צחצוח שיניים? החלפת בגדים? ואולי דווקא סלפי?! מה עושים המתבגרים תוך כדי נהיגה?

אנחנו מבולבלים: לא ברור לנו מה מוזר יותר - המחקר המטלטל על מעשיהם של בני נוער בזמן שהם אוחזים בהגה או הידיעה הברורה והחותכת שהוא נערך לרגל "חודש המודעות להסחות דעת בזמן נהיגה?" ● דרך צלחה

31/03/2015 14:16
הכל חוץ מנהיגה. צילום: BigStock

"חודש המודעות להסחות דעת בזמן נהיגה" – שמעתם עליו פעם? מסתבר שיש דבר כזה, בארצות הברית, והוא יחול בחודש הבא – אפריל. לקראת אותו חודש עשה ארגון הנהגים האמריקני AAA סקר בו גילה שדעתם של 58% מבני הנוער שהיו מעורבים בתאונות הוסחה בזמן הנהיגה.

בסקר אחר, שערכה באינטרנט חברת הביטוח Erie, הודו נהגים צעירים רבים כי הם שולחים הודעות SMS או משוחחים בטלפון בזמן הנהיגה. אבל אלה אינן הפעולות היחידות שמבצעים הנהגים בזמן הנהיגה: 15% הודו ב-"חוויות רומנטיות" שביצעו בזמן שהם אוחזים בהגה, 43% "רקדו או שרו", 30% התאפרו, 15% קראו, 9% החליפו בגדים, 4% השתמשו בחוט דנטלי או צחצחו שיניים ו-4%, איך לא, צילמו תמונות סלפי בזמן הנהיגה.

לדברי דאג סמית, סגן נשיא Erie, "הסחת דעת היא כל פעולה שעלולה לגרום לנהג להסיט את העיניים מהדרך, להוריד את הידיים מההגה או להתרכז פחות במשימה העיקרית שהיא נהיגה בטוחה. מהסקר עולה, למרבה הצער, כי נהגים עוסקים בזמן הנהיגה במגוון רחב של פעילויות, שעלולות להוביל להתנהגות מסוכנת בכביש".

כריסטי קרלסון, דוברת החברה הודתה כי הסקר מותיר כר נרחב לפרשנות. כך, למשל, ציינו 3% מהמשיבים כי הם נוהגים "ללכת למקלחת או לשירותים" בזמן הנהיגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים