מסתמן: עסקת ענק לאינטל – תרכוש יצרנית שבבים תמורת יותר מ-10 מיליארד דולר

החברה מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת אלטרה, שמייצרת התקנים לוגיים מבוססי CMOS ותוכנה לפיתוחם ● אם תצא לפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה בתולדות אינטל

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל

אינטל (Intel) מנהלת בימים אלה מגעים לרכישתה של יצרנית השבבים אלטרה (Altera), בעסקה ששווייה עשוי לעלות על 10 מיליארד דולר – כך צוטטו מקורות יודעי דבר בפרסומים שונים, בראשם בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

אם העסקה אכן תצא לפועל, תהיה זו הרכישה הגדולה בתולדות אינטל, והיא תצטרף לשורה ארוכה של מיזוגים שבוצעו באחרונה בתעשיית השבבים. הרכישה הגדולה ביותר של אינטל עד כה בוצעה באוגוסט 2010, אז היא קנתה את מק'אפי (McAfee), חברת אבטחת המידע שהייתה בעת הרכישה השנייה בגודלה בעולם, תמורת 7.68 מיליארד דולר. לאחר הרכישה הצטרפו מק'אפי וטכנולוגיית האבטחה שלה לחטיבת התוכנות והשירותים של אינטל. העסקה אז העלתה תמיהות בקרב אנליסטים בעולם האבטחה, עליהן ענתה אינטל כי המטרה היא לחבר בין שבבים לאבטחת מידע.

אלטרה, שבסיסה בסן חוזה, קליפורניה, מייצרת התקנים לוגיים מבוססי CMOS שניתנים לפיתוח ותוכנת פיתוח לשבבים אלה. אינטל ואלטרה כבר עשו מהלך שהפתיע את התעשייה ב-2013, לאחר שאינטל החלה לייצר עבור אלטרה שבב 64 ביט בטכנולוגית ARM.

אנליסטים העריכו כי ענקית השבבים רוצה לקנות את אלטרה בשל רצונה להיות שחקנית מרכזית בעולם האינטרנט של הדברים – המגמה הטכנולוגית שתופסת תאוצה. אשתקד היא קנתה את עסקי יצרנית שבבי הרשת Axxia תמורת 650 מיליון דולר ואת יצרנית הרשתות והפס הרחב לנטיק.

עוד ציינו האנליסטים כי העסקה טובה גם לנרכשת: היא תסייע לה להפיץ את עסקיה בשוק הדטה סנטרים הצומח במהירות, ובכך תגדיל את הרווח לבעלי המניות שלה. שבבים ניתנים לתכנות, דוגמת אלה שמייצרת אלטרה, יכולים לסייע מאוד לאינטל גם בשוק זה, שם הם יכולים לשמש למשימות מיוחדות דוגמת הצגת תוצאות של חיפוש באינטרנט, או עדכונים ברשתות חברתיות.

שווייה של אלטרה זינק עם פרסום החשיפה בוול-סטריט ז'ורנל ב-28%, מ-10.4 מיליארד דולר ל-13.6 מיליארד. שערן של מניות אינטל עלה ב-6.4%.

האסטרטגיה של אינטל: לחדור לשווקים נוספים

הרכישה תואמת לאסטרטגיה של בריאן קרזניץ', מנכ"ל ענקית השבבים, ששואף לחדור לשווקים נוספים נוכח הדשדוש בעסקי ה-PC וההצלחה המוגבלת שנחלה אינטל עד כה בניסיונותיה לחדור לתחום המכשירים הניידים. בתחילת החודש נאלצה אינטל להפחית את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון בכמיליארד דולר, לאחר שהתברר כי עסקים קטנים נוטים לדחות שדרוג של מחשבים.

"אלטרה היא אחת מיצרניות השבבים הבודדות שמתח הרווחים שלה גבוה מזה של אינטל והמקור לכשני שליש מהכנסותיה הוא בחברות טלקום, סלולר, צבא ותעופה. אין ספק שהיא מתאימה מאוד ליעד שהציבה אינטל – גיוון ההכנסות ומציאת מקורות הכנסה נוספים, מעבר לתעשיית ה-PC", אמר טימותי ארקורי, אנליסט מחברת Cowen & Co.

באינטל ובאלטרה סירבו להגיב לידיעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים