הסכנה חוזרת? אנונימוס מאיימת על ישראל ב-"שואה דיגיטלית"

עדכנו תוכנות אבטחה: ב-7 באפריל מאיימים בארגון ההאקרים לקיים את מתקפת הסייבר השנתית על ישראל ● עם זאת, מתקפות שאירעו באותו תאריך בעבר נחלו הצלחות שוליות בלבד

גייסו את המילה שואה לטובתם. אנונימוס. אילוסטרציה: BigStock

מתקפת הסייבר נגד ישראל, opisrael#, מתקיימת זו השנה השלישית ברציפות ב-7 באפריל והפעם היא תביא לפגיעה בהיקף של "שואה דיגיטלית" (Electronic Holocaust) באתרי ממשלה, בנקים וחברות עסקיות – כך טוענים האקרים מקבוצת AnonGhost, המשויכת לאנונימוס (Anonymous).

בסרטון שפרסמו חברי הקבוצה הם טענו כי הפגיעה נועדה לנקום על מעשיה של ישראל בפלסטינים במהלך מבצע צוק איתן בקיץ האחרון. בצד האיום חשוב לציין כי התוקפים הבטיחו מתקפות רחבות גם בשנים קודמות, אולם בפועל הן היו קטנות ונחלו הצלחה שולית בלבד: כך ב-2013 וכך פעמיים בשנה החולפת.

דניאל כהן, חוקר בתוכנית הסייבר של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ציין כי "קבוצות אלה אמנם משייכות עצמן לאנונימוס, אך למעשה, ההאקרים שפועלים תחת Opisrael ומנסים לפגוע באתרים ישראליים הם קיצונים מוסלמיים מרצועת עזה וממדינות שונות במזרח התיכון, כגון סוריה, מרוקו וסעודיה". כהן הוסיף כי "הם לרוב מתנגדים לממסד ומושפעים מגורמי איסלאם קיצוניים וקבוצות טרור, ובראשם דאעש, שמעודדים אותם לפגוע באתרים ישראליים".

לדבריו, בשנים הקודמות היקף הפגיעה במהלך מתקפת Opisrael היה שולי יחסית, אולם למרות זאת, יש להיערך כראוי ולא להקל ראש. "ב-7 באפריל יהיו ניסיונות למתקפות על אתרי ממשל רגישים וחשיפת פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים ברשת", העריך. "ייתכן שיהיו ניסיונות לבצע מתקפות באמצעות משלוחי מיילים והודעות SMS ולכן, יש להגביר מודעות ביום זה ולא להתפתות לפתוח הודעות מגורמים לא מוכרים או קבצים חשודים. כמו כן, יש לבצע שדרוג ועדכון של מערכות האבטחה ולהחליף את סיסמאות הגישה". להערכת כהן, "מי שתוקף את ישראל אלה בעיקר האקרים מהאזור הקרוב שלנו, שקשורים למאבק נגד ישראל ובפועל, אנחנו מזהים התארגנות לקראת מתקפה בהיקף נרחב".

ד"ר גבי סיבוני, ראש תוכנית הסייבר במכון, ציין כי "הטרור עימו מתמודדים ישראל והמערב הוא לא רק פיזי, אלא עובר למרחב הקיברנטי".

לדברי ד"ר סיבוני, "ישראל מתמודדת עם איומים אלה מצד ארגוני החיזבאללה והחמאס על בסיס יומי. רמת התחכום של מתקפות הסייבר של הארגונים הללו עולה ובהדרגה מחייבת את ישראל לשפר את היכולות שלה, על מנת לספק מענה מתאים. כמובן שאיומים אלה אינם רק נחלתה של ישראל – אלא גם של ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות, שנמצאות תחת איום מתמיד מצד קבוצות איסלאמיות שונות, בהן כמובן דעאש, שמנסה לפגוע במדינות האלה כנקמה על התקיפות מצד כוחות הקואליציה".

איומים אלה ושיתופי פעולה בין המדינות בתחום הסייבר יעמדו במרכז הכנס השנתי של תוכנית ביטחון הסייבר של המכון, שייערך בראשונה בוושינגטון, בהשתתפות אישים בכירים ומקבלי החלטות מארצות הברית וישראל. האירוע יתקיים ב-27-28 באפריל וייערכו במהלכו דיונים, פאנלים ופגישות עסקיות סביב דרכי התגוננות ומדיניות מפני מתקפות סייבר. כמו כן, חברות סטארט-אפ ישראליות יציגו בו את פיתוחיהן הטכנולוגיים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    אם כך למה לא להקדים תרופה למכה? למה לא להוריד את השלטר של האינטרנט מעזה וכך למנוע את המתקפה ביום המדובר... או לפחות לקצץ להם את רוחב הפס ב 90%, גם ככה הם משתמשים בתשתיות של ישראל. לא?

  2. ליאור

    כמו שהכריזו מלחמה על דאעש ולא עשו שיט, ככה גם יהיה כאן. חבורת קשקשנים.

אירועים קרובים