אושר הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר ל-HOT Mobile

שתי החברות יוכלו להקים תאגיד משותף שיספק שירותי דור רביעי - ככל הנראה כבר במהלך השנה הקרובה

הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר ל-HOT Mobile - הראשון שאושר. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת אישר את הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר ו-HOT Mobile. שתי החברות יוכלו להקים תאגיד משותף – בו הן יחזיקו בחלקים שווים – שינהל ויתפעל את הרשת המשותפת, כאשר מדובר בעיקר על רשת דור 4.

במשרד הוקם צוות בין אגפי שבחן את הסכם השיתוף בין שתי החברות. הליך הבחינה היה ארוך וכלל מתן הערות מצד המשרד לסעיפי ההסכם, תיקון מצד החברות וחוזר חלילה. בסיום ההליך שונה ההסכם והותאם התאמה מלאה למדיניות המשרד ולדרישות הרישיון.

בין הדרישות בהן עומד ההסכם נמצאת חובת ההפרדה המבנית הנדרשת בין כל אחת מהחברות למיזם המשותף, שתתבטא, בין היתר, בהפרדת הנהלות, נכסים, עובדים, ניהול ומידע.

המשרד צופה כי פרטנר ו-HOT Mobile יתחילו לספק את שירותי הדור הרביעי בישראל על בסיס הרשת המשותפת במהלך השנה הקרובה.

אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר כי "אישור ההסכם הוא צעד ראשון ליישום מדיניות שיתוף הרשתות, שתביא למיצוי טוב יותר של תשתיות הסלולר, שמירה על התחרות בתחום ושמירה על טיב השירות לצרכן".

הסכם השיתוף יאפשר לפרטנר ול-HOT Mobile להתחלק בהוצאות הגדולות של הקמת רשת דור רביעי ובניהולה המשותף. הוא הראשון והיחיד שאושר עד כה בישראל, וגם קיבל את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

לדברי חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, "הקמת החברה המשותפת תאפשר חסכון משמעותי בעלויות תפעול, הפניית משאבים כלכליים לפיתוח וקידום שירותים חדשניים והמשך פיתוח תשתיות סלולריות מתקדמות. בד בבד, היא תאפשר הקטנת כמות האנטנות וצמצום הפגיעה בנוף, בשטחים הפתוחים ובצריכת האנרגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים