ביותר את ספקיות התקשורת בשנים האחרונות היא שבעוד שהיקף ורמת השירותים שהלקוחות שלהם דורשים גדל בהתמדה, רמת ההכנסות שלהם נשארת פחות או יותר קבועה. הספקיות נדרשות לשפר את רמת התשתיות ולהוסיף מוצרים להרחבת פס התקשורת. מדובר בתהליך יקר ומסובך, שגוזל זמן יקר ומצריך משאבי כוח אדם מרובים ויקרים.

לכן, השוק עובר לשימוש בטכנולוגיות המבוססות על מחשוב ענן, שפוטרות את הארגונים מהצורך להפעיל ולתחזק קופסאות תקשורת. ה-NFV מאפשר לארגונים לעבור לשימוש בפתרונות תוכנה, שמחליפים חומרת קצה.

"NFV – הטרנד הלוהט ביותר בתעשיית הטלקום"

"ה-NFV הוא הטרנד הלוהט ביותר בתעשיית הטלקום העולמית", אמר אפרתי. "מפעילות ענקיות כמו AT&T, טלפוניקה (Telefonica) ופרנס טלקום (France Telecom), כמו גם חברות טכנולוגיה מובילות דוגמת ALU, סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper), השקיעו בשנה החולפת מאמצים רבים בהוכחת הישימות של הטכנולוגיה, תוך שהן מגדירות מפת דרכים למימוש בשנים הקרובות. האינדיקציה לכך שהתחום לוהט היא מספרם הגדל של הסטארט-אפים הצומחים בתחום, כגון ConteXtream ,Qosmos ,PeerApp ,Saguna ,Netrounds ו-Versa Networks, והעלייה הניכרת בהיקפי ההון-סיכון החוזר להשקעה בתשתיות תקשורת. ניתן לראות מהלכי רכישה משמעותיים בתחום, דוגמת רכישת Tail-f Systems בידי סיסקו".

לדברי אפרתי, חברות הטלקום הפכו בהדרגה לצינור פשוט להעברת תקשורת ובאמצעות טכנולוגיית NFV הן יכולות לחזור וליטול לידיהן את הובלת השוק.

הוא הקביל בין התחום לטכנולוגיה אחרת שהשפיעה רבות על העולם: "סטיב ג'ובס המציא מחדש את מכשיר הטלפון הנייד כשאפל (Apple) הציגה את ה-iPhone, שמבוסס על מערכת הפעלה שמאפשרת שימוש באפליקציות ייעודיות לצרכים שונים. ג'ובס הפך מכשיר אחד שהיה בעל ייעוד אחד, Single Purpose, והפך אותו ל-Multi Purpose, היינו – מכשיר בעל שימושים רחבים מעבר לשימוש הבסיסי כטלפון, כגון נווט, מצלמה, דפדפן, מעקב בריאותי ונגן וידיאו".

"הפעילות שלנו, בטלקו סיסטמס, מבוססת על עקרון דומה, שמיושם על ה-Switch", אמר. "הרעיון שלנו הוא לקחת מכשירים שמותקנים כחומרה ברשת ולהפוך אותם לחכמים. המגמה השלטת כיום היא לקחת את ה-IT הארגוני ולהעביר אותו לענן. הבעיה היא שהלקוחות דורשים לשמור על אותן רמת פונקציונאליות ברשת, זמינות ומהירות תגובה שהיו מתקבלות אילו ההתקנים היו נותרים פיזית בתוך הארגון".

אפרתי הסביר כי טלקו סיסטמס פיתחה תשתית ואפליקציות פונקציונליות שהופכות את הרשת עצמה לחכמה. הדבר מייתר את התקני החומרה ומחליף אותם באפליקציות. "הרשת עוברת למעשה לענן במודל תוכנה כשירות (SaaS) ואנחנו הופכים בפעם הראשונה את ה-Switch ל-Multi-Purpose", ציין אפרתי.

באמצעות השימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה ניתן להחליף בצורה חלקה חלק מהחומרה בתוכנה ייעודית. המעבר כולל את אספקת התשתית המתאימה, ביטול חומרות ייעודיות והמרתן בחומרה ורסטילית עם מערכת הפעלה מתוחכמת התומכת בסדרה אינסופית של תוכנות.

מערכת CloudMetro שפיתחה טלקו סיסטמס משלבת Switch ו-CPU, והארגון יכול להתקין עליה אפליקציות שהורדו מאתר ייעודי – TelcoAppStore. האפליקציות השונות כוללות טלפוניה, ראוטר וירטואלי, VPN והגנת פיירוול מקורית מבית צ'ק פוינט (Check Point). כדי לנהל את המערכת פיתחה החברה מערכת ניהול בשם EdgeGenie Orchestrator, שמנטרת ומפקחת על תעבורת הרשת ומאפשרת לכלל האפליקציות לפעול בהרמוניה מלאה.

טלקו סיסטמס חברה במאגד המדען הראשי Neptune, שעוסק בפיתוח טכנולוגיות לרשתות תקשורת מיתכנתות, לצד חברות ישראליות נוספות מתחום התקשורת כמו ECI, גילת רשתות, אלביט, סרגון, באטמ, אדווה-אופטיקל ישראל, מלאנוקס, מוביליקום ובזק בינלאומי.

החברה מתמחה בפתרונות טכנולוגיים לקצה הרשת (EDGE), המאופיינים בצרכים מיוחדים כמו קרבה ללקוח העסקי, Latency נמוך, שמירה של רוחב פס נמוך ןפונקציונליות Gateway (למשל, טלפוניה). היא תומכת בו זמנית בטכנולוגיות העדכניות ביותר בעולם הרשת (CE 2.0 ו-IP/MPLS) ובטכנולוגית החדשנית של SDN/NFV, וכך מאפשרת שילוב והסבה של רשתות מסורתיות עם רשתות SDN/NFV.

יצוין כי טלקו סיסטמס היא החטיבה הגדולה ביותר של קבוצת באטמ, שנוסדה ב-1992, ומעסיקה 800 עובדים ברחבי העולם. באטמ נסחרת כיום בבורסת לונדון בשווי של 406 מיליון שקלים. החברה מבצעת בחודשים האחרונים גיוס מסיבי של מפתחים ומהנדסים ומשקיעה מאמצים בחיזוק המותג ושיתופי פעולה מול ספקי תקשורת מובילים. טלקו סיסטמס נחשבת לאחת המובילות העולמיות בתחום ה-SDN/NFV ובין לקוחותיה נמנות חברות תקשורת מובילות מרחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים