דיווחים: נוקיה עומדת לרכוש את פאלם

על פי ההערכות, עסקת הרכישה תתבצע לאחר שהשוק הגיב בחיוב למכשיר ה-Pre החדש ול-webOS, מערכת ההפעלה של פאלם ● אם העסקה תצא לפועל, יהיה זה על אף הקשיים הכלכליים שבהם נתונה פאלם לאחרונה ● אנליסטים העריכו, כי היא עשויה לקסום לכל חברה שרוצה להרחיב את נוכחותה בשוק הסלולר ולהציב אתגר מול iPhone ובלקברי, וכי חברות נוספות עשויות להתעניין ברכישתה

נוקיה (Nokia) עתידה לרכוש את פאלם (Palm) – כך עולה מדיווחים שפורסמו בימים האחרונים באתרים כלכליים רבים בעולם. זאת, לאחר שהשוק הגיב בחיוב למכשיר ה-Pre החדש ול-webOS, מערכת ההפעלה של פאלם, שבאחרונה הושק מכשיר נוסף הנושא אותה – ה-Pixi.

אם נוקיה תחליט, בסופו של דבר, לבצע את הרכישה, היא תעשה זאת על אף הקשיים הכלכליים שבהם נתונה פאלם. זו הציגה באחרונה תוצאות נמוכות ממה שצפו האנליסטים, ובימים האחרונים אף הציעה למכירה 20 מיליון מניות ציבוריות, מתוך כוונה לקבל תמורתן יותר מ-300 מיליון דולרים.

לדברי אנליסטים, פאלם עשויה לקסום לכל חברה שרוצה להרחיב את נוכחותה בשוק הסלולר ולהציב אתגר מול ה-iPhone של אפל (Apple) והבלקברי של RIM. רכישה שכזו אף עשויה לשפר את הנתח של נוקיה בשוק המכשירים החכמים, שצנח מ-62% ב-2005 ל-41% ברבעון האחרון שתוצאותיו פורסמו. מאידך, מציינים האנליסטים, כי המחיר שנוקיה תידרש לשלם עבור הרכישה, יותר משלושה מיליארד דולרים, יקר מדי.

עוד הם מעריכים, כי נוקיה לא תהיה היחידה במרוץ לרכישת פאלם. לדבריהם, גם מוטורולה (Motorola), דל (Dell), סיסקו (Cisco) ו-HP עשויות להתעניין ברכישת החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים