סנדרין קאלק, נס טכנולוגיות: "המטרה – לקצר תהליכים ולהפוך אותם למהירים ככל האפשר"

"בכל מה שקשור ל-DevOps, חשוב להפוך כל דבר שאפשר לאוטומטי", אמרה קאלק, מנהלת התחום ב-V-Ness - חטיבת הבדיקות של החברה

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness - חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות

"אחד הדברים החשובים ביותר בכל מה שקשור ל-DevOps הוא להפוך כל דבר שאפשר לאוטומטי. המטרה היא לקצר תהליכים ולהפוך אותם למהירים ככל שאפשר", אמרה סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness – חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות.

קאלק דיברה בכנס שערכה החברה, שנושאו היה DevOps. הכנס נערך היום (ה') במלון דניאל בהרצליה, בהשתתפות כ-100 אנשי פיתוח.

היא הוסיפה ומנתה את ארבעת העקרונות שצריכים להנחות חברות בכל מה שקשור ל-Continuous Delivery (העברה מתמשכת של פיתוח): "הראשון הוא שכל בילד (גרסה) הוא פוטנציאלי לשחרור. השני, כאמור, הוא שכל דבר שכרגע מתבצע בצורה ידנית יכול וצריך להפוך לאוטומטי. הדבר השלישי מתייחס לטסטים האוטומטיים – אלה צריכים להיות אמינים, כך שאפשר יהיה לסמוך עליהם. והרביעי והאחרון – יש לחסל כל תהליך ידני, שיש בו את הפוטנציאל להפוך לצוואר בקבוק".

עומר דרור, מנהל V-Ness

עומר דרור, מנהל V-Ness

את האירוע פתח עומר דרור, מנהל V-Ness, שהסביר על קורס ה-DevOps החדש של מכללת נס טכנולוגיות: "הסיבה שפתחנו את הקורס היא שחסרים המון אנשים בתחום, כך שיש לאנשים שיסיימו את הקורס הרבה ביקוש". "הקורס הוא בן 17 מפגשים", סיפר דרור, "והסילבוס כולל תחומים כמו פיתוח, אופרציה, ניהול רשתות ומתודלוגיית Agile, וגם תרגול מעשי".

נושא חשוב אותו הדגישה קאלק היה איכות הקוד בו משתמשים, שלדבריה תופס תאוצה רבה בתחום. "אנחנו צריכים לדאוג לא רק שיהיו אנשי אוטומציה מאוד חזקים, אלא שהרבה לפני שזה מגיע ל-QA, אנחנו רוצים שהמפתח יהיה אחראי על איכות הקוד שהוא כותב", אמרה. "המפתחים צריכים להיות סוג של טסטרים, כל עוד הם עובדים על הקוד. לצורך העניין הזה אפשר להשתמש ב-Unit testing וישנם כיום כלים שיודעים לעשות אנליזה על כל הקוד". כדוגמה הביאה קאלק את הכלי החינמי ג'אקוקו (Jacoco), שמספק Code coverage ונותן תוצאות בתצוגה גרפית ונוחה לשימוש.

אחד הנושאים שעוררו עניין במהלך ההרצאה של קאלק היה השימוש בג'נקינס Pipeline, שמאפשר חיבוריות בין המקטעים השונים בשלב שחרור הגרסה, דרך אינטגרציה מתמשכת עד פריסה אוטומטית, המשלבת משובים ואבני דרך. "מדובר בכלי שמשלב את כל התהליכים ביחד ונותן יכולת, גם ויזואלית, לעקבות אחרי החלקים השונים ותוצאות ההרצה של המשימות השונות, וגם אפשרות לייצר תלויות בין החלקים השונים של השלבים השונים של הפיתוח", אמרה.

בניגוד לכנסי DevOps קודמים, הפעם הדגש במהלך ההרצאות היה יותר על חלקים טכניים – כאשר חלק מהמרצים אף הדגימו בלייב פעולות ותהליכים שונים.

בין המרצים בכנס היה יבגני טרכטינוב, מומחה DevOps ב-V-Ness, שהדגים את השימוש ב-Puppet, כלי המאפשר ייבוא משאבים. טרכטינוב הסביר כי "ניתן להשתמש בכמה משאבים, או מקורות בעצם, אל מאגר מידע אחד, ועל בסיס המשאב הזה לבנות קונפיגורציה".

אחריו עלה אנטון וייס מ-Primary Data, שמשמש כ-Enabler של DevOps. הוא הסביר כי "נכון שחלק חשוב מה-DevOps הוא הפילוסופיה והאנשים, אבל גם הכלים חשובים. אם יש כלים שאפשר להשתמש בהם ולבצע פעולות בצורה קלה וחלקה הרבה יותר – כדאי להשתמש בהם". בסקירתו ציין וייס ש-Puppet הוא רק אחד מארבעה כלים דומים, אותם הוא דימה לארבעת צבי הנינג'ה, "וכל אחד מהם הוא נשק שבו אפשר להשתמש". הכלים הם Salt ,Ansible ,Chef וכאמור, Puppet.

מי שפנתה דווקא לצד הארגוני הייתה שירלי רונן מ-Sisense, שעוסקת במוצרים בתחום ה-BI. רונן, מנהלת מחקר ופיתוח, שאף משמשת כמדריכת אג'ייל, הסבירה על החשיבות של הכללת כל החלקים האנושיים במעגל הפיתוח. "חשוב לזכור שמסמך לא יכול להעביר את האמוציות של האנשים ואת התחושות שלהם. חשוב להתנהל בפתיחות ובתקשורת, ושיהיה שילוב ידיים של כולם – כך שכל אחד יהיה מעורב בתהליך הפיתוח ושיימצא 'בפנים'. האנשים הם חלק חשוב מאוד מהתהליך, וצריך תמיד לזכור את זה", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים