החשב הכללי דחה את המועד האחרון להגשת מועמדויות למכרז יועצי ה-DRP, ופתח אותו לכל השוק

בעקבות פניה של ארגון יועצי מערכות התקשורת והמידע, שמחה על פתיחת המכרז לארבע חברות בלבד, נפתח המכרז מחדש, והמועד האחרון להגשת מועמדויות אליו נדחה ל-12 באוקטובר ● היקפו של המכרז הנוכחי עומד על כ-2.5 מיליון שקלים ● במקביל, גוברת הביקורת על הכוונה לצאת למכרז, וגורם בכיר בענף טען, כי "המכרז הבא, אותו מיועד להכין היועץ שייבחר כעת, יהווה בזבוז משווע של כספי ציבור"

החשב הכללי, שוקי אורן, חזר בו מהחלטתו לקיים מכרז סגור בין ארבע חברות, לצורך בחירת יועץ שאמור לסייע לממשלה בכתיבת מכרז ענק להקמת מתקני DRP שישרתו את כל משרדיה. היקף המכרז הנוכחי הוא כ-2.5 מיליון שקלים.

בהחלטה המקורית של ועדת הפטור של החשב הכללי, מסוף אוגוסט השנה, הוחלט לפנות לארבע חברות בלבד: נטקום, ארטנט, דור טכנולוגית וסנסקום. בעקבות ההחלטה, פנה ארגון יועצי מערכות התקשורת, המאגד כמה עשרות יועצי IT הפועלים בשוק, אל החשב הכללי בתלונה כנגד החלטת הממשלה לפנות למספר מצומצם של חברות. הארגון דרש מהחשב הכללי לשנות את החלטתו ולדחות את מועד המכרז, שהיה אמור להסתיים בתחילת ספטמבר.

בתשובה לפניית הארגון שיגר אתמול (ב') ליאור אגאי, מנהל מינהל הרכש הממשלתי, מכתב לדובר ארגון היועצים גיל קריים, ובו אישר, כי הממשלה החליטה להיענות לבקשה והיא מוכנה לאפשר למספר רב של מציעים להשתתף במכרז. לשם כך החליט החשב הכללי לדחות את מועד המכרז עד ל-12 באוקטובר, לאחר חול המועד סוכות. בארגון היועצים ברכו על החלטת החשב.

בינתיים, נמשכת הביקורת בקרב גורמים בענף ה-IT על עצם הכוונה לצאת למכרז DRP גדול כל כך. גורם בכיר בענף – מנהל חברה שמתמחה בתחום מזה שנים – אמר לאנשים ומחשבים, כי הוא תמה על השיקולים שהניבו את ההחלטה ללכת למכרז כזה ולסכן מיליוני שקלים מקופת המדינה. אותו גורם סבור, כי מדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור, וכי ישנן דרכים רבות להגן על המידע של משרדי הממשלה מבלי להזדקק לפרויקט יקר כל כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים