רוצה מאוד למכור: סינמטק פנתה בהצעות לרכישת וריטאס ל-EMC ולנט-אפ

בתגובה מסרה ענקית אבטחת המידע כי "החברה נמצאת על מסלול היפרדות והפיכתה לשתי חברות" ● האנליסטים טוענים כי אין ל-EMC או לנט-אפ סיבה לרכוש את חטיבת האחסון והגיבוי של סימנטק

האם הפיטורים יהיו צעד בהתאוששות? סימנטק

סימנטק (Symantec) ממשיכה במסעות הצעת הרכישה של וריטאס (Veritas) – חטיבת האחסון והגיבוי שלה. החברה פנתה בהצעות קונקרטיות למתחרותיה בתחום – EMC ונט-אפ (NetApp) – כמו גם לקרנות הון סיכון פרטיות; כך דווח בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית.

סימנטק לא הכחישה לחלוטין את הדיווחים, שהופיעו בראשונה בסוף השבוע האחרון. היא מסרה בתגובה להם כי "החברה נמצאת על מסלול היפרדות והפיכתה לשתי חברות הנסחרות באופן עצמאי. הדבר יקרה עד סוף השנה הקלנדרית. בסופו של דבר, חברה אחת תתמקד בניהול המידע והשנייה תתמקד באבטחת מידע".

אלכס קורץ, אנליסט ב-Stern Agee, המעיט בערך הדיווח על רכישת וריטאס על ידי EMC או נט-אפ ואמר כי "לשתי החברות היו הזדמנויות רבות לרכוש את עסקי וריטאס במהלך השנים האחרונות. כמהלך אסטרטגי. אנחנו לא רואים את הרכישה של וריטאס כדבר נחוץ למי משתיהן. לכן, רכישת וריטאס על ידי קרן הון-סיכון פרטית היא הרבה יותר הגיונית".

על פי אותם דיווחים, סימנטק ביקשה עבור וריטאס מחיר שלשמונה מיליארד דולר – נתון שקורץ תיאר כ-"השקעה מוגזמת" ליחידה שהניבה כ-40% מכלל ההכנסות של סימנטק. במחצית העשור הקודם, כשענקית אבטחת המידע קנתה את וריטאס, היא שילמה עבורה 13.5 מיליארד דולר. נכון לשבוע הנוכחי, שווי השוק שחל סימנטק עומד על 16.25 מיליארד.

המגעים המדווחים באים לאחר שבאוקטובר האחרון הודיעה ענקית האבטחה כי בכוונתה לפצל את החברה לשתיים: האחת היא חברת אבטחת המידע, שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק, ואילו השנייה היא וריטאס.

על פי ההודעה, תחומי העיסוק של סימנטק בפלטפורמה החדשה הם אבטחת מידע והגנה מפני סייבר; הגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני; ניהול תחנות קצה; הצפנה; אבטחה בעולם הנייד; ניהול גישה והגנה רב שכבתית; זיהוי משתמשים; מניעת דליפת מידע; ניהול אבטחה באירוח; ושירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטרים, לרבות ניהול מייל וואב. לעומת זאת, תחומי העיסוק של וריטאס הם גיבוי ושחזור מידע; ארכוב; גילוי מידע; ניהול האחסון; ושירותי זמינות. הפיצול צפוי להסתיים עד סוף השנה הנוכחית ולהיכנס לתוקף באופן רשמי בינואר בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים