אופיר אבקסיס, TeraSky: "המנמ"רים נדרשים לגמישות תפעולית בדטה סנטר"

"המענה לחלק ניכר מהבעיות הללו הוא הליכה לפתרונות מונחי תוכנה, ובראשם דטה סנטר מוגדר תוכנה", אמר אבקסיס, סמנכ"ל התפעול של החברה

אופיר אבקסיס, מנכ"ל טרה סקיי. צילום: יוליה בורשטיין

"מנהלי תשתיות IT ומנמ"רים נמצאים פעמים רבות במצב בו התשתיות אינן מאפשרות עסקית, אלא מעכבות. הם נדרשים לפתרונות שיאפשרו להם גמישות, זריזות, עמידות ויכולת גידול, בלי תלות ביצרנים", כך אמר אופיר אבקסיס, סמנכ"ל התפעול של TeraSky.

אבקסיס דיבר בפתח כנס לקוחות שערכה החברה היום (ג') באולם East בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הוא אף הנחה את האירוע.

לדבריו, "המענה לחלק ניכר מהבעיות הללו הוא הליכה לפתרונות מונחי תוכנה, ובראשם דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC). אנחנו נתקלים במקרים רבים בהם המנמ"רים מגיעים לשיא מסוים של נפחים ושל ביצועים, ומנקודה זו קשה להם לצמוח הלאה. אם הם מצליחים בכך, עלויות התפעול רבות".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

על פי אבקסיס, "המקום בו TeraSky נכנסת לתמונה הוא כשהמנמ"רים נדרשים לקבלת החלטות מהותיות לגבי המשך הדרך של הדטה סנטר. אנחנו מציעים פתרונות SDDC, תוך שאנחנו עורכים ניתוח מעמיק של צרכי הלקוח והיקף המשאבים העומד לרשותו. לא פעם אנחנו מציעים פתרונות מבוססי תוכנה, תוך ניצול של תשתיות ה-IT הקיימות וניתוק הקשר של החומרה והתוכנה".

"אם פעם אנשי ה-IT והמנמ"ר עבדו באופן ישיר מול ספקיות ה-IT, הרי שכיום, בשל הצורך בגמישות ובשל מורכבות הפרויקטים, מקומו של האינטגרטור הפך למרכזי יותר", ציין. "האינטגרטורים, ו-TeraSky בתוכם, הפכו להיות יועץ מוסמך ואמין על הלקוח הארגוני. זאת, כיוון שההטמעה עצמה הופכת למורכבת יותר והיא דורשת יכולות מתקדמות".

כך, סיפר אבקסיס, "הטמענו בכמה ארגונים פתרונות למיכון תהליכי בסביבות וירטואליות מבוססות VMware, עם כלים שלה. הפרויקטים האלה הביאו להוזלה משמעותית של עלויות התשתית ללקוחות. הדבר נעשה, בין השאר, באמצעות חשיפת פורטל לשירות עצמי על ידי משתמשי הקצה".

מיכאל בורשטיין, מנכ"ל ומייסד TeraSky. צילום: יוליה בורשטיין

מיכאל בורשטיין, מנכ"ל ומייסד TeraSky. צילום: יוליה בורשטיין

"אנחנו מסייעים ל-IT להיות מניע עסקי ולא צוואר בקבוק תפעולי", אמר אבקסיס. הוא ציין כי "ארגונים צפויים להתמקד השנה בעולמות של מיכון תהליכים, תוך חיסכון משמעותי בעלויות התפעול, יישום פתרונות מבוססי תוכנה בדטה סנטר הארגוני והגנה על מידע מבוזר, שמצוי בחלקו בארגון ובחלקו בענן. נהיה שם על מנת לסייע ללקוחות הארגוניים, עם מימוש פרויקטים מורכבים".

"אינטליגנטים פותרים בעיות – גאונים מונעים אותן"

מיכאל בורשטיין, מנכ"ל ומייסד TeraSky, פתח את האירוע ואמר כי מטרתו היא "להראות מצגות שאינן שיווקית אלא בעלות מהות טכנולוגית". הוא ציין כי "החברה הוקמה ברוחה של MBI, שנוסדה ב-1985. פיתחנו יכולות לערוך אינטגרציה של מערכות אחסון ומשם צברנו ניסיון לכלל עולם התשתיות". MBI, ציין בורשטיין, נרכשה על ידי החברה האמריקנית Glasshouse. "ניסינו לשנות את התרבות הארגונית שם, אך לא הצלחנו ואז עזבנו והקמנו את TeraSky ", הוסיף.

לדברי בורשטיין, החברה פועלת בעולמות הווירטואליזציה, האחסון, הגיבוי ותשתיות ה-IT. "חשוב לנו להבין מה הבעיה של הלקוח ורק אחר כך לתפור את הפתרון – ולא ההפך", ציין. "יש ארגונים שלא קונים מערכות לפי מה שנדרש להם אלא לפי הכסף ובסוף הם מבינים ששגו. המטרה שלנו היא ללכת עם הלקוח ולהצליח איתו יחדיו. אינטליגנטים פותרים בעיות – גאונים מונעים אותן. כל הפילוסופיה שלנו היא לנצל את הרוח שבים, לשלוט בה לטובת השטת הספינה ולא להתנגד לה. מעבר לכך, הכול תלוי באנשים".

גיבוי למידע מבוזר

מארק פרידמן, ה-CTO של TeraSky, אמר כי "תחום פעילות שהבחנו בו באחרונה הוא ההגנה על המידע באופן מבוזר. לא מדובר בהיבט אבטחת המידע, כי אם בגיבוי. אנחנו מספקים פתרון לטובת הגנה על המידע, לא רק כזה שנמצא בדטה סנטר הארגוני, In-house, אלא גם כזה שנמצא במחשוב הענן לסוגיו". כך, ציין, "אנחנו מספקים שירות G-Recover, שמאפשר גיבוי של מידע ארגוני שנמצא במחשוב הענן לסוגיו, דוגמת Salesforce ,Office365 או אמזון (Amazon)".

מארק פרידמן, ה-CTO של TeraSky. צילום: יוליה בורשטיין

מארק פרידמן, ה-CTO של TeraSky. צילום: יוליה בורשטיין

במהלך האירוע הוצגו סיפורי לקוח בעולמות תשתיות ה-IT השונים: התכוננות והליכה לענן OpenStack, תוך התבססות על פתרונות רד-האט (RedHat); הטמעת מערכת Isilon מבית EMC לטובת פתרון בסביבת מחשוב עתיר ביצועים; הטמעת פתרון אחסון מוגדר תוכנה עם מערכות XIV מבית יבמ (IBM); הטמעת מערכות אחסון מבוסס פלאש (Flash) של HP ו-Object Srorage של היטאצ'י (HDS); וכן פתרונות הגיבוי של Veeam לסביבה וירטואלית. עוד הוצגו פתרונות הגנת המידע של Actifio ופתרון המיכון של VMware עם התזמור המותאם אישית של TeraSky .

אבקסיס סיכם את הכנס באמרו כי "הצגנו טכנולוגיות חדשות, דוגמת אחסון מוגדר תוכנה (SDS) ותפיסת הענן לסוגיו – הציבורי, הפרטי ובן הכלאיים (היברידי). חברות רבות הצטרפו ליוזמת OpenStack לפיתוח מערכת הפעלה בענן מבוססת קוד פתוח. המטרה היא ליישם את הטכנולוגיות החדשות אצל הלקוחות, כדי שמערכות ה-IT שלהם תהיינה טובות יותר מבחינה תפעולית ובעלויות זולות יותר, כשבתקציבים פחותים הן תוכלנה לטפל בעיבוד נתונים גדול יותר. כך, הלקוחות יישמו את התפיסות החדשות ויבנו תשתיות עם מערך ה-IT המודרני. אנחנו עוזרים ללקוחות לנתח פתרונות בעולמות שהם בתחום ההתמחות שלנו, עורכים השוואה בין פתרונות IT מסורתיים לפתרון מבוסס תפיסת 'מוגדר תוכנה'. אין תרופה אחת שמתאימה לכולם, בדיוק כמו שמחשוב הענן לא מתאים לכולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים